Citroën C1 dostal inovovaný motor a dvě stylové výbavy. Design se nezměnil

Citroën v rámci modernizace C1 nezměnil vzhled. Převzal ale modernizovaný motor od Toyoty a přihodil dvě edice.

Druhé kolínské trojče má po faceliftu. Zatímco Toyota zmodernizovala Aygo včetně vnějšího designu, Citroën exteriérové díly ponechal tak, jak jsou a přidal jen nové barevné kombinace. Pro C1 nyní ale nabízí inovovaný litrový tříválec.

Jednotka prapůvodem od Daihatsu byla Toyotou notně upravena v roce 2006 pro první generaci Ayga, C1 a Peugeotu 107. Tehdy se v rámci své kategorie jednalo o moderní motor s přímým vstřikováním paliva a variabilním časováním ventilů. Zcela beze změny vydržel až dodnes, kdy jsou už druhá trojčata uprostřed životního cyklu.

Nově má tato jednotka o 4 koňské síly více - 72. Inovací prošel i kvůli plnění emisní normy Euro 6d. Živost a chuť po otáčkách motoru nikdy nechyběla, ve srovnání s moderními tříválci ale scházela kultivovanost v otáčkách nízkých. To se má změnit díky instalaci vyvažovacího hřídele. K mání bude opět s pětistupňovými převodovkami, manuální a robotizovanou. Současně s touto jednotkou v nabídce zůstává také dvanáctistovka PureTech s výkonem 82 koní, kterou si Francouzi drží jen pro sebe.

Nový Citroën C4 Cactus na vlastní kůži: Opravdu je jako létající koberec?

Nový Citroën C4 Cactus na vlastní kůži: Opravdu je jako létající koberec?

Nic se nemění ani uvnitř. C1 však nově nabízí rozšířenou armádu elektronických a asistenčních systémů. Čte dopravní značky, infotainment se umí propojit s iPhonem přes Apple Carplay, nabízí asistent pro rozjezd do kopce, zpětnou couvací kameru, aktivně hlídá pruhy a ve městě nouzově brzdí.

Spolu s technickou modernizací přichází také dvě stylové edice. Jedna bezostyšně míří především na ženy. Stejně jako u C3 se totiž Citroën spojil s časopisem ELLE. Druhou edicí je Urban Ride s modrými a červenými doplňky.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků