Citroen C1 s drahým nafťákem (ceny)

Na podzim loňského roku naběhla v Kolíně výroba naftových verzí Citroenu C1, Peugeotu 107 a Toyoty Aygo. U nás jsou ale tyto vozy s naftovým motorem reálně k dostání až letos. K základnímu litrovému tříválcovému benzínu přibyl čtyřválcový nafťák s osmi ventily, objemem 1.4 l a výkonem jen 40 kW. Oproti 50 kW benzínového litru je to poněkud málo - však jsou také vozy s tímto motorem ve zrychlení na stovku o 2,5 s pomalejší - trvá jim to 16,8 s. Příjemná je ale spotřeba, 5,3 l ve městě, 3,4 l mimo město a 4,1 l kombinovaně. Oproti benzinu to na druhou stranu není taková výhra, ten totiž v kombinovaném režimu spálí pouze 4,6 l - nízkou spotřebu jsme si ostatně ověřili v loňském testu.

Zatímco Toyota cenu naftové verze zveřejnila již při uvedení Ayga na trh (+50 000 Kč oproti benzínu), Citroen ji přidal do ceníku až nyní; Peugeot zatím mlčí. Lze ale předpokládat, že stejně jako u benzínového agregátu bude cena shodná s C1. Za nejlevnější provedení C1 v třídveřové konfiguraci zaplatíte 302 900 Kč, což je o 32 tisíc více než kolik dáte za benzín. Není to sice taková pálka jako u Toyoty Aygo, ale stále je to dost - považte, že za tuto cenu dostanete motor s výkonem o pětinu slabším, který se vám odvděčí pouze o půl litru nižší spotřebou. Pokud byste si C1 koupili na pět let, vyplatila by se nafta až po ujetí více než 40 tis. km ročně, čehož u městského vozítka dosáhnete jen stěží. Navíc budete jezdit s horší dynamikou.

Zkrátka pokud hodláte kupovat některé z kolínských vozítek, nafta se vám nemůže vyplatit. Nehledě na to, že pětidveřový Citroen C1 1.4 HDI s klimatizací pořídíte za 350 tisíc. Za tuto cenu už koupíte nejedno dospělejší mini, třeba i se silnějším dieselem; příkladem budiž naše včerejší zpráva o Hyundai Getz 1,5 CRDi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C1
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků