Citroën C-SportLounge: žlutý sporťáček

Citroën C-SportLounge: žlutý sporťáček

Na franfurtském autosalonu představí Citroën ve světové premiéře novou studii C-SportLounge. Jeho jméno a charakteristická silueta samy o sobě dávají mnohé tušit: snoubí vnější linie evokující výkon a aerodynamiku s pohodlím na palubě pro řidiče a další tři pasažéry. C-SportLounge spojuje dynamickou jízdu a sportovní pocit z řízení s vysokou kvalitou pohodlí v interiéru.

Dlouhé linie a zaoblené tvary boků konceptu C-SportLounge navozují dojem síly a výkonu. Jsou výrazem snahy o nalezení ideálních aerodynamických vlastností, které jsou silnou stránkou značky Citroën. Proudění vzduchu bylo podrobeno velmi podrobnému studiu, a výsledkem je ambiciózní koeficient odporu vzduchu Cx = 0,26. Charakter přední části je umocněn rozměrnými sacími otvory a protáhlým, ostře řezaným tvarem světlometů. Mohutný přední nárazník se zvedá a bez jakéhokoliv přerušení plynulé linie přechází v panoramatickou střechu, která zdůrazňuje bohaté prosklení. Vůz proto nabízí mimořádný výhled ven, a současně propouští velké množství světla do interiéru.

Interiér modelu C-SportLounge byl navržen tak, aby čtyřem dospělým cestujícím umožnil příjemný a pohodlný pobyt. Takové zpracování je dalším důkazem, že vůz je určen pro dlouhé cesty. Atmosféra interiéru harmonicky snoubí kvalitní, měkké a výborně zpracované materiály s klasickým pojetím pracoviště řidiče. Zadní dveře se otevírají v protiběžném úhlu, a zlepšují tak přístup do vozu. U tohoto typu vozů se jedná o naprosto výjimečný prvek. Objemný zavazadlový prostor je další výhodou pro dlouhá cestování.

Pracoviště řidiče, stejně jako ostatní místa pro pasažéry, nezapře inspiraci prvky z leteckého prostředí. Tento dojem je umocněn osobitým zpracováním a umístěním analogových přístrojů. Pozice řidiče za volantem přispívá k potěšení ze řízení samotného. Oči řidiče jsou navíc stále v polovysoké poloze, jež je současně příjemná a bezpečná. Sedadlo řidiče je spojeno se středovým panelem, což je výhodné zvláště pro ovládání řadicí páky a klimatizace, které jsou vždy na dosah bez ohledu na podélné nastavení sedadla. Vše je navrženo a umístěno s cílem umožnit řidiči plné soustředění na jízdu. Vůz je vybaven volantem s pevným středem, pod nímž jsou umístěny sdružené ovladače a páky pro řazení rychlostních stupňů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků