Citroen C1 s drahým nafťákem (ceny)

Na podzim loňského roku naběhla v Kolíně výroba naftových verzí Citroenu C1, Peugeotu 107 a Toyoty Aygo. U nás jsou ale tyto vozy s naftovým motorem reálně k dostání až letos. K základnímu litrovému tříválcovému benzínu přibyl čtyřválcový nafťák s osmi ventily, objemem 1.4 l a výkonem jen 40 kW. Oproti 50 kW benzínového litru je to poněkud málo - však jsou také vozy s tímto motorem ve zrychlení na stovku o 2,5 s pomalejší - trvá jim to 16,8 s. Příjemná je ale spotřeba, 5,3 l ve městě, 3,4 l mimo město a 4,1 l kombinovaně. Oproti benzinu to na druhou stranu není taková výhra, ten totiž v kombinovaném režimu spálí pouze 4,6 l - nízkou spotřebu jsme si ostatně ověřili v loňském testu.

Zatímco Toyota cenu naftové verze zveřejnila již při uvedení Ayga na trh (+50 000 Kč oproti benzínu), Citroen ji přidal do ceníku až nyní; Peugeot zatím mlčí. Lze ale předpokládat, že stejně jako u benzínového agregátu bude cena shodná s C1. Za nejlevnější provedení C1 v třídveřové konfiguraci zaplatíte 302 900 Kč, což je o 32 tisíc více než kolik dáte za benzín. Není to sice taková pálka jako u Toyoty Aygo, ale stále je to dost - považte, že za tuto cenu dostanete motor s výkonem o pětinu slabším, který se vám odvděčí pouze o půl litru nižší spotřebou. Pokud byste si C1 koupili na pět let, vyplatila by se nafta až po ujetí více než 40 tis. km ročně, čehož u městského vozítka dosáhnete jen stěží. Navíc budete jezdit s horší dynamikou.

Zkrátka pokud hodláte kupovat některé z kolínských vozítek, nafta se vám nemůže vyplatit. Nehledě na to, že pětidveřový Citroen C1 1.4 HDI s klimatizací pořídíte za 350 tisíc. Za tuto cenu už koupíte nejedno dospělejší mini, třeba i se silnějším dieselem; příkladem budiž naše včerejší zpráva o Hyundai Getz 1,5 CRDi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C1
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků