Tak poporadku: ad jizdni vlastnosti - to u me znamena to jak to auto v realu jezdi, jak se ridi, jak drzi na ceste, jak se naklani v zatackach... podle mych zkusenosti jednoznacne poradi fiesta-fabie-punto-206-c3. Jak jsem ve svem prispevku psal, je podle me C3 nejpohodlnejsi, coz je trochu rozdil. Co se tyce mista na levou nohu - toho je u fiesty opravdu mene, je treba si najit svoji pozici, je to o zvyku. Co se tyce vnitrni cirkulace, davam ti jednoznacne za pravdu, resp. nechapu proc chybi. Co se tyce zpracovani, jel jsem ve 2 fiestach ( z toho jedna predvadeci - 35 000 km 1.3 a moje 1.4 HDI 16 000 km ) a zadne pazvuky, stale stejne presne razeni; oproti tomu jsem jel ve dvou C3 ( jedna predvadeci okolo 20 000, jedna fungl nova HDI ), a musim rict ze razeni neni zdaleka tak presne, u noveho auta prokluzovala trochu spojka a predvadeci auto bylo dost rozhrkane, vcetne mirne uvolneneho usazeni sedacek, a palubky u obou C3 vrzaly - ne moc! ale prece. Jinak co se tyce narazky na estetiku palubky, rek bych ze kazdy ma jiny vkus, me se libi i v C3, ale oproti tomu je fiesta stroha, funkcni a nadcasova.
Co se tyce tech vyjmenovanych "vymozenosti", tak z tech dulezitych veci:
- variabilni posilovac v C3 je nemozny - pri nizkych rychlostech je brutalne predimenzovany a volant neklade vubec zadny odpor coz mi bylo dost neprijemne, pri vyssich naopak neprimerene ztuhnul
- sensodrive: jel jsem jenom par set metru jako spolujezdec, takze nemuzu zodpovedne posoudit, ale prilis plynule mi to neprislo, nevim
- ty ostatni automaticke "inovativni" featury: francouzi se snazi automatizovat uplne vsechno, zeptej se vlastniku starsich aut jak to s funkcnosti tehle hejblat vypada po par letech
samozrejme netvrdim ze jsou vsechny nanic. ( timhle hlavne nechcu zacit zadny flame o spolehlivosti starsich francouzskych aut ).
Tohle vsechno pisu ze sveho pohledu, kdy jsem pred casem mezi temahle autama dlouho vybiral a zkousel, vzhledem k tomu ze jsem chtel maly diesel tak jsem ve finale vybiral mezi fiestou a c3 ( bohuzel mazda2 jeste nebyla na trhu, mozna by vyhrala ) a za stejnou cenu nabizel ford znatelne lepsi jizdni vlastnosti, kdezto c3 pohodli a moderni design. Dal jsem prednost prvnimu.