Citroën C-SportLounge: žlutý sporťáček

Na franfurtském autosalonu představí Citroën ve světové premiéře novou studii C-SportLounge. Jeho jméno a charakteristická silueta samy o sobě dávají mnohé tušit: snoubí vnější linie evokující výkon a aerodynamiku s pohodlím na palubě pro řidiče a další tři pasažéry. C-SportLounge spojuje dynamickou jízdu a sportovní pocit z řízení s vysokou kvalitou pohodlí v interiéru.

Dlouhé linie a zaoblené tvary boků konceptu C-SportLounge navozují dojem síly a výkonu. Jsou výrazem snahy o nalezení ideálních aerodynamických vlastností, které jsou silnou stránkou značky Citroën. Proudění vzduchu bylo podrobeno velmi podrobnému studiu, a výsledkem je ambiciózní koeficient odporu vzduchu Cx = 0,26. Charakter přední části je umocněn rozměrnými sacími otvory a protáhlým, ostře řezaným tvarem světlometů. Mohutný přední nárazník se zvedá a bez jakéhokoliv přerušení plynulé linie přechází v panoramatickou střechu, která zdůrazňuje bohaté prosklení. Vůz proto nabízí mimořádný výhled ven, a současně propouští velké množství světla do interiéru.

Interiér modelu C-SportLounge byl navržen tak, aby čtyřem dospělým cestujícím umožnil příjemný a pohodlný pobyt. Takové zpracování je dalším důkazem, že vůz je určen pro dlouhé cesty. Atmosféra interiéru harmonicky snoubí kvalitní, měkké a výborně zpracované materiály s klasickým pojetím pracoviště řidiče. Zadní dveře se otevírají v protiběžném úhlu, a zlepšují tak přístup do vozu. U tohoto typu vozů se jedná o naprosto výjimečný prvek. Objemný zavazadlový prostor je další výhodou pro dlouhá cestování.

Pracoviště řidiče, stejně jako ostatní místa pro pasažéry, nezapře inspiraci prvky z leteckého prostředí. Tento dojem je umocněn osobitým zpracováním a umístěním analogových přístrojů. Pozice řidiče za volantem přispívá k potěšení ze řízení samotného. Oči řidiče jsou navíc stále v polovysoké poloze, jež je současně příjemná a bezpečná. Sedadlo řidiče je spojeno se středovým panelem, což je výhodné zvláště pro ovládání řadicí páky a klimatizace, které jsou vždy na dosah bez ohledu na podélné nastavení sedadla. Vše je navrženo a umístěno s cílem umožnit řidiči plné soustředění na jízdu. Vůz je vybaven volantem s pevným středem, pod nímž jsou umístěny sdružené ovladače a páky pro řazení rychlostních stupňů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků