Citroen C2 1.4 HDI: káčátko na naftu (megatest)

72 komentářů

MR.Zimi
24. září • 18:33

:-Odost povedené vozidlo fakt fakt

alfazet
27. listopadu • 12:40

Všem kdo mají káčátko pozor na přední pérra.Mám už 3roky 11 měs. C2 1,1 benz. a jednou to je včera jsem si sedl (vážim 90 kg) a při vsunutí klíčku do zapalování se ozvala rána a auto se naklonilo na levou stranu - prasklo zničeho nic péro na levé nápravě.

míra
1. května • 7:10

Dobrý den.
Také mi v zimě,ale při jízdě prasklo lévé přední pero.Odnesla to celá pneu.Byla uplně roztržená.Jinak jsem velmi spokojen.Mám C2 1,4HDi,s plnou výbavou,včetmě klima,tempomat,senzory couvání,vše v elektrice.Jezdím za 3,9l.Někdy zavržou plasty.Ale výborné autíčko.Je to moje asi 12 auto.Předtím jsem měl C3,Škoda Octávia.Ale tohle se mi zdá nejlepší.Koupil jsem starší.Nové se nevyplatí.Je mi už 54 let.Jezdím převážně sám.

20. srpna • 12:06

:-)Nádherá už jsem si ho koupil je to luxus ta rychlost a ta jízda

tomas
27. června • 15:45

Ja si myslím, že než by som mal vyhodiť toľko penazí za taký angličák tak by som bol blázon. Pred 2 rokmi som si kúpil Ford Fiesta. Najazdil som na ňom cez 100 000 km. Funguje bez problémov a je super. Teraz uvažujem o kúpe ďalšieho. Veď dám 345 000 Sk a budem mať 1.4 TDCi Fiestu v plnej výbave. Tak to len blázon by si kúpil C2 !!!

warp
20. března • 19:07

ma nekdo skusenost s Senso Drive jde mi o zrychleni 0/100 s porovnani s anualem.

Jinak mne pride dilenske spracovani dal u Citronu nez u Fordu i kdyz mam k Fordu kladny vztah.

PetkoB
29. ledna • 21:35

Chlapi, nedalo mi nepripojiť sa... Takže: Hlavne ku porovnaniu dynamiky Fabia a C2: ako marek spomenul, hmotnosť hrá rolu, a v tomto prípade dosť veľkú. Fabia váži 1150kg a C 2 približne 950kg, max 1000 aj s jej vychytávkami.Ďalej - motor fabie 1,2 HTp má o 6 koní menej ako 1,1 C2.Čiže  máme tu handicap okolo 200 kg a 6 koní, čo je dosť. Podvozky a motory: Viezol som sa a mal som česť šoférovať Saxo (predchodca C2) s motorom 1,1, v čase keď som sedlal Fabiu 1,4 44kw. Porovnanie : Zrýchlenie na Saxe bolo o pár sekúnd lepšie ako na Fabii,( hmotnosť, prevody), ale... Pri rýchlostiach nad 120 km/h by už fabka Saxo škaredo zahanbila, a to nehovorím o stabilite a tichosti motora aj podvozka. Saxo by som prirovnal k motokáre, malé, tvrdé, hlučné. Fabia je tiež tvrdé auto, ale AUTO.( akurát životnosť tyčiek riadenia je asi choroba celého koncernu VW) Ešte ma napadlo, prečo neporovnávate C2 napríklad s Twingom????  Tiež má robotizovanú prevodovku, malé ale výkonné a úsporné motory, miesta dosť vpredu aj vzadu, jazdné vlastnosti podľa mňa lepšie ako Saxo(opakujem, je to subjektívne a C2 som netestoval). Akurát dizajn Twinga už je trochu zastaralý, ale stále príťažlivý.

Vychytávky: Zamykanie batožinového priestoru, dverí atď má už aj Thalia.A tiež programovateľné, a v závislosti na rýchlosti. Tuším aj za lepšiu cenu....

Týmto príspevkom som nechcel nikoho znevážiť, ani uraziť francuzskych konštruktérov. Len hodiť svoj pohľad na C2. To jano: C2 je pekné, s neotrepaným dizajnom, ale za tú cenu...

Petr
23. ledna • 18:45

Hodne drahe. To radsi Hyundai Getz

lexus
22. ledna • 18:18

ty snad pracuješ jako nějaký odhadce IQ??????.......ja jen že máš tak dokonale "přesný" odhad o mem IQ..........pošli mi nějakej návod, at se něco zajímavého přiučím

titanum
29. února • 9:31

S tým tvojim IQ to je asi naozaj slabšie, myslel na tvoje IQ z dôvodu tofo slovenského k...., to si si mohol odpustiť.

    I náč čo sa týka toho C-2, a tej ceny nech sa nikto nehnevá, keby som chcel mať športové mini imidž auto za serióznu cenu - Punto HGT / to nehovorím o cenýách ND /

lexus
22. ledna • 18:12

pro ty co to nepochopili!!!!!....psal jsem že kdyz jsem si koupil svoje PRVNI auto...........tak z nej byl nadseny......to je uz VICE než desetiletí, ale tím jen potvrzuješ že ze svého "pokusu"o auto delas vic nez je, a ze nesneseš kritiku....říkám v době své končící puberty jsem smýšlel stejně (mimochodem rapida jsem před NECELYM desetiletim prodal)..............ale osobne, dat 400 litru za něco co se jen tváří jako auto je bud odvaha, nebo blaznovství......sorry za těch 400 si koupím almeru se stejnou výbavou, což si dovoluji nazvat osobním automobilem.....a ještě neco....C2, skutečně patří do kategorie MINIivozy......stejně jako yaris, panda, ka, dřív tam patril saxo apod........fabia, mazda2, fiesta, corsa, punto, C3, jazz, a dalsi patří do kategorie MALE vozy.......rozdelení je dáno delkou auta, rozvorem a objemem používaných motoru.........

lexus
17. ledna • 15:06

ach jo, jak to tady ctu tak nejakej kokot ze slovenska si koupil C2 a muze se z ni posrat. to docela chapu ja když sem si v 18 letech koupil Rapida tak se si taky myslel že jezdim v nejlepsim aute na svete a kazdej kdo mel sebemensi pripominku na MYHO milovanyho rapida, tak sem jej chtel ukamenovat................vsak ona jej ta 3,5 metrova plečka za skoro 400 tis brzo přejde

pekoz
22. ledna • 11:11

A blb  z Česka se hned ozval

tě sere že na něho nemáš co

Jano
19. ledna • 18:05

Hlavne, že ty si majster sveta a blízkeho okolia... Aspoň si tu všetkým ukázal výšku svojho IQ, ktoré takmer dosiahlo hranicu 10 bodov. 

Len sa radšej ďalej voz na svojom Rapide...

Marek
19. ledna • 15:50

V podstate suhlasim, az na ten slovnik Su proste ludia, ktori neznesu ziadnu kritiku na ich "milacka"...

C2 nie je spatne auto, zaujimavy dizajn, vnutri celkom priestor (v ramci moznosti tak maleho auta), interier sa mi o dost viac pacil ako v C3. Mal som moznost obe auta porovnat, sadnut si do nich, osahat... U mna vyhrala C2.

Len ta cena je dost prehnana, hlavne za 1.4 VTR. Pokial chce niekto male auto do mesta, kupi si nieco lacnejsie a pokial to chce do mesta a zaroven na imidz, su aj lepsie auta... to je moj nazor.

Pavol
16. ledna • 14:05

Pridam sa, lebo sa tu vela toci okolo ceny.Myslim si, ze C2 nebola vobec nevrhnuta ako rodine auto, ale ko hracka pre majetnejsich, ktory nechcu velke auto, ale nieco male, obratne do mesta, designovo zaujimave, kvalitne a samozrejme bezpecne, ako auta o 1-2 triedu vyssie a prave za tu bezpecnost sa priplaca. Podla mna, keby nezalo na kvalite a bezpecnosti, tak z toho urobia obdobu Seicenta, daju cenu o 100.000 nizsie a je na svete dalsi nezaujimavy automobil. Ale toto by citroen urcite nechcel. Ten, komu sa to auto paci a pridu mu vhod jeho vlastnosti, urcite si ho kupi aj za takuto cenu. Vid Smart.

Jano
16. ledna • 22:13

NO KONEČNE NIEKTO, KTO TO POCHOPIL!!!     

Ja si tiež myslím, že by nebol pre Citroen problém urobiť C3 vo verzii 3-dverovej. Ten istý rázvor a jeden z najväčších batožinových priestorov v triede v kombinácii s troma dverami. Ale toto nechceli, preto C3 nie je trojdver. C2 má osobitnú filozofiu a osobitný štýl. To bolo cieľom, vysúpiť zo všednosti ostatných trojdverových áut (možno na pár výnimiek).

Martin
16. ledna • 9:49

Aj ja mam Fiestu a nemozem sa stazovat. Co sa tyka pristrojovky je to vec vkusu, pre mna je dolezite aby diely dobre licovali a aby nic nedrncalo, co Fiesta perfektne splna. A okrem toho ked jazdim tak sa divam na cestu a nie na pristrojovku. Ked som si vyberal auto tak pre mna boli najdolezitejsie jazdne vlastnosti a kvalita spracovania, nie design alebo rozne serepeticky vo vybave. A Fiesta jednoznacne zvitazila.  A vnutorna cirkulacia vzduchu mi vobec nechyba, ked auto pred mnou cmudi tak jednoducho vypnem ventilator.

VN
16. ledna • 12:53

Jako majitel fiesty nesouhlasim, i s vypnutym ventilatorem pokud jedes trosku rychleji tak se dovnitr dostava z vnejsku naporovy vzduch ( smrad ) ktery ofukuje bocni a celni sklo. vnitrni cirkulace je jednoznace dobra vec.

Hynek
16. ledna • 1:23

Tyto dvě auta se jednoduše srovnat nedají. C2 bude vždycky jen MINIauto, narozdíl od Fiesty. Na inovativní řešení (zamykání při jízdě atd.) byli Francouzi vždycky nejlepší, to je pravda. Mám Fiestu 1,4 Tdci, vnitřní cirkulace nechybí s klimou (ta je za příplatek, jako u Fordu asi všechno vč. ABS i u verze Ghia). Ale podvozek a prostornost se nedá srovnat. Fiesta pobere velmi pohodlně 4 lidi a to se nemusí soukat přes přední a i v 5 není větší problém. Interiér v žádném případě nedrnčí, podvozek snese víc, než kde jsou meze většiny rozumných řidičů. Co se týče Getze, je to super auto za super peníze. Nechápu předsudky vůči Korejcům. Jsou to kvalitní auta a taky se skoro nekradou.

Petr Broža
16. ledna • 9:42

I C2 pobere bez problému čtyři lidi, když se dají sedačky zcela vzad. Navíc se na nich sedí díky dlouhým sedákům pohodlně. U Fiesty mi vadila zejména absence opěrky pro nohu, co jsem ale naopak ocenil, bylo velmi snadné řazení - oproti C2 nebo C3. Ale máte pravdu, jsou to auta odlišných tříd, nicméně jejich základní cena je stejná, přičemž Fiesta má výkonnější motor. Když ale srovnávat, tak C2 s Ka, jenže Ka je s podobnou výbavou o nějakých 40 tisíc levnější.

Hynek
16. ledna • 9:56

Byla to reakce na příspěvky od Jana zo Slovenska, tvrdil, že auta jsou srovnatelná. Možná subjektivně ano, ale objektivně určitě ne. Absolovoval jsem s Fiestou hory ve 4 lidech + plný kufr a rakev s lyžema na střeše. S C2 bychom vypadali jak Poláci s Fiatama 126 Maluch, když jezdili na dovolené :)

ace3
14. ledna • 15:10

Tak z tehle aut mi pride vyber dosti omezenej..Podle me si totiz nazev AUTO zaslouzi pouze: FIESTA,MAZDA 2, FABIA, POLO a trochu i GETZ, ale z toho: fiesta ma vodpornou a strasne levne vypadajici sedivou palubku a cena nic moc, polo je nehorazne drahy a vybrakovany, Hyundai je korejec a jeste k tomu v zakladu dvoudverovej s mizernym servisem(vlastni zkusenost).. Takze nam zbyla jen fabie (uboha vybava) a Mazda(drahy dily a cena taky nic moc) Kdyz sem si ale precet co je v ty novy vybave JOY, jen sem cumel..: 14"alu kola, central z dalk.ovl., klima, radio s cd, pal.poc., kozenej volant, radicka a rucka, 2 airbagy, ABS, metaliza, chrom.kliky a novy sedacky s vyraznejsim bocnim vedenim za 315 000,- tak bych ani nevahal.. PS: C3-auto pro panenky, 206- stary a maly, yaris-maly a hnusny..

Martinoslav
16. ledna • 9:54

Ace3:

Tak zaprve: Vybava JOY je k dispozici s nejslabsim motorem za 319 a ne 315 tisic. A dale, nema klimatizaci a uz vubec ne lepsi sedacky s lepsim bocnim vedenim. Minimalni pripustny motor je 1.4 16V a ten je v teto vybave za 366 tisic. Nic proti, ale to uz bych si radsi priplatil 22 tisic a sel do fungl novy Octavie Ambiente 1.6 75kW.

J.
18. ledna • 18:11

Octavia Ambiente 1.6 75kW nestoji rozhodne 388 tis ;)

cenikova cena (by skoda-auto.cz) je 459 tis, jinak nejlevnejsi octavie je classic 1.4 55kW za 380 tis...

Martinoslav
18. ledna • 20:04

Tak jinak - Mrkni se na www.skoda-auto.cz ... Klikni na odkaz Vozy ihned k dodani a co tam vidis??? Fungl nova Skoda Octavia Ambiente 1.6 75kW za??? Ano, presne 388 tisic korun, takze stale trvas na svem?

Martin

J.
18. ledna • 21:29

zkus oficialni cenik na:
http://www.skoda-auto.cz/octavia/price.asp?modelid=1U2


jasne, sezenes skoro novou, kterou muzes fakticky povazovat za novou, ale kdyz si to auto objednas uplne nove v salonu, tak te vyjde na vic (bohuzel...)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martinoslav
19. ledna • 11:28

Na oficialni cenik nema smysl koukat. Mozna tak jenom pro orientaci. Kdyz si zajdes do autosalonu, tak VZDYCKY tam sezenes nejake auto s cenou podle ceniku za, napr., 500 000, ale snad pokazde u neho uvidis SLEVA - 30,60,90 tisic A to nehlede na prave probihajici akci. Tady u mistniho dealera maj prave Octavii Elegance s motorem 1.9 TDi 66kW za 490 tisic po sleve a cenikova cena je mnohem vyssi. Ja auto kupoval taky se 30 tisicovou slevou. Staci jen hledat a najdes auto site pro tebe V tech vozech Ihned k dodani jsou vetsinou predvadecky, to je pravda, ale taky jsou tam upne nova auta. Staci si tam zavolat A za ty prachy je to SUPER koupe

Marek
21. ledna • 21:33

Nejlepší je nechat kamaráda koupit funglovku, počkat, až to trochu ojede a pak to od něj koupit  Já to tak udělal, mám octavii ve full výbavě i s kravinama, co nechcu.

Jano
15. ledna • 0:16

K tej Fabke si zabudol ako superlatív dodať tú "prevratnú" trojvalcovú hrkalku, čo má pod kapotou. Nech žije ten mozog a tie ručičky, čo ju vymysleli !!! (na nič lepšie sa asi nezmohli)

Petr
15. ledna • 8:36

A už jste s tím jel? Určitě lepší než 1.1 v citronku

Jano
16. ledna • 22:04

Áno, mal som možnosť si to vyskúšať, keď som vyberal auto.    Okrem toho, že to nemalo taký ťah, aký som vzhľadom na údaje v papieroch očakával, bol tento motor veľmi hlučný - ale čo, veď je to trojvalec a tie všetky klepú.

Inak pre porovnanie (údaje oboch výrobcov):

ŠTVORVALEC Citroen 1.1i 60k, 94Nm/ 3200ot., zrýchlenie 0 - 100 km/h 14,4s
TROJVALEC Škoda 1.2HTP, 106Nm/ 3000ot., 54k, zrýchlenie 0 - 100km/h 18,5s

Takže aj napriek vyššej hodnte krútiaceho momentu u 1.2 HTP je konečný výsledok v zrýchlení 1.1i Citroen LEPŠÍ. Štyri valce, sú štyri valce. Možno by bolo zaujímavejšie porovnať pružnosť oboch, ale ani jeden výrobca neposkytuje tieto údaje.
Dnes sa mi konečne podarilo vyskúšať si aj 1.1-ku Citroen a myslím, že je v porovnaní s 1.2HTP lepší. Dá sa viac pohrávať s otáčkami a zdal sa mi pružnejší. Bež si aj ty vyskúšať 1.1i a potom sa tu môžeme stretnúť a vymeniť si skúsentosti...

Marek
17. ledna • 19:31

Myslim, ze na tu dynamiku nema vplyv to, ci je to trojvalec, alebo stvorvalec, podstatnejsia bude vaha auta...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jano
19. ledna • 17:43

Myslím, že určite je rozdiel aj v dynamike. Okrem toho, je rozdiel aj v kultúre chodu motora a hlučnosti, prenos vibrácií na karosériu apod. Určite by som si trojvalec nekúpil.

Marek
21. ledna • 11:27

Ja som predsa netvrdil, ze v dynamike nie je rozdiel, precitaj si moj prispevok poriadne:


Myslim, ze na tu dynamiku nema vplyv to, ci je to trojvalec, alebo stvorvalec, podstatnejsia bude vaha auta...

Samozrejme, ze je rozdiel v dynamike a ja len tvrdim, ze na to nema vplyv pocet valcov motora, ale v tomto pripade skor vaha C2 versus Fabia. O kulture chodu, vibraciach a pod. som sa tiez nebavil...

Jirka
14. ledna • 22:48

Zapomněl jste na Daewoo Kalos. Za 345000 je s ABS, 4x airbag, klima, 4x el. okna, metalíza, tažné zařízení, střešní nosič a přidali nám Panasonic s CD za korunu. Hlavní je ale motor, 1.4 69 kW, tedy 92 k. A se servisem jsme plně spokojeni.

Jen drobnost, jistě se někdo ozve, že Fabia má lepší plasty, určitě má, ale Comfort se srovnatelnou výbavou přijde nejméně o 120000 dráž.

Jarda
14. ledna • 23:13

Fabia JOY je o dost levnější než Comfort... 366 tisíc za 1.4 55 kW, navíc liťáky, zrcátka v elektrice a hlavně, není to Daewoo...

Marek
17. ledna • 0:05

Nissan Almera 1,5 benzin, 72 kW (skoro 100 koni) s klimou, elektrikou,, centralom na dialku, 2*airbag je za 362 tisic. Podla mna lepsia volba...

Petr
14. ledna • 16:20

Joy je skutečně hodně dobře vybavená, ale aby to jelo, chce to 1.4 55 kW, takže základ se zvedně o 50 tisíc

Niemand
13. ledna • 20:15

Slusne vozitko. Me jenom mrzi ta palubni deska. Osobne se mi vubec nelibi, jsem zastancem tradicniho provedeni, tedy budiky. Navic mi pripada prilis mohutna a baculata. Skoda, ze i tady zvitezilo snizovani nakladu pred designem a originalitou. Tak to uz ale bohuzel je.

Michal
12. ledna • 14:23

hezké, ale poněkud drahé, za ty peníze mám Micru s lepší výbavou (např. ABS v základu), fakt síla, to si nikdo nekoupí

Jano
12. ledna • 17:44

Dost drahé? V porovnaní s čím?

Mám C2 1.4i VTR už nejakú dobu, najazdené necelých 25.000 km a nemôžem jedno krivé slovo naň povedať. Keď som vyberal auto v tejto triede, prešiel som všetko. Od "preslávenej" Fabie cez Polo, Punto, Yaris, 206, Fiesta... až po hybridy ako Micra, Mazda2 Getz a Kalos, proste vsetky autá tejto triedy. S týmto motorom a výbavou, ako C2 VTR, som nenašiel nič adekvátne. A to ešte nehovorím o perfektnej sekvenčnej prevodovke Sensodrive.
Čo sa týka diesla, tak každé malé auto s turbodieslovým motorom je drahé a má podstatne veľký cenový rozdiel oproti benzínovej variante toho istého typu. A ak ho ešte vybavíš do prasknutia, tak sa nečuduj, že ti stúpne cena hore. A či už ide o francúzske, nemecké či japonské auto, máš to všade rovnaké.

Ďalšia vec, 3-dverové auto nie je určené ako prvé do rodiny. Kúpi si ho iba ten, kto uvažuje o druhom (prípadne treťom) aute pre syna, dcéru, manželku a pod., a človek, čo jazdí prevažne sám... A o tom je aj C2 a kopec ďalších v tomto segmente.

Lacná je už iba Lada a Dacia... ale to nepovažujem za auto.

Janka
19. dubna • 20:21

Ahojte, mam C2 a som s nou ako slobodna mlada baba velmi spokojna.Ma mnoho malickosti ktore mam na nej rada a koli comu som si ju kupovala.Ma mensi kufor ale po sklopeni sedadiel som prenasala uz aj rozmernejsie veci,kufor ma tzv.plosinku na ktoru si mozem sadnut a obut korcule ci lyziarky na mieste.vyuzijem ju aj v case oddychu po korculovani ci lyzovani.Pre mna je to vkusne,male a svieze auto do prace a na nakup.Vozim sa zvycajne sama,ale aj 4 osoby v aute sedia dost pohodlne.samozrejme nie je to auto na dlhe trate.Je to svieze auto pre mladych a pritom nie je tuctove.A taktiez servis Citroenu v SNV je super,s takym pristupom som sa este nikde nestretla.Maximalna ochota,profesionalita.

mrazik
13. ledna • 12:46

Proboha jak jsi to mohl porovnavat s Fiestou ? Ta je snad 2krat vetsi nez tohle kacatko. Ale kazdy mame jine priority a najdou se i taci, kteri si koupi Fabii

 

e hvie
16. ledna • 14:14

No, mozem povedat asi to, ze som skoro 3 roky vlastnil Fabiu, teraz sme kupili servisakom do firmy C2. Raz som sa v tom previezol as na 300 km. Mozem povedat ze ta C2 1.1 by v zrychleni z 0-60 strcila Fabiu 1.4 50kw do vrecka. Zakonne poistne nizke. Inak ako vy hovorite, "nebe a dudy". Vo Fabii som sa citil ako v aute, v C2 ako v trabante. Stale som si buchal nohy do niecoho, po dialnici ked som isiel 130 tak som bol ohucany. Francuzske auta mam rad, jazdim teraz na 307SW, ale C2 je fakt humus. Bol to omyl.

Na druhej strane, mojej zene a skoro 2 rocnemu synovi sa ta C2 naramne pacila...

Jano
16. ledna • 21:42

Na to sú len tri vysvetlenia:

1. nevieš nastavovať sedadlo
2. máš výšku viac ako 2,5m
3. nevieš sedieť na sedadle...

Ja mám skoro 1,9m výšku a posadím sa vo svojej C2 aj zaseba do zadu, miesta na nohy tam mám. Pravda je, že na hlavu je menej, ale vyplýva to z architektúry C2.

K tej rýchlosti a výrazu, že si bol "ohučaný" naozaj neviem čo povedať. Pri rýchlosti 130 km/ h ti bude hučať aj v aute strednej triedy. Záleží na prúdení vzduchu, bočnom vetre (aj prípadnom protivetre), na použitom asfalte a nakoniec na pneumatikách. Nemyslíš?

Jano
15. ledna • 0:10

Jasné, rovno 10x väčšia...   V tej C2 je toľko vecí, ktoré Fiesta možno ani mať nebude.

Ak ide o veľkosť, tak C2 je v oblasti lakťov širšia ako Fiesta, vpredu aj vzadu.
Ak ide o počet sedadiel, C2 je 4-miestne auto, kde sa aj vzadu pohodlne usadia dvaja ľudia. Fiesta je síce 5-miestna, ale skús sa dozadu posadiť ešte s dvoma takými, ako si ty...  (apropo, koľkokrát využívaš plne obsadené auto?)

Nuž, Fiesta je rovnaká výhra, ako Fabia, ak nie horšia. Aj podľa renomovaných motoristických novinárov je Ford Fiesta nie veľmi vydarená nato, že šlo o etalón v triede malých vozidiel.

Ešte niečo, neviem či si zaregistroval, ale Citroen C2 vyhral v nemeckej prestížnej ankete ocenenie "Zlatý volant". Prečo tento titul nezískalo nejaké nemecké auto, rovno spomínaná Fiesta? Lebo nemci už nemajú čo ponúknuť. Aj najpredávanejšie auto Európy, je francúz (Peugeot 206)

VN
15. ledna • 16:22

Fiesta je rozhodne ze skupiny Fabia, 206 a C3 ( C2 ani nepocitam ) nejprostornejsi a ma v souhrnu zdaleka nejlepsi jizdni vlastnosti. Kdo se v techhle autech nekdy projel tak mi da jednoznacne zapravdu ( bohuzel jsem jeste nejel v novem puntu takze nemuzu porovnat, ale predchozi rada nic moc ). Naopak C3 je nejpohodlnejsi, taky prijemne auto, ale podvozkem a zpracovanim nema ani na fabku natoz na fiestu. Nevim odkud plyne zminovany nazor ze fiesta "neni moc vydarena". Bohuzel jina vec je, ze Ford CZ nasadil zezacatku dost silenou financni politiku a fiesta byla hodne dlouho dost predrazena a proto se jich prodalo dost malo, po lonskem snizeni uz je to lepsi.
Co se tyce "prestiznich cen" apod. tak na to bych nijak vyrazne nesazel, pokud je mozne aby evropske auto roku vyhrala pojizdna krabicka Panda tak je mozne uplne vsechno.

Jinak by me zajimalo tech spousta veci co C2 ma a fiesta nikdy mit nebude

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jano
15. ledna • 20:36

Písal som z vlastnej skúsenosti. Nemyslím, že Fiesta má najlepšie jazdné vlastnosti. Fiesta, ktorú som skúšal mala najazdené okolo 13000 km. Prvé, čo ma veľmi prekvapilo, bola absencia opierky na ľavú nohu (určená na opretie nohy v čase, keď sa nepoužíva spojka), takže som ju ani nevedel poriadne poskladať do prirodzenej polohy na rovnú podlahu. Druhá vec je fakt, že Fiesta NEMÁ klapku na prepnutie recirkulácie vzduchu. Preboha, je 21 storočie!!! Chytíš Aviu v kolóne a zadusíš sa spalinami.
To "super" spracovanie Fiesty, o ktorom píšeš, sa prejavilo klepotaním prístrojovej dosky v pravej časti a od zadnej nápravy vychádzal tiež veľmi nepríjemný zvuk. Podľa teba, ak nejaká prístrojovka nemá dvojfarebné riešenie obložených plastov a nejakú tu imitáciu hliníka, tak je zle spracovaná. Hmmm, ty budeš odborník na kvalitné vypracovania a použité materiály, tak mi k tomu napíš niečo viac, rád sa poučím. Veľa sa tu už popísalo o "podivných" zvukoch v Citroenoch. Ja taký problém nemá a tak neviem, o čo ide. Potom som asi veľmi šťastný, že moja C2 je asi jeden jediný Citroen na svete, ktorý tekéto zvuky nevydáva (a to mám najazdené ďaleko viac, ako spomínaná Fiesta). K spracovaniu Fabie len toľko, že tak odporné plasty na dotyk som v embéčke nečakal. Nuž ale tak je... A ak by som mal mať vo svojom aute tak strohú a chladne pôsobiacu prístrojovku, pravepodobne by som radšej chodil autobusom aby som nebol tak deprimovaný.

K riešeniam, ktoré Fiaesta oproti C2 nemá:

1. Možnosť uloženia rýchlosti do pamäte a akustický signál upozorňujúci jej prekročenie (nemusíš sledovať rýchlomer a dívaš sa len na cestu);
2. Pri prudkom brzdení sa automaticky rozsvietia výstražné smerové svetlá a pri opätovnom zrýchlení samé aj zhasnú;
3. Interval stieračov sa riadi automaticky rýchlosťou vozidla (4 stupne);
4. Recirkulácia vzduchu (už som spomínal);
5. Variabilný účinok posilňovača riadenia;
6. Hĺbkovo nastaviteľný volant;
7. Robotizovaná sekvenčná prevodovka SensoDrive;
8. Automatické uzamknutie auta, ak sa do 30 s po odomknutí neotvoria dvere;
9. Automatické uzamykanie auta po prekročení 10km/ h (programovateľné);
10. Automatické zamykanie kufra pri rozjazde;
11. Automatické zapínanie svetiel po naštartovaní motora (programovateľné);
12. Systém proti vniknutiu do vozidla (C2 nemá mechanické zaisťovanie dverí zvnútra = nedá sa "vyháčkovať")...

... a takto môžem pokračovať ďalej. V C2 je proste veľa inovatívnych riešení, ktoré iné značky (možno zatiaľ) nepoužívajú.

Jarda
5. dubna • 17:25

Fiesta má hlavně naprosto příšernej motor. Hlučný, líný, o spotřebě raději nemluvim.

VN
16. ledna • 12:12

Tak poporadku: ad jizdni vlastnosti - to u me znamena to jak to auto v realu jezdi, jak se ridi, jak drzi na ceste, jak se naklani v zatackach... podle mych zkusenosti jednoznacne poradi fiesta-fabie-punto-206-c3. Jak jsem ve svem prispevku psal, je podle me C3 nejpohodlnejsi, coz je trochu rozdil. Co se tyce mista na levou nohu - toho je u fiesty opravdu mene, je treba si najit svoji pozici, je to o zvyku. Co se tyce vnitrni cirkulace, davam ti jednoznacne za pravdu, resp. nechapu proc chybi. Co se tyce zpracovani, jel jsem ve 2 fiestach ( z toho jedna predvadeci - 35 000 km 1.3 a moje 1.4 HDI 16 000 km ) a zadne pazvuky, stale stejne presne razeni; oproti tomu jsem jel ve dvou C3 ( jedna predvadeci okolo 20 000, jedna fungl nova HDI ), a musim rict ze razeni neni zdaleka tak presne, u noveho auta prokluzovala trochu spojka a predvadeci auto bylo dost rozhrkane, vcetne mirne uvolneneho usazeni sedacek, a palubky u obou C3 vrzaly - ne moc! ale prece. Jinak co se tyce narazky na estetiku palubky, rek bych ze kazdy ma jiny vkus, me se libi i v C3, ale oproti tomu je fiesta stroha, funkcni a nadcasova.
Co se tyce tech vyjmenovanych "vymozenosti", tak z tech dulezitych veci:

- variabilni posilovac v C3 je nemozny - pri nizkych rychlostech je brutalne predimenzovany a volant neklade vubec zadny odpor coz mi bylo dost neprijemne, pri vyssich naopak neprimerene ztuhnul
- sensodrive: jel jsem jenom par set metru jako spolujezdec, takze nemuzu zodpovedne posoudit, ale prilis plynule mi to neprislo, nevim
- ty ostatni automaticke "inovativni" featury: francouzi se snazi automatizovat uplne vsechno, zeptej se vlastniku starsich aut jak to s funkcnosti tehle hejblat vypada po par letech samozrejme netvrdim ze jsou vsechny nanic. ( timhle hlavne nechcu zacit zadny flame o spolehlivosti starsich francouzskych aut ).

Tohle vsechno pisu ze sveho pohledu, kdy jsem pred casem mezi temahle autama dlouho vybiral a zkousel, vzhledem k tomu ze jsem chtel maly diesel tak jsem ve finale vybiral mezi fiestou a c3 ( bohuzel mazda2 jeste nebyla na trhu, mozna by vyhrala ) a za stejnou cenu nabizel ford znatelne lepsi jizdni vlastnosti, kdezto c3 pohodli a moderni design. Dal jsem prednost prvnimu.

matuS
19. ledna • 22:06

ocinova c5 je uz po 110.000km (takmer 3 roky) a vsetky tie elektronicke serepeticky (ma plnu vybavu) funguju bez problemov.



Jano
16. ledna • 21:32

K tomu "francouzi se snazi automatizovat uplne vsechno" by som len toľko povedal, že nemecké BMW 7 aktuálnej generácie, v čase keď prišlo na trh podrobili v Auto Motor und Sport testu. Zhučalo tam jedna radosť, vďaka svojej pretechnizovanosti, ktorá vedie iba jednou cestou - do servisu. A keď im BMW dalo na test miesto nej druhú sedmičku, zhučala taktiež. Písali, že systém sa doslova akoby vypol, nevedeli ani len okno otvoriť, rádio pustiť a ani dvere sa zatvoriť nedali. Ďalším príklad bol jeden nemenovaný minister, ktorý v nejakej ázijskej krajine vďaka tomuto autu, prežil peklo. Vo vysokých teplotách ostal trčať v zamknutom aute, lebo sa nedalo odomknúť, ani naštarovať a pustiť klimatizáciu, chudák. A od tej doby som už nera videl stáť na krajnici BMW 7 s otvorenou kapotou, blikajúcimi smerovkami a vedľa neho strieborný kombík BMW 3 s nápisom Service Mobil, prípadne odťahovku s naloženou sedmou. A počul som aj o prípade, kde Mercedes E poslednej generácie s elektrohydraulickými brzdami a automatickou prevodovkou zastavil jeho majiteľ na križovatke a už sa nepohol, lebo brzdy po uvoľnení pedála ostali pritlačené na kotúčoch. Myslím, že auto, ktoré stojí aj niekoľko miliónov korún by takýto problém nemalo mať. V porovnaní s týmto, je pár neškodných senzorov a počítačov v C2 úplne neškodných. Tak neviem, prečo si myslíš, že práve Francúzi "se snazi automatizovat uplne vsechno".

Fido
20. ledna • 14:30

Tohle je myslim problem vsech modernejsich aut. Tady bych si asi netroufl tvrdit, ze je to zalezitost jedne automobilky. Velke problemy s elektronikou ma napr. i Rover. Jednu vec bych ale francouzskym autum vseobecne vytkl. Na autech jsou nechranene konektory (proti vlhkosti atd.) a to i na mistech, ktera jsou primo vystavena povetrnostnim vlivum. Dale slabe kabely, ktere kladou velky odpor a zpusobuji ztraty napeti, hlinikove konektory zpusobujici totez, elektromotory (sedacky, okna, central, starter atd.) nemaji konce vinuti ke kotve privarene ale pouze zmacknute atd.

svb
16. ledna • 9:04

No to je super, zvlast to zamykani po odemknuti je perfektni vychytavka, to bych chtel, ted se vzycky kdyz odchazim od auta nervuju, jestli se mi to nezmackne v kapse a auto nezustane odemceny. Kde se ale daji takovyhle vychytavky zjistit? Kdyz jsem pred rokem nove auto shanel, nebyla mi vetsina prodejcu schopna rict ani jestli to ma seriditelnou rychlost cyklovace (btw - ma ji C2?), natoz takovehle finesy. Neexistuje nejake porovnani automobilek/modelu podle takovychle vychytavek, ktere usnadnuji zivot? Myslim, ze pro lidi, kteri auto skutecne pouzivaji je to mnohem podstatnejsi nez jestli ma 102kW nebo 105 (nebo 96, ale cipnout se da 415 ) ... nechytil by se toho nekdo z redakce?

mimo
22. ledna • 11:03

to umí i clio dvouapůlté generace (to předposlední - ročník 2001 a dál) ... francouzi si jsou hrozně podobní ... :)

Jano
16. ledna • 21:14

Máš pravdu, mnoho predajcov v kravatach machruje a tvária sa dôležito, lebo auto, ktoré ti chcú nanútiť má také a hentaké parametre, alebo fabru ktorej sa nevedia zbaviť. A tak ti ani nepovedia, čoím sa dá auto dovybaviť, lebo by si nechcel ten ležiak čo majú na salóne. Ja som našťastie natrafil na profíka, ktorý mi to všetko aj predviedol. Verím, že každé auto má aspoň jednu vec, čo iné nemajú. A je len na ľuďoch, či majú záujem ti to ukázať, alebo sú tam len na parádu.

K tým stieračom a cyklovaču, v C2 nastaviteľný nie je. Práve ptero, že sa riadi automaticky rýchlosťou auta, nemusíš sa ty ako šofér zaoberať nastavovaním. Čo sa týka toho automatického zamknutia po nechcenom odomknutí, tak takú funkciu majú aj niektoré autoalarmy.

Petr Broža
16. ledna • 9:37

Tuhle "vychytávku" mají pokud vím všechna koncernová auta VW...  Tedy alespoň ta novější.

dall
16. ledna • 13:39

A všechna Stila mají vše to, co bylo popsáno výše v základu

Jano
16. ledna • 21:18

Lenže reč nebola o nižšej strednej triede, kde nepochybne toto všetko majú aj iné značky. Reč bola o malých autách, kde niekedy aj 4 airbagy sú nadštandardnou výbavou...

svb
16. ledna • 11:30

No to je prinejmensim prehnane tvrzeni. Kamos ma novou Octavku a nema ani dalkove zamykani, natoz tohle

Nechteli byste ale zkusit udelat nejaky prehled tekovychhle drobnosti (destove senzory, inteligentni zatmivani zrcatka atd. atd.) a pokusit se zjistit, ktera auta je mozno kterymi vybavit a treba i ceny? Je to asi dost pracne, ale nezda se mi pravdepodobne, ze bych byl jediny, koho to zajima...

dall
13. ledna • 8:28

"Keď som vyberal auto v tejto triede, prešiel som všetko. Od "preslávenej" Fabie cez Polo, Punto, Yaris, 206, Fiesta... až po hybridy ako Micra, Mazda2 Getz a Kalos, proste vsetky autá tejto triedy."     Tak to jsi vybíral špatně, protože ani jedno z uvedených aut, není třída C2. K ní patří Panda, Agila, Matiz, Twingo apod, a na tuto třídu je to skutečně drahé, základní cena 280 za 1.1 je síla, za ty prachy je Panda s 1.2 s klimou, ABS, a ještě zbyde.

Jano
14. ledna • 23:55

ty budeš tiež odborník, ako Madonna na počítače. To si kde počul takú hlúposť, C2 je v triede mini??? Je to segment B = malé vozidlá, nie miniautá. Zožeň si informácie od importéra, naštuduj si parametre segmentu B a potom sa ohlás.

Pokiaľ ide o cenu, C2 má rôzne technické vylepšenia, aké tá "úžasná" Panda nikdy mať nebude. Taktiež C2 nikdy nebude mať také kvalitné vypracovanie a plasty, aké má Panda. Skús sa voziť týždeň na jednom a potom na druhom aute a potom to pochopíš. Inak nemá zmysel sa o tom rozprávať.

No a nakoniec bezpečnosť. 29 bodov a štyri hviezdy v EuroNCAP crashteste hovorí za seba (pre porovnanie ani VW Passat, auto o dve triedy vyššie ako C2, nemá také hodnotenie). Ak bude mať niekedy Fiat taký výsledok aspoň s Puntom, nebodaj s Pandou, tak sa opijem ako dán a pošlem blahoželanie do Turína.

C2 nie je auto pre Český, či Slovenský trh, lebo iba málokto pochopí toto auto. Vidieť to aj na priblblých reakciách v tejto (či iných) diskusiách. Ale stačí sa vybrať na západ (Nemecko, Francúzsko) a tiež na juh (Taliansko) a hneď je vidieť rozdiel. Len tak medzi nami, Fiat má problém presadiť sa už aj na svojom domácom trhu. Pozri si výsledky predaja v Taliansku... Tak len toľko.

Kubas
15. ledna • 23:46




Punto má 4 hvězdičky z crash-testů už minimálně tři roky, takže si můžeš jít koupit flašku borovičky a pořádně se zkalit....


Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jano
16. ledna • 21:06

Čítaj pozornejšie, až bude mať niekedy Punto 29bodov a štyri hviezdičky, tak si vypijem na jeho "zdravie"

dall
15. ledna • 8:39

Proč bych si měl shánět informace od importéra, nejsem tak omezený, abych si neudělal vlastní názor, podívej se na rozvory, a mel nesmysly. Co je potom C3, střední třída??? S Pandou jsem najel cca 600km, takže vím o čem mluvím. pokud vím, Punto má 4* už pěkně dlouho, tak začni začni shánět blahopřání... Pokud ti podíl 27% na domácím trhu přijde jako problém prosadit se, tak nevím co bys chtěl, 50% jak má Škoda u nás je evropské unikum. Nemám dojem, že bych tě v mé odpovědi urážel, tak buď té lásky, a chovej se aspoň trochu korektně, pokud nesneseš jiný názor než svůj, tak internetové diskuze asi pro tebe nebudou to pravé...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lib
22. ledna • 14:22

Hmm zkus se nekdy potkat 'z oci do oci' s passatem a pak dej vedet, na co ti jsou ty hvezdicky ...

Jano
15. ledna • 19:50

Nemám dôvod byť urazený, mysli si a píš, čo chceš. Veď nato služia tieto diskusie. Ale čo sa týka zatriedenia do segmentov, tak C2 je jednoznačný segment B (je to akoby trjdverová varianta C3). V kategórii miniautomobilov, tade Matiz, Seicento..., podľa toho čo som počul, bude pravdepodobne C1.

K podielu Fiata na domácom trhu: ich podiel jednoznačne klesá. Je veľká škoda, že sa neviem dostať k najpresnejším číslam, kde je zatriedenie aj podľa triedy. No budem to zháňať a potom si môžme o tom pokecať.

PS: ak som sa ťa nebodaj nejako dotkol svojimi výrokmi, sorry...

Jara
12. ledna • 18:08

No dát 285 tisíc za malé auto s motorem 1.1 a bez ABS mi přijde úchylné. Navíc takřka bez kufru a bez místa vzadu.

Jano
14. ledna • 23:39

Ty si tam vzadu asi nesedel, že? A ak ide o kufor, tak si tiež nevidel ani tie variabilné zadné sedadlá, posuvné, sklápateľné... Pokiaľ by som chcel nosiť v aute europalety, kúpil by som si Jumper...

Petr Broža
15. ledna • 8:33

Vzadu se dá docela sedět, není to tak špatné, jak by se zdálo; pokud jsem posunul sedačky zcela vzad, neměl jsem problémy; pravda, nejsem žádný dlouhán... Ale pokud jsou sedačky vzadu, je zavazadlový prostor skutečně nouzový.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jano
15. ledna • 19:44

Ale veď to predsa vyplýva z filozofie tohto auta. Svojou filozofiou je určené pre mladšiu generáciu (prípadne aj bezdetné páry), alebo pre jednotlivcov. Tu, na Slovensku sa v súvislosti s C2 rozširuje slogan "Dynamický mestský štýl." To auto je štýlové, dynamické (možno okrem 1.1i - neviem, neskúšal som), je vzhľadovo pekné a príťažlivé a nie je to rodinná limuzína. Je to vyslovene mestské auto. Na bežné nákupy do Tesca (stačí aj takýto kufor) a na rýchle a pohotové premiestňovanie sa v preplnených mestáh. Preto som si ho kúpil. A keď vezmem do úvahy aj tú sekvenčnú prevodovku, tak naozaj nie je u konkurencie auto, ktoré by sa dalo s C2 1.4 TVR porovnať.

Doporučujeme

Články odjinud