Kapitoly článku:
- Odvážný Citroën, originální design, charakteristiké prvky, crash test
- Palubní deska, plasty, ergonomie, slícování, ovládací prvky, rádio
- Odkládací plochy a jejich využitelnost, moderní přístrojová deska
- Pokračování - přístrojová deska, sedadla, vnitřní prostor a variabilita
- Zavazadlový prostor, motor, výkon, odhlučnění, parametry, pružnost, zvuky
- Spotřeba, malé srovnání 1.3 JTD a 1.4 HDI, jízdní vlastnosti, brzdy, posilovač....
- Plusy, minusy, výbava a cena testovaného vozu, ostatní obrázky
- Aktuální ceník, kompletní seznam výbavy, ceny příplatkových položek
Síla zvyku
O přístrojové desce modelu C3 bylo napsáno tisíce slov, a proto nějaká přidám. V zásadě nemohu řešení, které zvolil Citroën, nic vyčítat. Komu se líbí klasické budíky, C2 si buď nekoupí, nebo si na toto řešení zvykne. Jde skutečně pouze o zvyk, zda vám podává informace o rychlosti ručička nebo displej a číslice, přestane po chvíli ježdění absolutně vnímat. Věřte nebo ne.
...Toto řešení není pohodlné --- Řadicí páka je krátká, moc dobře se nedrží
--- Schránka na straně spolujezdce klame tělem
Pokud bych měl zmínit nějaký v uvozovkách problém, nepřehlédnu způsob zobrazení otáček. Pominu, že je otáčkoměr ocejchován do 7000 ot./min. – bez ohledu na to, zda drnčí pod kapotou diesel nebo benzín, nepominu ale to, že se ukazatel otáček rafinovaně ukrývá za věncem volantu. Pokud chcete být informováni o tom, kolik motor v danou chvíli točí otáček, musíte si pohrát s volantem a sedadlem (nastavit výšku volantu a sedadla).
Nepodrží ale pohladí (sedadla)
Sedadla nepostrádají francouzskou měkkost, jsou na štíru s bočním vedením, nicméně příjemná pro tělo. S dodatečnou podporou můžete počítat u dolní poloviny těla a stehen, na čemž má zásluhu typicky dlouhý sedák, s podporou horní poloviny těla raději nepočítejte. Do opěradla se trochu zaboříte, při ostřejším průjezdu zatáčkou vás boční vedení rozhodně nepodrží, pomoci si budete muset sami.
Pohnutím páčky sklopíte a posunete přední sedadlo tak, aby mohla nastoupit
dvojice zadních pasažérů
Speciality Citroënu, co se sedadel týče, jsem dosud nevyčerpal. I zde budu připomínat notoricky známou skutečnost, nicméně opakování je matka moudrosti. Nastavení sedadel, jejich sklopení a pohyb směrem v před (u třídveřové verze), stejně jako nastavení sklonu opěradla probíhá pomocí páček. S těmi je nutné zacházet obezřetně, neboť opěradlo po zmáčknutí páčky vystřelí jako z praku.
Zadní sedadla jsou samostatnou jednotkou --- S každým sedadlem lze libovolně
pohybovat vpřed a vzad --- Praktická ukázka - jedno sedadlo je vpředu a druhé vzadu
Páčka, jejíž pomocí se sklopí a odsune sedadlo spolujezdce či řidiče, je umístěna na boku sedáku, pro sklopení a odsunutí sedadla se tedy musíte sehnout. Pohodlnější a praktičtější by bylo umístnění na vrcholu opěradla, podobně jako tomu bylo u testovaného Fiatu Punto. Koho pobolívají záda, Citroënu za toto řešení nepoděkuje, ostatní se při nakládání spolujezdců aspoň trochu protáhnou.
Akrobat (variabilita a vnitřní prostor)
Spojení malý a variabilní znělo donedávna poněkud nereálně až fantaskně. Citroën (de facto všechny francouzské značky) se vyprofiloval jako mistr variability, což dokázal také modelem C2. Přední sedadla jsem již zmínil, na řadě jsou sedadla zadní. Ta jsou samostatnou jednotkou, můžete s nimi posunovat v před a vzad nezávisle na sobě. Pohybem vpřed nebo vzad se reguluje prostor pro cestují na zadních sedadlech na úkor objemu kufru a naopak.
V případě nutnosti lze vyřadit z činnosti čelní airbag spolujezdce --- Informační
displej sídlí v malé kapličce na vrcholu palubní desky --- Cestující na zadních
sedadlech nebyli ochuzeni o prostor k odložení drobností
V krajní poloze, kdy má zavazadlový prostor minimální objem a sedla jsou posunuta zcela vzad, se za řidiče s výškou cca 180 cm vměstná spolujezdec s výškou 185 cm. O příjemném sezení hovořit nelze, přežít krátkou cestu takto lze. Čím menší řidič za volantem sedí, tím lépe se posádka na zadních sedadlech cítí. Cestující na zadních sedadlech nebyli ochuzeni o možnost nastavení sklonu opěradla.
Sklopené zadní sadadlo - u zadních sedadel lze nastavit také sklon opěradla
--- Cestující na zadních sedadlech si mohou opřít ruku
Proti sedadlům předním jsou poněkud limitováni, i tak je možnost nastavení sklonu příjemná. Na cestovním pohodlí ubírají krátké sedáky a svažující se strop, o který se člověk se 185 cm výšky nekompromisně opírá. Z výše uvedeného vyplývá, že malý Citroën není určen rodinám s dospívajícími dětmi, ale mladým manželským párům, ženám jako ideální vozítko do města (i s malým dítětem) a starším párům (s dospělými dětmi).