Citroën C-Zéro: další elektromobil ke koupi, i u nás

Elektromobily útočí. Automobilka Citroën oznámila, že přijala již 800 závazných objednávek na svůj model C-Zéro a dalších 400 objednávek na Berlingo First Electrique. V době, kdy ještě stále probíhá slavný pařížský autosalon, Citroën potvrzuje, že vůz s elektrickým pohonem se pro něj již stal skutečnou obchodní realitou.

Vedle modelu Citroën C-Zéro tak vystavuje i model Citroën Berlingo First Electrique „Powered by Venturi“, oděný v barvách francouzské pošty. Během října za jeho volant usedne prvních 250 poštovních doručovatelů po celé Francii. Za několik měsíců přijde řada na společnost Raiffeisen Leasing, které bude předáno prvních 140 objednaných vozů.

Pokud jde o malý městský vůz se stoprocentně elektrickým pohonem Citroën C-Zéro, toho bylo během prvního měsíce od uvedení na trh objednáno již více než 800 kusů. Tato auta jsou určena ve většině do firem po celé Evropě, jako je právě Raiffeisen Leasing v Rakousku, která si jich objednala 400, Choose EV v Dánsku (53) a řada dalších zákazníků v Německu, Švýcarsku, Belgii a Francii. V Norsku toto malé auto určené do měst a předměstí oslovilo 63 soukromých zákazníků.

V současné době probíhají ve státních i soukromých společnostech výběrová řízení na tzv. sdílená auta nebo auta do půjčoven. Nejnovější smlouva, kterou tak Citroën podepsal, je z minulého pátku a týká se 250 vozů Citroën C-Zéro. Smlouva byla podepsána se společností National/Citer, která se věnuje krátkodobému pronájmu automobilů. Stává se tak první půjčovnou, která se vybaví tak velkým vozovým parkem aut se zcela elektrickým pohonem.

Možnosti objednat si C-Zero prý již využilo i několik českých zákazníků. K nám by měly první kusy tohoto modelu dorazit během března roku 2011 a zatím je možné jej objednávat výlučně přes fleetové oddělení českého Citroënu. V dohledné době by však mělo být možné C-Zéro objednávat i u všech autorizovaných prodejců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C-Zéro se již prodává, tabulky prodejnosti ale zřejmě trhat nebude
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků