Citroën C1 dostal inovovaný motor a dvě stylové výbavy. Design se nezměnil

Citroën v rámci modernizace C1 nezměnil vzhled. Převzal ale modernizovaný motor od Toyoty a přihodil dvě edice.

Druhé kolínské trojče má po faceliftu. Zatímco Toyota zmodernizovala Aygo včetně vnějšího designu, Citroën exteriérové díly ponechal tak, jak jsou a přidal jen nové barevné kombinace. Pro C1 nyní ale nabízí inovovaný litrový tříválec.

Jednotka prapůvodem od Daihatsu byla Toyotou notně upravena v roce 2006 pro první generaci Ayga, C1 a Peugeotu 107. Tehdy se v rámci své kategorie jednalo o moderní motor s přímým vstřikováním paliva a variabilním časováním ventilů. Zcela beze změny vydržel až dodnes, kdy jsou už druhá trojčata uprostřed životního cyklu.

Nově má tato jednotka o 4 koňské síly více - 72. Inovací prošel i kvůli plnění emisní normy Euro 6d. Živost a chuť po otáčkách motoru nikdy nechyběla, ve srovnání s moderními tříválci ale scházela kultivovanost v otáčkách nízkých. To se má změnit díky instalaci vyvažovacího hřídele. K mání bude opět s pětistupňovými převodovkami, manuální a robotizovanou. Současně s touto jednotkou v nabídce zůstává také dvanáctistovka PureTech s výkonem 82 koní, kterou si Francouzi drží jen pro sebe.

Nový Citroën C4 Cactus na vlastní kůži: Opravdu je jako létající koberec?

Nový Citroën C4 Cactus na vlastní kůži: Opravdu je jako létající koberec?

Nic se nemění ani uvnitř. C1 však nově nabízí rozšířenou armádu elektronických a asistenčních systémů. Čte dopravní značky, infotainment se umí propojit s iPhonem přes Apple Carplay, nabízí asistent pro rozjezd do kopce, zpětnou couvací kameru, aktivně hlídá pruhy a ve městě nouzově brzdí.

Spolu s technickou modernizací přichází také dvě stylové edice. Jedna bezostyšně míří především na ženy. Stejně jako u C3 se totiž Citroën spojil s časopisem ELLE. Druhou edicí je Urban Ride s modrými a červenými doplňky.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků