Citroën C-Elysée: další konkurence Rapidu?

Segment dostupných tříprostorových sedanů nižší a nižší střední třídy roste na oblibě, což dokazuje také právě probíhající autosalon v Paříži.

Zde jsme zaznamenali celou škálu podobných modelů, např. Škoda Rapid, Seat Toledo nebo Peugeot 301. U nás jim zrovna pšenka nekvete, vždyť když si vzpomeneme třeba na Citroën C4 Sedan vyráběný od roku 2007 v Argentině, žádná sláva to s prodeji nebyla, protože v našich podmínkách se přízni zákazníků těší hlavně praktičtější hatchbacky a kombíky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jistou dávku elegance modelu C-Elysée upřít nelze

Ale nenechme se mýlit. Právě segment kompaktních čtyřdveřových sedanů boduje zvláště na trzích rozvojových zemí a podle dostupných statistik díky tomu vykazuje bezmála třetinový podíl mezi všemi novými osobními vozy registrovanými na celém světě. A do této situace Citroën přichází s novým typem Citroën C-Elysée, přičemž pod tímto názvem značka Citroën již dlouhé roky prodává podobné vozy v Číně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model Citroën C-Elysée hodlá oslovit prostorným zavazadlovým prostorem

Při pohledu na vůz na snímcích však snadno odhalíte, že nejde o nic jiného než o nepatrně upravený jiný model koncernu PSA v podobě Peugeotu 301. Nový Citroën C-Elysée se od Peugeotu 301 liší prakticky pouze upravenou přídí a novými zadními svítilnami. Citroën C-Elysée se bude vyrábět výhradně ve Španělsku a kromě tamního trhu bude nabízen také v Turecku, Alžírsku a zemích střední Evropy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na palubě zázraky nečekejte, spíše se připravte na letité prvky starších vozů PSA

Zřejmě nás ani nepřekvapí, že nabídne stejné vnější i vnitřní rozměry jako již výše zmíněný a odkazovaný Peugeot 301. Stane tedy na podlahové plošině s rozvorem náprav 2 650 mm, na délku bude měřit 4 440 mm a zákazníky se pokusí oslovit také zavazadlovým prostorem s nadprůměrným objemem 506 l. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Novinka na oficiálních propagačních snímcích

bazar

Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Ibiza 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 59 369 km
Cena: 137 000 Kč
Seat Leon 2
Rok výroby: 2014
Stav: 32 961 km
Cena: 360 000 Kč
Seat Leon 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 120 705 km
Cena: 80 000 Kč
Seat Altea 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 132 916 km
Cena: 83 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 174 887 km
Cena: 62 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků