Citroën c-Quatre VTS: oficiální čínský sedan C4 jako po zásahu „tuzera“

Čínská divize Citroënu představuje již dříve avizovanou sportovní verzi svého sedanu c-Quatre VTS. Nakonec má slušných 150 koní, ale na stylistických doplňcích se tvůrci vyřádili…

Těsně před premiérou na nadcházejícím autosalonu v Pekingu, kde Citroën představí hlavně novou studii Citroën DS 5LS R, unikly Citroënu snímky a informace k sériovému sportovnímu sedanu Citroën c-Quatre VTS. Jde o výhradně čínský model s karoserií sedan, jenž je odvozen ze známého hatchbacku Citroën C4 (verze Citroën C4 Sedan byla přitom na evropských trzích doménou předchozí generace).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

O pohon nového modelu Citroën c-Quatre VTS se nakonec postará zážehový, atmosféricky plněný čtyřválcový dvoulitr s výkonem 150 koní (110 kW), přičemž dosud se hovořilo o přeplňované jednotce 1,6 l o výkonu 120 koní (88 kW). Na první pohled si všimneme důsledků péče, kterou výrobce věnoval šlechtění karoserie vozu. Po podrobnější prohlídce zřejmě budete souhlasit s tím, že v Evropě by zřejmě taková modifikace neuspěla…

Test Citroën C4 sedan: změna charakteru

Test Citroën C4 sedan: změna charakteru

Základní modifikace nárazníků (vzadu se zdvojenými koncovkami výfuku), a konec konců ani výrazné křídlo na zádi, samy o sobě vysloveně nepatřičně nepůsobí, ale třeba výrazně vystupující prahové obklady snad až příliš dokazují, že jsou dodatečně instalovanými díly. Jsou zde ale také postranní rudé linky ještě zdůrazňující přinejmenším diskutabilní proporce zadních blatníků, ale hlavně falešné mřížky ventilace po stranách prolisů kapoty, jež vypadají, jako by je výrobce nakoupil na benzínce za rohem.
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků