Citroen C1: facelift pro „citrónka“

Citroen C1 nepatří mezi vozy, které by u nás bylo vidět na každém rohu. Neznamená to ale, že si nenašel své zákazníky.

Ještě než se dostaneme k samotnému omlazení, připomeňme, že Citroen C1 je vedle modelů Toyota Aygo a Peugeot 107 součástí projektu malých městských modelů B-Zero, který automobilka prezentovala na ženevském autosalonu v roce 2005. Skupina malých automobilů, které bohatě poslouží na občasné nákupy, krátké dojezdy do práce, nebo na městské projížďky se v tomtéž roce začala na většině evropských trhů a to s více, či méně viditelnými úspěchy. Nyní, po třech letech přichází jeden z nich s faceliftem, jež tomuto prckovi se znakem Citroenu na přídi určitě prospěl.

U té přídi ještě na chvíli zůstaňme, zde je totiž vidět většinu změn, které jsou poměrně zřetelné. Při pohledu na masku je nyní vidět výrazný ovál, jež bude při vyšších výbavových stupních lemován chrómovou lištou. Celá příď tak působí mnohem zaobleněji, což tomuto modelu jen prospělo. Na ostatních častích karoserie už žádné výraznější změny nenajdeme, ovšem po zhlédnutí katalogu jich ještě několik objevíme.

Zákazník si při inovovaném modelu bude moct vybrat z dvou dalších barevných odstínů a to Mica Grey (šedá) a Electra Blue (modrá) a paleta se rozšířila i o další materiály do interiéru. Další novinkou je i nový prémiový stupeň výbavy Exclusive, jenž zahrnuje kožené potahy sedadel, přičemž střední část je pokryta alcantarou. Punc luxusnosti dodává i černé lesklé obložení a kůží obšitý volant. Co se týče další výbavy, při nejvyšším stupni dostane zákazník klimatizaci, slitinová kola a integrované rádio s CD přehrávačem. Závěrem už jen zbývá zmínit, že v nabídce pohonných jednotek zůstalo vše po starém.

Faceliftovaný Citroen C1 by se měl v showroomech objevit již v průběhu následujících týdnů a jeho cena by se od té současné neměla téměř vůbec lišit. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroen C1 Facelift
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků