Citroën C-Elysée za 220 000 Kč. Přijíždí horký konkurent Rapidu

Tak nad touto zprávou se asi v mladoboleslavské automobilce nezaradují. Dnes byl v Česku představen novinářům nový sedan Citroënu. Jeho akční cena začne na 220 000 korunách.
Citroën C-Elysée za 220 000 Kč. Přijíždí horký konkurent Rapidu

Tolik bude stát auto s první výbavou Attraction, jedná se o model s motorem 1,2 VTi 72 (53 kW / 72 k). Nejdražší model s výbavou Exclusive a motorem 1,6 HDi 92 (68 kW / 92 k) bude stát 326 000 Kč.

„Ten vůz byl připravený hlavně pro trhy v severní Africe, pro země Středního a Dálného východu a pro Čínu. Je robustní, solidně stavěný, aby odolal nepříznivým klimatickým podmínkám a neztratil se na špatných silnicích. Proč ho přivážíme do Česka? A proč se zde bude prodávat jako v jedné z prvních zemí? Protože si myslíme, že na podobný vůz zdejší zákazníci čekají,“ řekl Sebastien Vandelle, ředitel Citroën ČR.

A pak řekl slova, která tomu, kdo si myslí, že je ČR vyspělá západní země, nezněla dvakrát libozvučně, ale měla logiku.

Citroën C-Elysée: další konkurence Rapidu?

Citroën C-Elysée: další konkurence Rapidu?

„Za prvé: v Česku takové auto chybělo v naší nabídce. Za druhé má velké užitné hodnoty, které čeští zákazníci jistě ocení. Za třetí se vyrábí ve Španělsku, tedy v Evropě. Bude mít kvalitu. Za čtvrté je trvanlivé a robustní, bylo navrženo hlavně pro země jako třeba Turecko, Rusko, pro země severní Afriky. Ale vzhledem ke kvalitě některých českých silnic se sem bude hodit. Mám teď na mysli třeba dálnici D1. A za páté má velmi příznivou cenu.“

Ano, ta slova měla logiku, byznysovou logiku. Stačí mrknout třeba do ceníku jednoho z největších konkurentů, Škody Rapid. Cena vozu s motorem 1,2 MPI (55 kW) a výbavou Active začíná na 289 900 Kč, nejdražší model s motorizací 1,6 TDI (77 kW) a vrcholnou výbavou Elegance stojí 444 900 Kč.   

Ceník Citroënu C-Elysée

Úroveň výbavyMotorkW / kakční cena
Attraction1,2 VTi 7253 / 72220 000
Tendance1,2 VTi 7253 / 72250 000
 1,6 VTi 11585 / 115270 000
 1,6 HDi 9268 / 92300 000
Exclusive1,2 VTi 7253 / 72270 000
 1,6 VTi 11585 / 115290 000
 1,6 VTi 115 AT85 / 115315 000
 1,6 HDi 9268 /92326 000


 

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 26 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků