petr kkk.,bohuzel mas pravdu
Mně připadá dost mimo dohadovat se, jestli je citroen nebo toyota české auto, já osobně si taky nemyslím, že Suzuki z Ostřihomi je maďarská značka, nebo Toyota z Anglie britská. Národní sebevědomí mi zvedají (a ničí) úplně jiné věci. Spíš souhlasím s tím, že správné téma zní, jestli tenhle kolínský projekt na výrobu trpaslíků má naději na slušné přežití. Což jsou dvě otázky: (1) je správné výrobou takto malých aut vystavovat jejich uživatele výrazně vyššímu nebezpečí úrazu nebo usmrcení v případě kolize?; (2) bude odbyt - ne český, ale minimálně evropský - dostatečný k tomu, aby uživil investiční náklady plus provoz fabriky, včetně udržení zaměstnanosti? U obou těchhle otázek mám já osobně velký černý otazník s vykřičníkem.
1. Naštěstí není každý takový debil aby musel jezdit po městě ve velké krávě. Stačí nejezdit jako prase.2. Jen co spadne počáteční přemrštěná cena, půjdou na odbyt i u nás. Stačí se podívat kolit teď stojí 206.
(1) Promiňte, jestli jsem se Vás nějak dotkl..já tu nepropaguju, aby všichni jezdili po městě sólo do trafiky pro noviny v pasátu nebo něčem ještě větším. Vyjádřil jsem názor, že od určité velikosti (nebo spíš mrňavosti) auta už nemůže žádný výrobce seriózně ručit za dostatečnou ochranu posádky pří kolizi, i kdyby si na to nechal od NCAP nalepit třeba 6 hvězd. A vůbec to nezáleží na tom, jestli sám řidič miniauta jezdí jako chytrý nebo hloupý, kolize opravdu může potkat i nevzornějšího vzorňáka - dokonce ani protistrana nemusí jet hloupě a vrahounsky, stačí technická závada nebo drobný problém se stavem vozovky atd. Zamyslete se nad tím, prohlídněte si ty kolínské zázraky, kolik mají kde místa na výztuže a deformační zóny a zvažte, pokud byste byl taťka od rodiny,jestli byste to s dobrým svědomím dal na ježdění svému dítěti. Jestli ano, tak bohužel mluvíme každý z jiné galaxie. (2) S těmi cenami můžete mít pravdu, doufejme. Já osobně si myslím, že po módě nižších středních hatchbacků (etalon: P307) se teď výrobci a marketing vrhli na trh malých aut, teď navíc miniaut (důvody nechme stranou) a že zkrátka trh (český není významný, myslím evropský) to dlouho neunese, nasytí se a začnou přebývat i auta téhle kategorie a odbyt se silně zpomalí - pak bude velká loterie, jestli se na hladině udrží právě kolínská trojčata... Nikdy nezbyl stejný krajíc na všechny, stačí se podívat, které automobilky už měly a které dnes mají velké problémy, zavírají a stěhují provozy a propouštějí lidi (nápověda: GM, Fiat, Rover...)
Asi jsem to přehnal, nechtěl jsem být hrubý. Kupovat ale větší auto jen kvůli pocitu bezpečí je blbost. Kdybych měl na druhé nebo třetí auto do rodiny, tak ho manželce nebo dítěti klidně na ježdění dám. Nízká cena a provozníní náklady spolu s malými rozměry (snadné parkování) a spolehlivostí jsou pro mě důležitější než falešný pocit bezpečí. To už je větší pravděpodobnost že mě někdo srazí na přechodě než že se zraním při autonehodě jen díky malému autu. A pokud půjde cena ropy pořád tak nahoru, tak zachvíli budete jezdit v malém autě i Vy.
Takové prdítko si v Česku koupí jen totální vůl.Zaty prachy raději Panda ,PicantoAutomobilový průmysl jednou zlomí republice vaz.
Nejde snad jen o vyrobni silu na tom nejnizsim clanku - to byste pak mohli tvrdit, te Adidas je cinska znacka. Kdo napr. vytvoril kolinske zazemi? "Společnost Gefco (FRANCOUZSKA) vybudovala nedaleko kolínské továrny zbrusu nové překladiště a veškeré zázemí (...)""TPCA spolupracuje s dodavateli jako Lear (montáž sedadel), Peguform (lisování nárazníků), Eurofit (montáž kol) nebo Yazaki (rezervní sklad elektrických svazků), kteří jsou již etablováni v dodavatelském parku nedaleko automobilky, jež má stejnou rozlohu jako vlastní výrobní závod. Ostatní vybraní dodavatelé výbavy působí v kolínském regionu: Futaba (lisování & svařování), Peguform (dodavatel přístrojové desky a čelních skel, který rozšířil svůj závod v Nymburce a vybudoval novou lakovací linku) mají předsunuté, vysoce moderní zásobovací sklady. Řada nových závodů na výrobu komponentů výbavy vznikla ve východní Evropě: v Polsku to byl Simoldès (dveřní panely) a Valeo (světlomety), mezi českými dodavateli jmenujme Denso (chladiče) a Koyo (systémy řízení). V Rumunsku působí Yazaki (výroba elektrických svazků), Toyoda Gosei (airbagy) působící v České republice a v rámci sdružení ACI (zadní nápravy) rozšířila svůj rumunský výrobní závod."Cili to, ze Cesi DODAVAJ chladice a montujou to dohromady jeste neznamena, ze je to cesky auto. To je sovinismus na bliti. Je VW Touareg slovensky auto?
Tak až se vybleješ, magore, tak si laskavě povšimni uvozovek u "českého auta". Teda pokud víš, co uvozovky znamenají.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.