Citroën C-Zéro: další elektromobil ke koupi, i u nás

Elektromobily útočí. Automobilka Citroën oznámila, že přijala již 800 závazných objednávek na svůj model C-Zéro a dalších 400 objednávek na Berlingo First Electrique. V době, kdy ještě stále probíhá slavný pařížský autosalon, Citroën potvrzuje, že vůz s elektrickým pohonem se pro něj již stal skutečnou obchodní realitou.

Vedle modelu Citroën C-Zéro tak vystavuje i model Citroën Berlingo First Electrique „Powered by Venturi“, oděný v barvách francouzské pošty. Během října za jeho volant usedne prvních 250 poštovních doručovatelů po celé Francii. Za několik měsíců přijde řada na společnost Raiffeisen Leasing, které bude předáno prvních 140 objednaných vozů.

Pokud jde o malý městský vůz se stoprocentně elektrickým pohonem Citroën C-Zéro, toho bylo během prvního měsíce od uvedení na trh objednáno již více než 800 kusů. Tato auta jsou určena ve většině do firem po celé Evropě, jako je právě Raiffeisen Leasing v Rakousku, která si jich objednala 400, Choose EV v Dánsku (53) a řada dalších zákazníků v Německu, Švýcarsku, Belgii a Francii. V Norsku toto malé auto určené do měst a předměstí oslovilo 63 soukromých zákazníků.

V současné době probíhají ve státních i soukromých společnostech výběrová řízení na tzv. sdílená auta nebo auta do půjčoven. Nejnovější smlouva, kterou tak Citroën podepsal, je z minulého pátku a týká se 250 vozů Citroën C-Zéro. Smlouva byla podepsána se společností National/Citer, která se věnuje krátkodobému pronájmu automobilů. Stává se tak první půjčovnou, která se vybaví tak velkým vozovým parkem aut se zcela elektrickým pohonem.

Možnosti objednat si C-Zero prý již využilo i několik českých zákazníků. K nám by měly první kusy tohoto modelu dorazit během března roku 2011 a zatím je možné jej objednávat výlučně přes fleetové oddělení českého Citroënu. V dohledné době by však mělo být možné C-Zéro objednávat i u všech autorizovaných prodejců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C-Zéro se již prodává, tabulky prodejnosti ale zřejmě trhat nebude
TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 28 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek