Citroën C-Elysée za 220 000 Kč. Přijíždí horký konkurent Rapidu

Tak nad touto zprávou se asi v mladoboleslavské automobilce nezaradují. Dnes byl v Česku představen novinářům nový sedan Citroënu. Jeho akční cena začne na 220 000 korunách.
Citroën C-Elysée za 220 000 Kč. Přijíždí horký konkurent Rapidu

Tolik bude stát auto s první výbavou Attraction, jedná se o model s motorem 1,2 VTi 72 (53 kW / 72 k). Nejdražší model s výbavou Exclusive a motorem 1,6 HDi 92 (68 kW / 92 k) bude stát 326 000 Kč.

„Ten vůz byl připravený hlavně pro trhy v severní Africe, pro země Středního a Dálného východu a pro Čínu. Je robustní, solidně stavěný, aby odolal nepříznivým klimatickým podmínkám a neztratil se na špatných silnicích. Proč ho přivážíme do Česka? A proč se zde bude prodávat jako v jedné z prvních zemí? Protože si myslíme, že na podobný vůz zdejší zákazníci čekají,“ řekl Sebastien Vandelle, ředitel Citroën ČR.

A pak řekl slova, která tomu, kdo si myslí, že je ČR vyspělá západní země, nezněla dvakrát libozvučně, ale měla logiku.

Premiéry | Autosalony | Design | Citroën | Paříž 2012 | Škoda Rapid

Citroën C-Elysée: další konkurence Rapidu?

„Za prvé: v Česku takové auto chybělo v naší nabídce. Za druhé má velké užitné hodnoty, které čeští zákazníci jistě ocení. Za třetí se vyrábí ve Španělsku, tedy v Evropě. Bude mít kvalitu. Za čtvrté je trvanlivé a robustní, bylo navrženo hlavně pro země jako třeba Turecko, Rusko, pro země severní Afriky. Ale vzhledem ke kvalitě některých českých silnic se sem bude hodit. Mám teď na mysli třeba dálnici D1. A za páté má velmi příznivou cenu.“

Ano, ta slova měla logiku, byznysovou logiku. Stačí mrknout třeba do ceníku jednoho z největších konkurentů, Škody Rapid. Cena vozu s motorem 1,2 MPI (55 kW) a výbavou Active začíná na 289 900 Kč, nejdražší model s motorizací 1,6 TDI (77 kW) a vrcholnou výbavou Elegance stojí 444 900 Kč.   

Ceník Citroënu C-Elysée

Úroveň výbavyMotorkW / kakční cena
Attraction1,2 VTi 7253 / 72220 000
Tendance1,2 VTi 7253 / 72250 000
 1,6 VTi 11585 / 115270 000
 1,6 HDi 9268 / 92300 000
Exclusive1,2 VTi 7253 / 72270 000
 1,6 VTi 11585 / 115290 000
 1,6 VTi 115 AT85 / 115315 000
 1,6 HDi 9268 /92326 000


 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků