Citroën C1 s nafťákem bude o padesát tisíc dražší

18 komentářů

kruch
22. července • 15:54

S tema cenama HDi to je silenost, jak Citroen tak Peugeot. A degradace z "originalnich 50 na 40 kW, to je vazned machrovina... ach jo.

DjDD
22. července • 15:45

Pokud vim, tak tento motor ma 55kW, mame ho v několika Peugeotech 206SW. Jedine ze by ho schvalne sprznili...

LeonardoCupranek
22. července • 10:47

No, v Britanii to asi smysl ma - benzin tam stoji dramaticky vic nez tady a pouzitej fritovaci olej (na coz tam naftaky bezne jezdi) vyjde vyrazne levneji.

Pavel Vaníček
22. července • 11:33

A to i tyto nový nafťáky? Na ten olej se jezdí i tady, ale jen starý plečky, kde už není moc co zkazit.

LeonardoCupranek
22. července • 12:25

Mam pocit, ze ano. Videl jsem na britskem webu dost navodu, jak si doma (v papinaku) udelat esterizaci rostlinneho oleje (cili MERO = metylester repkoveho oleje = klasicka standardni bionafta). A taky plno navodu, jak si udelat elektricky vyhrivane palivove hadicky (dokonce to tam uz hotove prodavaj firmy) - olej je hustsi a namaha vice cerpadlo, predehraty je OK.
Plno lidi si take micha vlastni PHM. Zaklad je opet repkovy olej (on i novy neprepaleny je v Makru ci velkoobchodech za pulku az tretinu ceny nafty), kazdy kuchar pak pridava ingredience dle sveho gusta (treba petrolej, LTO, ...)  
Samozrejme lepsi je, kdyz nekdo muze sehnat levne LTO a ma kontakt na nekoho, kdo mu namicha aditivum.

Riccardo
22. července • 14:10

... aha, takže LTO není to samé co nafta ? Jak nás neustále masírují v televizi novináři ?

LeonardoCupranek
22. července • 14:25

Z pohledu ropy ano - je to stejna vrstva pri krakovani. Akorat do nafty urcene pro motorova vozidla se pak jeste pridavaji urcite latky zlepsujici jeji vlastnosti z hlediska ekologie, zivotnosti motoru, atd...   Slozeni tech aditiv je ale pomerne zname a neni problem si je tam dodat.
V nasem state je jeste mirny problem v tom, ze LTO se vetsinou dela z ruske ropy, ktera je o neco mene kvalitni (vyssi obsah siry), coz ma lehce negativni vliv na zivotnost motoru i na emise oxidu siry. Ale cesi na to kaslou a britove tento problem nemaji.
Nicmene je samozrejme mozne pouzit LTO bez aditiv, nebo LTO a motorovou naftu michat. Dopad na zivotnost motoru to sice ma, ale asi ne takovy, aby to zajimalo cloveka, ktery na tom aute planuje uject treba jen 100tKm.
Jeden znamy ma na zahrade velkej sud, do ktereho si vzdy necha privezt LTO. Od znameho z vyzkumneho ustavu dopravniho vzdy dostane namichane aditivum v PET lahvi, ktera akorat staci na ten sud LTO.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Riccardo
22. července • 14:45

Tak v tom případě ale nechápu, proč dovoz LTO nazývají podvodem. Stejně se to přímo nedá použít jako palivo, musí se to s něčím smíchat, a to je už výroba ...
Já stejně jezdím zásadně na benzín, tak je mi to fuck.

Dusan
22. července • 21:03

Hacek je v tom ze to co se vozilo nebylo LTO. Ona to ve skutecnosti byla uplne normalni motorova nafta deklarovana jako LTO kvuli uniku pred spotrebni dani.

rmira
22. července • 15:07

To by mě "vážně" bavilo, před vyjížďkou si míchat palivo, LTO - přiměřeně, aditivum - přiměřeně, patláma, patláma, výbuch v garáži............

Ale mohl bych si míchat podle nálady ("dneska si udělám ostrou směs na rychlou vyjížďku" a pod)

LeonardoCupranek
22. července • 16:46

No tak jsou lidi, kteri maji proste potrebu setrit.
Ono kdyz mas na zahrade tisicilitrovou nadrz, kterou ti jednou za cas prijdede melouchem naplnit nekdo s cisternou LTOckem a ty jen pridas dve PET lahve aditiva a pak uz jen tankujes za polovicni cenu - pak to neni hrozne. A s tisici litry nafty clovek vydrzi dost dlouho - pri spotrebe 6 litru na 100km to je akorat od garancky ke garancce
Jina vec jsou lidi (typicky hospodsti), co tam lejou ten pouzitej (prefiltrovanej) fritovaci olej - ale ti zase setri jeste vice, protoze maji palivo UPLNE zadarmo
 
Jinak koho to zajima, muze se zucastnit diskuse na toto tema zde: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?id=7&t_id=3

Pavel Vaníček
22. července • 15:14

To mě by zase bavilo díky tomuto míchání podnikat dvakrát delší vyjížďky za stejnou cenu

Riccardo
22. července • 9:12

je opravdu absurdní. Naivně jsem se domníval, že když se bude u nás vyrábět, tak bude naopak levnější, než by se dalo očekávat. Opak je pravdou. Touha rychle v ČR zbohatnout je vskutku všudypřítomná, možná je zachrání export, ale u nás se neprodá skoro nic.

Prodejce
22. července • 2:04

Tohle je opravdu smutná zpráva. Tak hrozně moc sem fandil C1, 107 a Aygu ale když sem zjistil ty ceny tak mi z toho bylo špatně. No a s nafťákem??? Ještě dražší (což je jasné) za 280-290tisíc je to velmi drahá hračka

Pavel Vaníček
22. července • 9:18

Nen nafťák, co má jen o 0,5l nižší spotřebu, o 10 kW nižší výkon a o 50 000 Kč vyšší cenu je opravdu na nic.
Na druhou stranu s tebou nesouhlasím , že je C1/107 předražený. Myslíš, že nová Panda je předražená? Já ne. A když počítám a srovnávám C1 a Pandu (oboje v době uvedení na trh a tedy bez cenových zvýhodnění: C1 5D stojí 250 000 Kč (už má posilovač řízení, ABS....,možnost přikoupení bočních a hlavových airbagů...). Když chtěl mít člověk tyto věci v nové Pandě, musel si pořídit verzi Dynamic za 250 000 Kč taky. Takže ta cena je srovnatelná s Pandou v době uvedení na trh. A velkým plusem aut z Kolína je o 1l/100 km nižší spotřeba, 50 kW oproti 44 kW v Pandě. Na druhou stranu mínusem oproti Pandě je pouze čtyřmístný interiér, podstatně menší zavazadelník. Jinak je to nastejno.
I já jsem Citroenu C1 fandil, jel jsem v tom, je to super vozidlo, ale doufám ve 3 potomky, tak budu muset jít po Pandě. Navíc Fiat chystá nový motor 1.0, tak bude spotřeba snad srovnatelná s C1. (Informace o tom novým motoru jsem uvedl ve stejné diskusi, jako Marko fotky nového Punta, z kterých pan Broža udělal článeček). 

jiri
22. července • 8:19

Za ty penize si tyhle hracky musi kupovat opravdu fanda a davat jeste 50 navic za diesel muze dat uz jenom totalni blazen.

Petr Broža
22. července • 8:25

50 tisíc navíc je dost vzhledem k udávanému rozdílu ve spotřebě jen 0,5 l... Navíc je tu rozdíl ve výkonu 10 kW ve prospěch benzínu.

DAVE
22. července • 9:10

Dnes se uz na nafte rozhodne neusetri, zvlaste u takto malych aut. Nafta je dnes na provoz urcite drazsi. Navic zcela nechapu tech 40kW, to je snad typicke pro naftak bez turba ne ?  1.4HDi musi fpoho udelat i 66kW. Kdyby to bylo vyladeno alespon na tech 50kW co ma benzin tak bych ten nehorazny priplatek trochu chapal.

Doporučujeme

Články odjinud