Kapitoly článku:
- Odvážný Citroën, originální design, charakteristiké prvky, crash test
- Palubní deska, plasty, ergonomie, slícování, ovládací prvky, rádio
- Odkládací plochy a jejich využitelnost, moderní přístrojová deska
- Pokračování - přístrojová deska, sedadla, vnitřní prostor a variabilita
- Zavazadlový prostor, motor, výkon, odhlučnění, parametry, pružnost, zvuky
- Spotřeba, malé srovnání 1.3 JTD a 1.4 HDI, jízdní vlastnosti, brzdy, posilovač....
- Plusy, minusy, výbava a cena testovaného vozu, ostatní obrázky
- Aktuální ceník, kompletní seznam výbavy, ceny příplatkových položek
Skrytý talent (odkládací plochy)
Kdyby se konala soutěž v odkládacích plochách, C2 by nevyhrála. Se dvěma až třemi využitelnými odkládacími plochami v palubní desce nebo středovém tunelu a kapsami na dveřích by okupovala první polovinu výsledkové listiny. Pokud by se udělovala dodatková cena za rafinovanost, cenu by si zasloužila. Zasloužila by se o to palubní deska modelu C3, jež ukrývá pouze nutné odkládací plochy.
Testuji odkládací plochy: Dvoulitrová plastová láhev míří do schránky na straně
spolujezdce....pohodlně se v ní schová, zbude místo na 4 CD
Řidič má k dispozici typickou schránku ve středové konzole, spolujezdec objemnou schránku v palubní desce. Za tuto schránku si zaslouží Citroën pochvalu a zmíněnou cenu za rafinovanost. Víko schránky sice padá spolujezdci na kolena, na což je dobré myslet, schránka nicméně ukryje dvou litrovou láhev s nápojem a ještě poskytne místo pro odložení dalších drobností (Brýle raději ukryjte do kapes ve dveřích, láhev by je mohla zničit).
Do přihrádky ve středové konzole zasunuji mobilní telefon a peněženku. Je trochu
tlustá, takže musím tlačit --- Kruhové ovladače ventilace --- Přihrádka ve středové
konzole
Nevynechám obvyklou demonstraci využitelnosti odkládacích ploch. Peněženku a mobil odložíte do schránky ve středové konzole, pokud máte vypasenou peněženku, budete muset trochu tlačit. Mobil se vedle peněženky standardních rozměrů vleze bez obtíží (výhoda – schránka má protiskluzovou úpravu). Mobilní telefon můžete umístit do prostoru před řadicí pákou, tam se mu však nelibí – převaluje se ze strany na stranu.
S mobilním telefonem se můžete vypořádat i takto, v přihrádce na popelník se mu
příliš nelíbí --- Osamocená peněženka
Dva litry nápoje ukryté v jedné plastové lahvi uschováte v přihrádce na straně spolujezdce, není tedy nutné odhazovat láhev za sedadlo. S časopisem nebyl problém. Dělené kapsy na dveřích, přesněji řečeno její první část – blíže k palubní desce, pojme časopis, noviny nebo mapu, společně se škrabkou na led a hadříkem jako nic. Pochvalu si francouzský výrobce zaslouží za to, že myslel na cestující na zadních sedadlech.
Místo popelníku nebo mini odpadkového koše (dle potřeby) můžete umístit plastovou
láhev --- Ruční brzdu není potřeba příliš zatahovat --- Tlačítka elektrického otevírání
oken naleznete standardně za řadicí pákou..
Také oni mají k dispozici kapsy po stranách. Objemnější předměty v nich neukryjí, s drobnostmi si naopak hlavu lámat nemusí. Abych byl ve výčtu odkládacích prostor úplný, musím zmínit také kapsy na zadní straně sedadel řidiče a spolujezdce, jež poslouží pro ukrytí mapy, knihy atd. Zároveň musím podotknout, že tyto odkládací prostory nejsou standardem. K dispozici jsou až od prostřední výbavy SX.
Digitální věk neboli přístrojová deska
Je-li shodná palubní deska, bude shodná deska přístrojová. Takto jsem uvažoval, když jsem luštil první informace o novém automobilu z francouzského originálu. Úvaha byla samozřejmě správná, což výrobce záhy potvrdil. Stejně jako v modelu C3 se rychlost zobrazuje digitálně, otáčky ukazuje ručička pobíhající v půl oblouku, jenž kopíruje tvarem věnec volantu.
Budíky nehledejte, aktuální rychlost zobrazuje displej. Ukazatele stavu paliva a
teploty motoru mají podobu stupnice se šesti oranžovými dílky
Ukazatel stavu paliva má netradiční formát. Stupnice tvořená šesti dílky informuje o klesající hladině paliva pohasnutím jednoho dílku. Ten zastupuje 6,8 l paliva. Kdo preferuje klasickou ručičku, bude z oranžových dílků poněkud nervózní, po chvíli ježdění si však zvykne. Stejným způsobem jste informování o teplotě motoru. Na rozměrném displeji naleznete kromě aktuální rychlosti údaje z palubního počítače (zobrazují se pod rychlostí).
Páčky pod volantem --- Detail: tříramenný volant