Citroen C1 s drahým nafťákem (ceny)

Na podzim loňského roku naběhla v Kolíně výroba naftových verzí Citroenu C1, Peugeotu 107 a Toyoty Aygo. U nás jsou ale tyto vozy s naftovým motorem reálně k dostání až letos. K základnímu litrovému tříválcovému benzínu přibyl čtyřválcový nafťák s osmi ventily, objemem 1.4 l a výkonem jen 40 kW. Oproti 50 kW benzínového litru je to poněkud málo - však jsou také vozy s tímto motorem ve zrychlení na stovku o 2,5 s pomalejší - trvá jim to 16,8 s. Příjemná je ale spotřeba, 5,3 l ve městě, 3,4 l mimo město a 4,1 l kombinovaně. Oproti benzinu to na druhou stranu není taková výhra, ten totiž v kombinovaném režimu spálí pouze 4,6 l - nízkou spotřebu jsme si ostatně ověřili v loňském testu.

Zatímco Toyota cenu naftové verze zveřejnila již při uvedení Ayga na trh (+50 000 Kč oproti benzínu), Citroen ji přidal do ceníku až nyní; Peugeot zatím mlčí. Lze ale předpokládat, že stejně jako u benzínového agregátu bude cena shodná s C1. Za nejlevnější provedení C1 v třídveřové konfiguraci zaplatíte 302 900 Kč, což je o 32 tisíc více než kolik dáte za benzín. Není to sice taková pálka jako u Toyoty Aygo, ale stále je to dost - považte, že za tuto cenu dostanete motor s výkonem o pětinu slabším, který se vám odvděčí pouze o půl litru nižší spotřebou. Pokud byste si C1 koupili na pět let, vyplatila by se nafta až po ujetí více než 40 tis. km ročně, čehož u městského vozítka dosáhnete jen stěží. Navíc budete jezdit s horší dynamikou.

Zkrátka pokud hodláte kupovat některé z kolínských vozítek, nafta se vám nemůže vyplatit. Nehledě na to, že pětidveřový Citroen C1 1.4 HDI s klimatizací pořídíte za 350 tisíc. Za tuto cenu už koupíte nejedno dospělejší mini, třeba i se silnějším dieselem; příkladem budiž naše včerejší zpráva o Hyundai Getz 1,5 CRDi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C1
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků