Citroen C1 s drahým nafťákem (ceny)

Na podzim loňského roku naběhla v Kolíně výroba naftových verzí Citroenu C1, Peugeotu 107 a Toyoty Aygo. U nás jsou ale tyto vozy s naftovým motorem reálně k dostání až letos. K základnímu litrovému tříválcovému benzínu přibyl čtyřválcový nafťák s osmi ventily, objemem 1.4 l a výkonem jen 40 kW. Oproti 50 kW benzínového litru je to poněkud málo - však jsou také vozy s tímto motorem ve zrychlení na stovku o 2,5 s pomalejší - trvá jim to 16,8 s. Příjemná je ale spotřeba, 5,3 l ve městě, 3,4 l mimo město a 4,1 l kombinovaně. Oproti benzinu to na druhou stranu není taková výhra, ten totiž v kombinovaném režimu spálí pouze 4,6 l - nízkou spotřebu jsme si ostatně ověřili v loňském testu.

Zatímco Toyota cenu naftové verze zveřejnila již při uvedení Ayga na trh (+50 000 Kč oproti benzínu), Citroen ji přidal do ceníku až nyní; Peugeot zatím mlčí. Lze ale předpokládat, že stejně jako u benzínového agregátu bude cena shodná s C1. Za nejlevnější provedení C1 v třídveřové konfiguraci zaplatíte 302 900 Kč, což je o 32 tisíc více než kolik dáte za benzín. Není to sice taková pálka jako u Toyoty Aygo, ale stále je to dost - považte, že za tuto cenu dostanete motor s výkonem o pětinu slabším, který se vám odvděčí pouze o půl litru nižší spotřebou. Pokud byste si C1 koupili na pět let, vyplatila by se nafta až po ujetí více než 40 tis. km ročně, čehož u městského vozítka dosáhnete jen stěží. Navíc budete jezdit s horší dynamikou.

Zkrátka pokud hodláte kupovat některé z kolínských vozítek, nafta se vám nemůže vyplatit. Nehledě na to, že pětidveřový Citroen C1 1.4 HDI s klimatizací pořídíte za 350 tisíc. Za tuto cenu už koupíte nejedno dospělejší mini, třeba i se silnějším dieselem; příkladem budiž naše včerejší zpráva o Hyundai Getz 1,5 CRDi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C1
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 54 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků