Citroën C-Elysée: další konkurence Rapidu?

Segment dostupných tříprostorových sedanů nižší a nižší střední třídy roste na oblibě, což dokazuje také právě probíhající autosalon v Paříži.

Zde jsme zaznamenali celou škálu podobných modelů, např. Škoda Rapid, Seat Toledo nebo Peugeot 301. U nás jim zrovna pšenka nekvete, vždyť když si vzpomeneme třeba na Citroën C4 Sedan vyráběný od roku 2007 v Argentině, žádná sláva to s prodeji nebyla, protože v našich podmínkách se přízni zákazníků těší hlavně praktičtější hatchbacky a kombíky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jistou dávku elegance modelu C-Elysée upřít nelze

Ale nenechme se mýlit. Právě segment kompaktních čtyřdveřových sedanů boduje zvláště na trzích rozvojových zemí a podle dostupných statistik díky tomu vykazuje bezmála třetinový podíl mezi všemi novými osobními vozy registrovanými na celém světě. A do této situace Citroën přichází s novým typem Citroën C-Elysée, přičemž pod tímto názvem značka Citroën již dlouhé roky prodává podobné vozy v Číně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model Citroën C-Elysée hodlá oslovit prostorným zavazadlovým prostorem

Při pohledu na vůz na snímcích však snadno odhalíte, že nejde o nic jiného než o nepatrně upravený jiný model koncernu PSA v podobě Peugeotu 301. Nový Citroën C-Elysée se od Peugeotu 301 liší prakticky pouze upravenou přídí a novými zadními svítilnami. Citroën C-Elysée se bude vyrábět výhradně ve Španělsku a kromě tamního trhu bude nabízen také v Turecku, Alžírsku a zemích střední Evropy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na palubě zázraky nečekejte, spíše se připravte na letité prvky starších vozů PSA

Zřejmě nás ani nepřekvapí, že nabídne stejné vnější i vnitřní rozměry jako již výše zmíněný a odkazovaný Peugeot 301. Stane tedy na podlahové plošině s rozvorem náprav 2 650 mm, na délku bude měřit 4 440 mm a zákazníky se pokusí oslovit také zavazadlovým prostorem s nadprůměrným objemem 506 l. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Novinka na oficiálních propagačních snímcích
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků