Kapitoly článku:
Interiér ve stylu C3
Palubní deka C2 se od té, kterou známe z modelu C3, liší pouze barvou. Narozdíl od C3 nedisponuje C2 palubní deskou ze dvou barevných plastů, nýbrž palubní deskou jednobarevnou – světle šedou. Na otázku, proč Citroën nevytvořil pro zcela nový model novou palubní desku, odpovídá výrobce tak, že se od začátku počítalo se stejnou palubní deskou pro všechny tři modely (C2, C3, C3 Pluriel).
Palubní desku dostala C2 z modelu C3
Horní i spodní díl palubní desky je tvořen stejným plastem. Výplně dveří jsou také plastové, dva vyšší stupně výbavy nabízí čalouněné plochy okolo madla dveří. Palubní deska při přejíždění nerovností nevrzala, pouze při zdolávání větších děr se ozvalo tiché zapraskání (stalo se tak pouze u jedné testované verze, druhá nevydala ani hlásku).
Interiér sportovního VTR se odlišuje sedadly s výrazným bočním vedením a mírně upravenou
přístrojovou deskou
Množství využitelných odkládacích ploch souvisí s velikostí automobilu. Přihrádka na straně spolujezdce svým objemem ani přístupem dech nevyrazí, dvojité kapsy ve dveřích na tom nejsou s objemem o moc lépe. Zajímavou finesou je pětilitrová schránka ve spodní části víka zavazadlového prostoru.
Očekávaný prostor, nečekaná variabilita
Citroën C2 délkou, výškou i šířkou zaostává za modelem C3, vnitřním prostorem se mu však téměř vyrovná a v některých případech ho dokonce předčí. Tento fakt nám pomocí čísel a obrázků vtloukali do hlavy zástupci Citroënu při úvodní prezentaci. Čísla zněla přesvědčivě, osobní zkušenost ale nic nenahradí. Ihned po skočení tiskové konference jsme si tedy teorii ověřili v praxi.
Na zadních sedadlech se usadí celkem pohodlně pasažér s výškou 186 cm
Citroënu jsme dali částečně za pravdu. Na třídveřový automobil s rozměry 3680 x 1668 x 1461 je uvnitř relativně hodně prostoru. Pohodlí cestujících na zadních sedadlech je nicméně přímo úměrné jejich tělesné výšce. Pokud se za volant či na místo spolujezdce posadí 190 cm dlouhán, bude mít vážné problémy s prostorem na zadních sedadlech i průměrně vzrostlý jedinec.
Variabilita interiéru je úctyhodná. Zadní sedadla je možné libovolně posunovat a sklápět
(nezávisle na sobě)
Pokud se naopak na přední sedadla posadí člověk s průměrnou výškou (180 cm), složí se na zadních sedadlech relativně pohodlně stejně vysoký jedinec. Nepříjemný problém, co se týče prostoru směrem vzhůru, budou řešit na zadních sedadlech i průměrně vysocí pasažéři. Prudce se svažující střecha přichází do kontaktu s hlavou už od 177 cm tělesné výšky, což je docela nepříjemné.
Po vzoru Citroënu C3 Pluriel dostala také C2 dělené víko zavazadlového prostoru
Jednoznačnou pochvalu si francouzský výrobce vysloužil variabilitou interiéru. Zadní sedačky jsou dělené, lze je nezávisle posouvat a měnit tak velikost zavazadlového prostoru, či prostor na zadních sedlech. Tuto vlastnost oceníte zejména tehdy, budete-li na zadních sedadlech přepravovat děti. Zadní sedadla lze také sklopit a ještě výrazněji tak zvětšit objem zavazadlového prostoru.
Zavazadlový prostor je malý - 166 - 224 l v závislosti
na poloze zadních sedadel.
Bohužel je při tomto úkonu nutné posunout trochu dopředu přední sedadla, což ubere drahocenný prostor. Z modelu C3 Pluriel zdědila C2 dvoudílné víko zavazadlového prostoru. Minimální vzdálenost od překážky nutná pro otevření vrchní části víka (skla) činí tentokráte 15 cm. Spodní část víka s nosností 100 Kg udrží i statnější členy rodiny.