Citroën C1 dostal inovovaný motor a dvě stylové výbavy. Design se nezměnil

Citroën v rámci modernizace C1 nezměnil vzhled. Převzal ale modernizovaný motor od Toyoty a přihodil dvě edice.

Druhé kolínské trojče má po faceliftu. Zatímco Toyota zmodernizovala Aygo včetně vnějšího designu, Citroën exteriérové díly ponechal tak, jak jsou a přidal jen nové barevné kombinace. Pro C1 nyní ale nabízí inovovaný litrový tříválec.

Jednotka prapůvodem od Daihatsu byla Toyotou notně upravena v roce 2006 pro první generaci Ayga, C1 a Peugeotu 107. Tehdy se v rámci své kategorie jednalo o moderní motor s přímým vstřikováním paliva a variabilním časováním ventilů. Zcela beze změny vydržel až dodnes, kdy jsou už druhá trojčata uprostřed životního cyklu.

Nově má tato jednotka o 4 koňské síly více - 72. Inovací prošel i kvůli plnění emisní normy Euro 6d. Živost a chuť po otáčkách motoru nikdy nechyběla, ve srovnání s moderními tříválci ale scházela kultivovanost v otáčkách nízkých. To se má změnit díky instalaci vyvažovacího hřídele. K mání bude opět s pětistupňovými převodovkami, manuální a robotizovanou. Současně s touto jednotkou v nabídce zůstává také dvanáctistovka PureTech s výkonem 82 koní, kterou si Francouzi drží jen pro sebe.

Nový Citroën C4 Cactus na vlastní kůži: Opravdu je jako létající koberec?

Nový Citroën C4 Cactus na vlastní kůži: Opravdu je jako létající koberec?

Nic se nemění ani uvnitř. C1 však nově nabízí rozšířenou armádu elektronických a asistenčních systémů. Čte dopravní značky, infotainment se umí propojit s iPhonem přes Apple Carplay, nabízí asistent pro rozjezd do kopce, zpětnou couvací kameru, aktivně hlídá pruhy a ve městě nouzově brzdí.

Spolu s technickou modernizací přichází také dvě stylové edice. Jedna bezostyšně míří především na ženy. Stejně jako u C3 se totiž Citroën spojil s časopisem ELLE. Druhou edicí je Urban Ride s modrými a červenými doplňky.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků