Citroen C-Métise, létajicí naftový hybrid

Svérázné pojetí futuristické studie, kterou pohání hybridní systém připravil Citroen pro Paříž. Stojí opravdu za pozornost...

Blížící se pařížský autosalon znamená na poli automobilek pomalé odkrývání svých trumfů. Také francouzský Citroen nechce být nijak pozadu a do domácí Paříže přijde s velmi zajímavým konceptem.

Koncept C-Métise se představí jako futuristický vůz budoucnosti, který v sobě ukrývá ty nejmodernější technologie, které má automobilka k dispozici. Velmi velký hatchback měří na délku 4 740 mm, 2 000 mm na šířku a pouze 1 240 mm na výšku.

Pro klasické vozy netradiční proporce se plně odráží v celkovém pojetí. Všechny dveře se "tunersky" otevírají směrem vzhůru v duchu "létajících vozů". Studie navíc postrádá klasické B sloupky. Citroen tak musel vyřešit velký problém s tuhostí karosérie. Velký boční vstupní otvor se pak postará o velmi pohodlné nastupování.

Koncept však nepředstavuje pouze designérské umění Citroenu, ale naznačuje technologickou cestu této automobilky. Vůz je totiž poháněn hybridním systémem, který spojuje naftový motor s elektromotory. Právě tuto kombinaci si automobilka zvolila i ve svých produkčních vozech a nejde tak po stopách konkurentů, kteří využívají v hybridních vozech benzínový motor.

Základem všeho je tedy velký šestiválcový naftový agregát o výkonu 150 kW (204 k). Ten pak doplňují dva elektromotory o výkonech 15 kW (21 k), které jsou nezvykle uloženy v zadních kolech. Princip je pak totožný s dnes používanými. Elektromotory se připojí vždy, když je třeba dodat dostatek výkonu, tedy při akceleraci a také v případě, že je třeba pouze popojíždět v nízké rychlosti. Zde se opět připojí elektromotory a automobil tak produkuje minimum škodlivých emisí.

Na druhou stranu při brzdění vyrábí elektromotory el. energii, která se ukládá do akumulátorů ve zvýšené podlaze vozu. C-Métisse je pak schopen i jízdy pouze na elektřinu a Citroen uvádí, že ujede až 3 km při rychlosti 30 km/h.

Studie by pak měla ve spojení obou pohonů zrychlit na stovku za 6,2 s a dosáhnout maximální rychlosti 250 km/h a to vše při velmi nízké kombinované spotřebě 6,5 l. Což je na 1 400 kg těžký vůz velmi dobrá hodnota.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroen C-Métise

bazar

Citroen C4 Picasso 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 153 252 km
Cena: 133 000 Kč
Citroen C4 Picasso 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 107 293 km
Cena: 164 000 Kč
Citroen Berlingo 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 71 417 km
Cena: 189 000 Kč
Citroen C5 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 142 123 km
Cena: 210 000 Kč
Citroen C3 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 131 280 km
Cena: 55 000 Kč
Citroen Xsara Picasso 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 145 251 km
Cena: 65 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků