Model C1 byl určen především pro městskou mobilitu. Od roku 2005 se ale hodně změnilo...
S transformací automobilového průmyslu mění Citroën modelovou strukturu vstupních modelů. Až dosud byl nejlevnějším Citroën C1, který se na trhu objevil poprvé v roce 2005. Dosud se ho vyrobilo na 1,2 milionu kusů a v následujícím období sjede z kolínské výrobní linky úplně poslední C1.
Důvodem je aktualizace modelového portfolia, které se více zaměřilo na bezemisní městskou mobilitu. Zájemcům o vstupní model žijícím v centru města je nyní určen elektromobil Ami Electric. S délkou pouhých 2,41 metru a dojezdem až 70 kilometrů je ideální pro městskou mobilitu. Zajímavostí je verze cargo pro rozvážkové služby. Osobní verze by měla na evropské trhy přijít už v příštích měsících, u nás se s ní ale zatím nepočítá.
Model C1 se na trhu poprvé objevil v roce 2005 jako malý městský vůz s délkou 3,46 metru. V roce 2014 prošel faceliftem, který přinesl zcela nový design a široké možnosti personalizace. Objednat jste si mohli i polootevřenou verzí s plátěným středním dílem střechy. Nabízel se ve tří a pětidveřové konfiguraci a jeho multimediální systém se 7palcovou obrazovkou disponoval funkcí zrcadlení chytrých telefonů. Postupem času automobilka vydala i několik jeho speciálních edic ve spolupráci s magazínem Elle a Jean Charles de Castelbajac.