Citroën C1: nové fotografie, nové informace

Citroën C1 si odbyl svou neplánovanou premiéru, když se na internetu objevila dvacítka nových fotografií (vč. interiéru) a další podrobnosti. Novinka patří do kolínského tria společně s Peugeotem 107 a Toyotou Aygo. (doplněno)
Citroën C1: nové fotografie, nové informace
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotogalerie
  2. Podrobné informace: vzhled, interiér, sedadla
  3. Zavazadlový prostor, bezpečnost, brzdy, posilovač, výbava
  4. Bezpečnost, karoserie, motory a převodovky

Začátkem prosince zveřejnilo konsorcium TPCA první fotografie nových malých automobilů, které se budou již brzy vyrábět sériově v českém Kolíně. Od dnešního dne jsou k dispozici další fotografie modelu Citroën C1, který je jedním z této trojice; další dva vozy se jmenují Peugeot 107 a Toyota Aygo. Jde o malé automobily s délkou 3,5 m, které se budou nabízet jak v tří, tak pětidveřovém provedení a v základní výbavě by měl figurovat airbag řidiče a ABS. Všechny tři vozy mají společný základ, liší se pouze vnějším designem. Koncepce podvozku je klasická, vzadu jsou použitá na místo úspornější vlečená ramena.

Rozměry jmenovaných vozů jsou následující:

  • Peugeot 107: 3 428 x 1 630 x 1470 mm
  • Toyota Aygo: 3 405 x 1 615 x 1465 mm
  • Citroën C1: 3 429 x 1 630 x 1 470 mm

Malý kufříček

Všechny vozy budou čtyřmístné, což je patrné z fotografie otevřeného zavazadlového prostoru. Zde je rovněž vidět, že rozměrné zadní sklo nahrazuje páté dveře, takže nakládací hrana je velmi vysoko. To okamžitě nabízí otázku, jak to bude s nakládáním větších předmětů, třeba kočárku nebo těžkého nákupu. Vzhledem k tomu, že se s novým triem počítá jako s druhým autem do rodiny a tedy pro manželku, je toto řešení dle mého názoru poněkud méně praktické. Podle fotografií chybí i kryt, který by převážené věci v zavazadlovém prostoru uschoval.

Velmi zajímavý je interiér, který trochu připomání Smart Fortwo. Nad sloupkem řízení chybí klasická kaplička, je zde jen velký tachometr s otáčkoměrem umístěným na malé stopce. Je tedy patrné, že otáčkoměr bude za příplatek (inu, šetřit se musí). Středová konzola je velice originální. na rádiem a klimatizací je malá odkládací schránka. Na dvou fotografiích je v nich umístěn Apple iPod, což dává tušit, že by zde mohl být konektor pro připojení externího zdroje zvuku. Z fotografií je také patrné, že designově není velkého rozdílu mezi tří a pětidveřovou verzí, co se týče tvaru skla zadních dveří. Pětidveřová verze tak připomíná třídveřovou, a to nejen designem, ale i systémem otvíráním okna. Místo stahování je zde klasické vyklápění podobně jako u třídveřáků. Opět se muselo šetřit.  

Jeden benzín, jeden nafťák

Pod kapotou budou dva motory, litrový benzín s výkonem 50 kW (6 000 ot.) a točivým momentem 93 Nm (3 600 ot.) a nafťák 1.4 HDI s výkonem 40 kW, který bude dostupný mezi 3 200 a 4 200 ot. Vnitřní prostor je plně odvislý od rozvoru 2 340 mm, který není nijak velký, ovšem záleží na tom, jak se konstruktérům podařilo obestavět vnitřní prostor. Ne vždy totiž malý rozvor znamená nutně malý vnitřní prostor. Ani v ramenech nebude C1 (a 107) malá, vždyť je jen o 15 mm užší než Škoda Fabia.

Sériová výroba začne už na konci prvního čtvrtletí tohoto roku, továrna má v plánu vyrábět tři sta tisíc aut ročně (na každý model sto tisíc). Uvedení na trh je plánováno v červnu, ovšem ne na všech trzích; preferováno je Česko a „západ“, přičemž v některých zemích (Francie, Itálie) může být auto v prodeji ještě o něco dříve. Koncem roku se pak dostane i na země „východních bloku“. Pro našince může být zajímavá informace, že tři čtvrtiny dílů pochází z Česka. Základní cena se bude pohybovat okolo hranice 230 tisíc. Každá automobilka bude mít svou vlastní cenovou politiku, takže se mohou lišit základní výbavy, ceny příplatkových výbav apod.

Tip: Podrobné informace o C1 najdete v dalších kapitolách.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotogalerie
  2. Podrobné informace: vzhled, interiér, sedadla
  3. Zavazadlový prostor, bezpečnost, brzdy, posilovač, výbava
  4. Bezpečnost, karoserie, motory a převodovky
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků