Citroën C1 dostal inovovaný motor a dvě stylové výbavy. Design se nezměnil

Citroën v rámci modernizace C1 nezměnil vzhled. Převzal ale modernizovaný motor od Toyoty a přihodil dvě edice.

Druhé kolínské trojče má po faceliftu. Zatímco Toyota zmodernizovala Aygo včetně vnějšího designu, Citroën exteriérové díly ponechal tak, jak jsou a přidal jen nové barevné kombinace. Pro C1 nyní ale nabízí inovovaný litrový tříválec.

Jednotka prapůvodem od Daihatsu byla Toyotou notně upravena v roce 2006 pro první generaci Ayga, C1 a Peugeotu 107. Tehdy se v rámci své kategorie jednalo o moderní motor s přímým vstřikováním paliva a variabilním časováním ventilů. Zcela beze změny vydržel až dodnes, kdy jsou už druhá trojčata uprostřed životního cyklu.

Nově má tato jednotka o 4 koňské síly více - 72. Inovací prošel i kvůli plnění emisní normy Euro 6d. Živost a chuť po otáčkách motoru nikdy nechyběla, ve srovnání s moderními tříválci ale scházela kultivovanost v otáčkách nízkých. To se má změnit díky instalaci vyvažovacího hřídele. K mání bude opět s pětistupňovými převodovkami, manuální a robotizovanou. Současně s touto jednotkou v nabídce zůstává také dvanáctistovka PureTech s výkonem 82 koní, kterou si Francouzi drží jen pro sebe.

Nový Citroën C4 Cactus na vlastní kůži: Opravdu je jako létající koberec?

Nový Citroën C4 Cactus na vlastní kůži: Opravdu je jako létající koberec?

Nic se nemění ani uvnitř. C1 však nově nabízí rozšířenou armádu elektronických a asistenčních systémů. Čte dopravní značky, infotainment se umí propojit s iPhonem přes Apple Carplay, nabízí asistent pro rozjezd do kopce, zpětnou couvací kameru, aktivně hlídá pruhy a ve městě nouzově brzdí.

Spolu s technickou modernizací přichází také dvě stylové edice. Jedna bezostyšně míří především na ženy. Stejně jako u C3 se totiž Citroën spojil s časopisem ELLE. Druhou edicí je Urban Ride s modrými a červenými doplňky.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků