Druhé kolínské trojče má po faceliftu. Zatímco Toyota zmodernizovala Aygo včetně vnějšího designu, Citroën exteriérové díly ponechal tak, jak jsou a přidal jen nové barevné kombinace. Pro C1 nyní ale nabízí inovovaný litrový tříválec.
Jednotka prapůvodem od Daihatsu byla Toyotou notně upravena v roce 2006 pro první generaci Ayga, C1 a Peugeotu 107. Tehdy se v rámci své kategorie jednalo o moderní motor s přímým vstřikováním paliva a variabilním časováním ventilů. Zcela beze změny vydržel až dodnes, kdy jsou už druhá trojčata uprostřed životního cyklu.
Nově má tato jednotka o 4 koňské síly více - 72. Inovací prošel i kvůli plnění emisní normy Euro 6d. Živost a chuť po otáčkách motoru nikdy nechyběla, ve srovnání s moderními tříválci ale scházela kultivovanost v otáčkách nízkých. To se má změnit díky instalaci vyvažovacího hřídele. K mání bude opět s pětistupňovými převodovkami, manuální a robotizovanou. Současně s touto jednotkou v nabídce zůstává také dvanáctistovka PureTech s výkonem 82 koní, kterou si Francouzi drží jen pro sebe.
Nový Citroën C4 Cactus na vlastní kůži: Opravdu je jako létající koberec?
Nic se nemění ani uvnitř. C1 však nově nabízí rozšířenou armádu elektronických a asistenčních systémů. Čte dopravní značky, infotainment se umí propojit s iPhonem přes Apple Carplay, nabízí asistent pro rozjezd do kopce, zpětnou couvací kameru, aktivně hlídá pruhy a ve městě nouzově brzdí.
Spolu s technickou modernizací přichází také dvě stylové edice. Jedna bezostyšně míří především na ženy. Stejně jako u C3 se totiž Citroën spojil s časopisem ELLE. Druhou edicí je Urban Ride s modrými a červenými doplňky.