Citroën C2 dorazil do České republiky. Francouzské autíčko vyniká zajímavým designem, kompaktními rozměry, variabilním interiérem a bohatou výbavou. Máme pro vás kompletní informace včetně cen a exkluzivních prvních jízdních dojmů.
Kapitoly článku:
Není mnoho vozů, které tvoří nedílnou součást určité historické epochy. Mezi klenoty, kterým se to podařilo, můžeme bez váhání zařadit například Volkswagen Brouk nebo Citroën 2CV. Zatímco Brouk zařídil poválečnou motorizaci Německa, legendární kachna se postarala o totéž ve vítězné, nicméně válkou zdecimované Francii. Sláva obou vozů shodně překročila hranice rodné vlasti, šířila se celým světem.
Tip: stáhněte si tapety na plochu s Citroënem C2.
Brouka necháme pro tuto chvíli Broukem a budeme se věnovat Citroënu 2CV. Idea malého levného vozu pro široké masy (dělnickou třídu) se zrodila v hlavě Andréé Citroëna v době hospodářské krize ve třicátých letech. Následujících devět let se nápad přetvářel ve skutečnost, v roce 1939 byl vůz připraven pro sériovou výrobu. Pierre Boulanger, tehdejší ředitel společnosti Citroën, prezentoval 2CV jako auto pro čtyři cestující a šedesát kilogramů brambor.
Citroën chtěl novinkou oslovit nejchudší vrstvy obyvatelstva těžce zkoušené hospodářkou krizí. Bohužel přišla válka a s ní i konec nadějí na výrobu 2CV. Existující prototypy byly staženy. Čas 2CV přišel s posledním výstřelem druhé světové války. Legendární kachna vtrhla na trh a s heslem přišel, viděl, zvítězil zaplavila francouzské silnice. Její výroba byla ukončena v roce 1990.
Legenda žije
Kachna „první generace“ se již nějaký pátek hřála v muzeu, když se začalo proslýchat, že Citroën připravuje nový třídveřový vůz. Dohady se změnily v realitu, podrobné informace včetně fotografií uvolnil Citroën letos v květnu. Ve Frankfurtu si nejmenší Citroën odbyl premiéru, v zápětí nato zamířil na jednotlivé evropské trhy. Do České republiky přijela nová C2 v plné zbroji, v prodejní síti se objeví 6. října 2003.
Modrá barva jde nové C2 k pleti
Dříve, než se za volant posadí zákazníci, dalo české zastoupení Citroënu tuto možnost novinářům. Akce u příležitosti představení C2 na českém trhu měla slavnostní nádech. Početná skupinka novinářů vyslechla nejdříve obecné představení, úspěchy Citroënu na českém trhu (včetně plánů prodeje C2), byla seznámena s technickými parametry a nakonec vozy krátce otestovala.
Součastí představení C2 bylo také vystoupení Železného Zekona. Ten se nechal malou C2 přejet hned
dvakrát. Jednou ulehl na zem, podruhé na hřebíky
Na tiskové konferenci nám bylo několikrát zdůrazněno, že nová C2 nemá nahradit Saxo. „Citroën C2 je zcela nový vůz“ (podstatně modernější než Saxo), který si nezaslouží být se Saxem porovnáván. Stejně tak Citroën zdůrazňuje, že se bude C2 vyrábět výhradně v třídveřovém provedení, že nejde o třídveřovou variantu modelu C3. Důvody pro vznik C2 byly prozaické. Citroën chce být v důležitém B segmentu zastoupen třemi modely (C3, C3 Pluriel a C2).
Nepřehlédnutelný Citroën
V C2 poznáte Citroën na první pohled. Charakteristická kombinace oblin a hran, vypouklá přední kapota, mohutné čelní sklo, ostře řezané přední a zadní světlomety či prudce se svažující záď naznačují, že před vámi stojí charismatický Francouz. Netřeba připomínat, odkud některé ze jmenovaných prvků pocházejí (Citroën C3). Příbuzenský vztah mezi oběma modely je ostatně patrný v mnoha rovinách.
Sportovní verze VTR v elegantní černé barvě
Ačkoliv je každé hodnocení designu subjektivní, troufáme si označit novou C2 za podařený automobil, který na cestě nezanikne, spíše naopak. Potenciál vozu upoutat zraky kolemjdoucích či kolemjedoucích malá C2 ukázala již při testovacích jízdách. Zraky řidičů i chodců se na C2 lepily jako mouchy na mucholapku.