Citroen C-Métise, létajicí naftový hybrid

Svérázné pojetí futuristické studie, kterou pohání hybridní systém připravil Citroen pro Paříž. Stojí opravdu za pozornost...

Blížící se pařížský autosalon znamená na poli automobilek pomalé odkrývání svých trumfů. Také francouzský Citroen nechce být nijak pozadu a do domácí Paříže přijde s velmi zajímavým konceptem.

Koncept C-Métise se představí jako futuristický vůz budoucnosti, který v sobě ukrývá ty nejmodernější technologie, které má automobilka k dispozici. Velmi velký hatchback měří na délku 4 740 mm, 2 000 mm na šířku a pouze 1 240 mm na výšku.

Pro klasické vozy netradiční proporce se plně odráží v celkovém pojetí. Všechny dveře se "tunersky" otevírají směrem vzhůru v duchu "létajících vozů". Studie navíc postrádá klasické B sloupky. Citroen tak musel vyřešit velký problém s tuhostí karosérie. Velký boční vstupní otvor se pak postará o velmi pohodlné nastupování.

Koncept však nepředstavuje pouze designérské umění Citroenu, ale naznačuje technologickou cestu této automobilky. Vůz je totiž poháněn hybridním systémem, který spojuje naftový motor s elektromotory. Právě tuto kombinaci si automobilka zvolila i ve svých produkčních vozech a nejde tak po stopách konkurentů, kteří využívají v hybridních vozech benzínový motor.

Základem všeho je tedy velký šestiválcový naftový agregát o výkonu 150 kW (204 k). Ten pak doplňují dva elektromotory o výkonech 15 kW (21 k), které jsou nezvykle uloženy v zadních kolech. Princip je pak totožný s dnes používanými. Elektromotory se připojí vždy, když je třeba dodat dostatek výkonu, tedy při akceleraci a také v případě, že je třeba pouze popojíždět v nízké rychlosti. Zde se opět připojí elektromotory a automobil tak produkuje minimum škodlivých emisí.

Na druhou stranu při brzdění vyrábí elektromotory el. energii, která se ukládá do akumulátorů ve zvýšené podlaze vozu. C-Métisse je pak schopen i jízdy pouze na elektřinu a Citroen uvádí, že ujede až 3 km při rychlosti 30 km/h.

Studie by pak měla ve spojení obou pohonů zrychlit na stovku za 6,2 s a dosáhnout maximální rychlosti 250 km/h a to vše při velmi nízké kombinované spotřebě 6,5 l. Což je na 1 400 kg těžký vůz velmi dobrá hodnota.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroen C-Métise
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků