Kapitoly článku:
- Odvážný Citroën, originální design, charakteristiké prvky, crash test
- Palubní deska, plasty, ergonomie, slícování, ovládací prvky, rádio
- Odkládací plochy a jejich využitelnost, moderní přístrojová deska
- Pokračování - přístrojová deska, sedadla, vnitřní prostor a variabilita
- Zavazadlový prostor, motor, výkon, odhlučnění, parametry, pružnost, zvuky
- Spotřeba, malé srovnání 1.3 JTD a 1.4 HDI, jízdní vlastnosti, brzdy, posilovač....
- Plusy, minusy, výbava a cena testovaného vozu, ostatní obrázky
- Aktuální ceník, kompletní seznam výbavy, ceny příplatkových položek
Malý, ale náš (zavazadlový prostor)
Citroën není kouzelník, těžko mohl v automobilu s rozvorem 2318 mm vyčarovat ohromující zavazadlový prostor. Nevyčaroval. Základní objem kufru se sedadly posunutými maximálně vzad činí 166 l, posunete-li sedadla maximálně vpřed, to je možné rovněž ze zavazadlového prostoru, vzroste objem na 224 l. Nachází-li se sedadla v této hraniční poloze a za volantem sedí muž se 185 cm, nevejde se na zadní sedadla ani trpaslík.
V tuto chvíli jsou sedadla posunuta maximálně vpřed, zavazadlový prostor má objem
224 l --- Na tomto obrázku jsou sedadla maximálně vzadu, cestující na zadních sedadlech
si "užívají" nejvíce prostoru, zavazadlový prostor má objem 166 l
Chystá li se dvojice na dovolenou, nevystačí s 224 l prostoru. Ten je vhodný k uložení víkendového nákupu (a to se musíte hlídat). Mladý pár ocení možnost zvětšení zavazadlového prostoru, které se děje prostým sklopením zadních sedadel. Jednoduchým úkonem, který zabere pás sekund, získáte objem 879 l. Pro úplnost je vhodné připomenout, že zavazadlový prostor s nedělenými sedadly má objem 199 l, po sklopení pak 785 l.
Sedadla jsou sklopena, zavazadlový prostor má 879 l --- Sklopení sedadel trvá
pár sekund
Dělená zadní sedadla přidávají body za variabilitu, avšak ubírají za estetiku. Mezi sedadly zeje díra, kterou vidí posádka do zavazadlového prostoru. Neprakticky je řešeno také uchycení plata, při nakládání nákupu si s ním opravdu užijete. Oceníte na druhou stranu dělené víko zavazadlového prostoru, které usnadní nakládání drobných i těžkých předmětů. Chcete-li naložit drobnost, otevřete pouze vrní díl, při nakládání těžších předmětů využijete spodní díl s nosností 100 kg.
Točit, točit, točit (motor)
Testovaný vůz poháněl motor se systémem přímého vstřiku paliva common-rail koncernu PSA - 1.4 HDI. Agregát s objemem 1398 cm3 dává výkon 50 kW/68 k při 4000 ot./min a točivý moment 150 N.m při 1750 ot./min. Maximální udávaná rychlost činí 164 km/h, naměřil jsem stejnou hodnotu, zrychlení z 0 na 100 km/h činí 13,5 sekund – tady jsem byl o sekundu pomalejší. Podle výrobci motor spotřebuje 5,1 l nafty ve městě, 3,6 l mimo město a 4,1 ve smíšeném provozu.
Tip: poslechněte si zvuk motoru – zvenku (soubor MP3, 399 kB) – zevnitř (soubor MP3, 399 kB). Motor jsem nastartoval, nechal běžet na volnoběh, poté vytočil na 5000 ot./min. (Záznam zvuku probíhal v nedokonalých podmínkách, omluvte, prosím, případné nedostatky.)
Pod kapotou se nacházel kultivovaný turbodiesel 1.4 HDI. Má vyrovnaný chod a
příjemný zvuk. Konkurence je však živější a má menší spotřebu
Základní charakteristikou motorů HDI je vyrovnaný chod a nižší hlučnost. Na rozdíl od konkurentů JTD a TDI nemá HDI hrubý traktorový zvuk, klepání je méně výrazné a to jak zvenku, tak i zevnitř vozu. Po zahřátí si leckterý méně zběhlý motorista splete HDI s benzínovým motorem, tuto skutečnost jsem si několikrát ověřil. V interiéru testované C2 se projevoval motor temným kovovým zvukem, který se přibližoval zvuku hůře odhlučněného benzínového motoru.
Stačí zatáhnout za páčku a můžete nastavit volant - samozřejmě ve dvou osách
--- Ovládání zrcátek se děje elektricky, ovládací prvek hledejte na levé straně
vedle volantu
Stejně jako ostatním HDI musíte agregátu trochu šlapat na krk. Tah ve volnoběžných otáčkách je mizivý, chcete-li popohnat C2 svižně v před, je potřeba motor vytočit a překonat hranici 2000 ot./min. Turbo o sobě dává vědět již v cca 1800 ot./min., pro dynamickou jízdu je přesto nutné udržovat otáčky nad hranicí 2000 ot./min. S řadicí pákou je potřeba zacházet obratně, necháte-li otáčky spadnout a nepodřadíte, nabudete pocitu, že vám motor doslova umře pod nohama. Motor lze vytočit k 5000 ot./min dále se mu nechce....
Z 60 na 100 km/h zrychlí C2 při zařazeném čtvrtém rychlostním stupni za 11,5 s, z 80 na 120 km/h při zařazeném pátém rychlostním stupni za 22 sekund.
Rychlosti a otáčky na jednotlivé převodové stupně:
40: 2 – 2400; 3 – 1500
60: 2 – 3500; 3 – 2200; 4 – 1600
80: 3 – 3000; 4 – 2200; 5 – 1750
100: 3 – 3750; 4 – 2800; 5 – 2200
120: 4 – 3250; 5 – 2750
140: 4 – 3800; 5 – 3100
160: 5 – 3500