Citroën C-SportLounge: žlutý sporťáček

Na franfurtském autosalonu představí Citroën ve světové premiéře novou studii C-SportLounge. Jeho jméno a charakteristická silueta samy o sobě dávají mnohé tušit: snoubí vnější linie evokující výkon a aerodynamiku s pohodlím na palubě pro řidiče a další tři pasažéry. C-SportLounge spojuje dynamickou jízdu a sportovní pocit z řízení s vysokou kvalitou pohodlí v interiéru.

Dlouhé linie a zaoblené tvary boků konceptu C-SportLounge navozují dojem síly a výkonu. Jsou výrazem snahy o nalezení ideálních aerodynamických vlastností, které jsou silnou stránkou značky Citroën. Proudění vzduchu bylo podrobeno velmi podrobnému studiu, a výsledkem je ambiciózní koeficient odporu vzduchu Cx = 0,26. Charakter přední části je umocněn rozměrnými sacími otvory a protáhlým, ostře řezaným tvarem světlometů. Mohutný přední nárazník se zvedá a bez jakéhokoliv přerušení plynulé linie přechází v panoramatickou střechu, která zdůrazňuje bohaté prosklení. Vůz proto nabízí mimořádný výhled ven, a současně propouští velké množství světla do interiéru.

Interiér modelu C-SportLounge byl navržen tak, aby čtyřem dospělým cestujícím umožnil příjemný a pohodlný pobyt. Takové zpracování je dalším důkazem, že vůz je určen pro dlouhé cesty. Atmosféra interiéru harmonicky snoubí kvalitní, měkké a výborně zpracované materiály s klasickým pojetím pracoviště řidiče. Zadní dveře se otevírají v protiběžném úhlu, a zlepšují tak přístup do vozu. U tohoto typu vozů se jedná o naprosto výjimečný prvek. Objemný zavazadlový prostor je další výhodou pro dlouhá cestování.

Pracoviště řidiče, stejně jako ostatní místa pro pasažéry, nezapře inspiraci prvky z leteckého prostředí. Tento dojem je umocněn osobitým zpracováním a umístěním analogových přístrojů. Pozice řidiče za volantem přispívá k potěšení ze řízení samotného. Oči řidiče jsou navíc stále v polovysoké poloze, jež je současně příjemná a bezpečná. Sedadlo řidiče je spojeno se středovým panelem, což je výhodné zvláště pro ovládání řadicí páky a klimatizace, které jsou vždy na dosah bez ohledu na podélné nastavení sedadla. Vše je navrženo a umístěno s cílem umožnit řidiči plné soustředění na jízdu. Vůz je vybaven volantem s pevným středem, pod nímž jsou umístěny sdružené ovladače a páky pro řazení rychlostních stupňů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

TEST BMW 430i Cabrio: Léto sice skončilo, ale zábava může pokračovat

BMW 430i Cabrio

Čtyřválec, sportovní automatická převodovka, pohon zadních kol a otevřené nebe nad hlavou. Co by se mohlo pokazit?

včera | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

17.  9.  2021 | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků