Kapitoly článku:
První jízdní dojmy
Součástí prezentace Citroënu C2 byla také krátká testovací jízda. My jsme usedli za volant dvou rozdílných verzí, z nichž každá stojí na opačném konci nabídky. Nejdříve jsme otestovali základní verzi 1.1i X, poté jsme osedlali sportovní verzi VTR s motorem 1.6i 16 V.
Ještě jednou verze VTR, tentokráte ve vínové barvě a s motorem 1.4 i
Citroën C2 má velmi tvrdý podvozek. Tvrdý podvozek nepřidá na komfortu při přejíždění nerovností, větší díra se v interiéru ohlásí tlumeným rázem. S běžnými nerovnostmi na vozovce se automobil vypořádá bez problémů. Silné stránky ukáže C2 v zatáčkách a na rovných úsecích (v závislosti na verzi).
VTR se odlišuje rozšířenými prahy, decentním spoilerem nad zadním oknem, logem VTR...
V zatáčkách sedí C2 skvěle, nerozhodí ji ani prudké otočení volantem. Základní verze 1.1i X příliš dynamiky neposkytuje, C2 s tímto motorem dokonale naplňuje ideu městského vozítka. Při předjíždění je nutné počítat se slabým tahem, rozhodně nelze od C2 s tímto motorem očekávat sportovní výkony. Kladně hodnotíme brzdy (ve verzi X a SX má C2 dvě kotoučové a dvě bubnové brzdy), které mají optimální nástup brzdného účinku.
Verze VTR přitahovala největší pozornost, na test byla ale připravena pouze v černé barvě s
motorem 1.6i 16V
Opomenout nesmíme ani výborný rejd, který společně s měkkým (možná až příliš měkkým) posilovačem řízení pomůže zaparkovat vozítko takřka kdekoli. Sportovní verze VTR se liší jak motorově, tak i vizuálně. Oproti „civilní“ verzi C2 nabídne VTR rozšířené prahy, spoilery, sportovní výfuk a logo VTR. Uvnitř vozu nalezneme sportovní sedadla s výrazným bočním vedením a upravenou přístrojovou desku.
Narozdíl od stupňů výbavy X a SX disponuje verze VTR čtyřmi ostrými kotoučovými brzdami. Pod kapotou VTR sídlí benzínový agregát s objemem 1.6 l 16V s výkonem 80 kW/110 k, který dokáže s C2 pořádně zacvičit. S tímto motorem oceníte tvrdší naladění podvozku a výbornou stabilitu v zatáčkách. Sportovní verze VTR je standardně spojena s robotizovanou převodovku SensoDrive se sekvenčním řazením. S manuální převodovkou se v případě VTR bohužel vůbec nepočítá.
Velká očekávání
Citroën chce v České republice prodat do konce letošního roku 300 modelů C2. Není bez zajímavosti, že obchodníci projevili obrovský zájem o nejdražší verzi VTR. Citroën věří, že se novinka na českém trhu chytí, lehké to mít ale nebude.