Citroen C-Métise, létajicí naftový hybrid

Svérázné pojetí futuristické studie, kterou pohání hybridní systém připravil Citroen pro Paříž. Stojí opravdu za pozornost...

Blížící se pařížský autosalon znamená na poli automobilek pomalé odkrývání svých trumfů. Také francouzský Citroen nechce být nijak pozadu a do domácí Paříže přijde s velmi zajímavým konceptem.

Koncept C-Métise se představí jako futuristický vůz budoucnosti, který v sobě ukrývá ty nejmodernější technologie, které má automobilka k dispozici. Velmi velký hatchback měří na délku 4 740 mm, 2 000 mm na šířku a pouze 1 240 mm na výšku.

Pro klasické vozy netradiční proporce se plně odráží v celkovém pojetí. Všechny dveře se "tunersky" otevírají směrem vzhůru v duchu "létajících vozů". Studie navíc postrádá klasické B sloupky. Citroen tak musel vyřešit velký problém s tuhostí karosérie. Velký boční vstupní otvor se pak postará o velmi pohodlné nastupování.

Koncept však nepředstavuje pouze designérské umění Citroenu, ale naznačuje technologickou cestu této automobilky. Vůz je totiž poháněn hybridním systémem, který spojuje naftový motor s elektromotory. Právě tuto kombinaci si automobilka zvolila i ve svých produkčních vozech a nejde tak po stopách konkurentů, kteří využívají v hybridních vozech benzínový motor.

Základem všeho je tedy velký šestiválcový naftový agregát o výkonu 150 kW (204 k). Ten pak doplňují dva elektromotory o výkonech 15 kW (21 k), které jsou nezvykle uloženy v zadních kolech. Princip je pak totožný s dnes používanými. Elektromotory se připojí vždy, když je třeba dodat dostatek výkonu, tedy při akceleraci a také v případě, že je třeba pouze popojíždět v nízké rychlosti. Zde se opět připojí elektromotory a automobil tak produkuje minimum škodlivých emisí.

Na druhou stranu při brzdění vyrábí elektromotory el. energii, která se ukládá do akumulátorů ve zvýšené podlaze vozu. C-Métisse je pak schopen i jízdy pouze na elektřinu a Citroen uvádí, že ujede až 3 km při rychlosti 30 km/h.

Studie by pak měla ve spojení obou pohonů zrychlit na stovku za 6,2 s a dosáhnout maximální rychlosti 250 km/h a to vše při velmi nízké kombinované spotřebě 6,5 l. Což je na 1 400 kg těžký vůz velmi dobrá hodnota.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroen C-Métise
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků