Segment dostupných tříprostorových sedanů nižší a nižší střední třídy roste na oblibě, což dokazuje také právě probíhající autosalon v Paříži.
Zde jsme zaznamenali celou škálu podobných modelů, např. Škoda Rapid, Seat Toledo nebo Peugeot 301. U nás jim zrovna pšenka nekvete, vždyť když si vzpomeneme třeba na Citroën C4 Sedan vyráběný od roku 2007 v Argentině, žádná sláva to s prodeji nebyla, protože v našich podmínkách se přízni zákazníků těší hlavně praktičtější hatchbacky a kombíky.
Jistou dávku elegance modelu C-Elysée upřít nelze
Ale nenechme se mýlit. Právě segment kompaktních čtyřdveřových sedanů boduje zvláště na trzích rozvojových zemí a podle dostupných statistik díky tomu vykazuje bezmála třetinový podíl mezi všemi novými osobními vozy registrovanými na celém světě. A do této situace Citroën přichází s novým typem Citroën C-Elysée, přičemž pod tímto názvem značka Citroën již dlouhé roky prodává podobné vozy v Číně.
Model Citroën C-Elysée hodlá oslovit prostorným zavazadlovým prostorem
Při pohledu na vůz na snímcích však snadno odhalíte, že nejde o nic jiného než o nepatrně upravený jiný model koncernu PSA v podobě Peugeotu 301. Nový Citroën C-Elysée se od Peugeotu 301 liší prakticky pouze upravenou přídí a novými zadními svítilnami. Citroën C-Elysée se bude vyrábět výhradně ve Španělsku a kromě tamního trhu bude nabízen také v Turecku, Alžírsku a zemích střední Evropy.
Na palubě zázraky nečekejte, spíše se připravte na letité prvky starších vozů PSA
Zřejmě nás ani nepřekvapí, že nabídne stejné vnější i vnitřní rozměry jako již výše zmíněný a odkazovaný Peugeot 301. Stane tedy na podlahové plošině s rozvorem náprav 2 650 mm, na délku bude měřit 4 440 mm a zákazníky se pokusí oslovit také zavazadlovým prostorem s nadprůměrným objemem 506 l.
Novinka na oficiálních propagačních snímcích