Malý Citroën C2 se u nás prodává od října 2003. Zatím se mu docela daří. Francouzské káčátko jsme otestovali ve výbavě SX, s turbodieselem 1.4 o výkonu 50 kW/68 k. Mnoho obrázků, kompletní výbava, zvuky, srovnání motorů
Kapitoly článku:
- Odvážný Citroën, originální design, charakteristiké prvky, crash test
- Palubní deska, plasty, ergonomie, slícování, ovládací prvky, rádio
- Odkládací plochy a jejich využitelnost, moderní přístrojová deska
- Pokračování - přístrojová deska, sedadla, vnitřní prostor a variabilita
- Zavazadlový prostor, motor, výkon, odhlučnění, parametry, pružnost, zvuky
- Spotřeba, malé srovnání 1.3 JTD a 1.4 HDI, jízdní vlastnosti, brzdy, posilovač....
- Plusy, minusy, výbava a cena testovaného vozu, ostatní obrázky
- Aktuální ceník, kompletní seznam výbavy, ceny příplatkových položek
Dovolte mi, abych se představil. Jmenuji se Citroën, pocházím z Francie a dělám výjimečné vozy. Nebojím se experimentovat, upřednostňuji originální design, za konkurencí nezaostávám v bezpečnosti ani jízdních vlastnostech. Věnujte mi pozornost…Ne, nejedná se o reklamu. Něco podobného se nám snaží francouzská automobilka sdělit svými modely, především pak C3, Plurielem a novou C2.

Na představení Citroënu C2 bylo veselo...
Při pohledu na Citroëny posledních let musíme pouze souhlasit. Automobilka ze země galského kohouta přidala plyn, netradiční zevnějšek podpořila zvýšenou kvalitou, posílenou bezpečností a jízdními vlastnostmi. Modelová řada zahrnuje v současnosti osm různých automobilů, na začátku stojí nejmenší a nejnovější model C2, na konci pak velkoprostorový Citroën C8. Nechybí ani lahůdky typu C3 Pluriel.

..Železný zekon prováděl s malým vozítkem psí kusy. Nejdříve se nechal přejet - ležel přitom
na ostrých hřebících (vyzkoušeno), poté tlačil C2 na tyči, jejíž hrot měl zabodnutý do krku
Přitahuje pozornost
Citroën si s konvencemi hlavu příliš neláme. Designéři v jeho službách ochotně a rádi posunují hranice automobilového designu, předkládají zákazníkům automobily, které vyčnívají z řady. C2 není výjimkou. Ačkoliv se stavělo na platformě C3, přestože s ní sdílí nejmenší Citroën část interiéru a dílčí designérské prky, navrhli páni designéři originální, nezaměnitelný vůz.

Testovaný vůz oblékal dráždivou zelenou barvu. Barva ještě zesílala schopnost
vozítka přitahovat pozornost kolejmdoucích
Poznámka: V testu Euro NCAP získal Citroën C2 čtyři hvězdičky za bezpečnost posádky, dvě hvězdičky za bezpečnost chodců a tři hvězdičky za bezpečnost dětí. Bližší informace naleznete na webu organizace.

Dámy se po C2 otáčely, věnovaly jí dlouhé zamilované pohledy, pánové se povětšinou
pozastavovali nad barvou automobilu. Jedna reakce za všechny: "Jak si někdo může
takovou zelenou hrůzu koupit," obsluha automyčky...
Základním poznávacím prkem je boubelatá přední kapota, mohutné čelní sklo přecházejí v zaoblenou střechu a useknutá záď. Na rozdíl od C3, která stála C2 vzorem, nebylo použito tolik oblin, do hry vstoupilo více hran. Charakteristické jsou přední světlomety hranatého tvaru, přehlédnout nelze specifická boční okna. Linie zadního bočního okna poněkud netradičně zasahuje níže, než linie oken předních.
Tip: stáhněte si plakáty na plochu s Citroënem C2. V naší databázi si určitě vyberete.

C2 má charakteristický tvar, automobil si těžko s něčím spletete. Zadní část
automobilu je střízlivější
Jedni originální přístup chválí, jiní odsuzují. Ať je tomu jak chce, C2 budí na silnici pozornost. Dámy věnovaly C2 zamilované pohledy, pánové se povětšinou pohoršovali na křiklavou zelenou barvou, jež oblékal testovaný vůz. Na českých vozovkách se v tuto chvíli pohybuje pouhých 180 – 200 ks vozítka, lze tedy předpokládat, že si pozornost a punc výjimečnosti ještě chvíli udrží.