Citroën C-Elysée: čínský sedan s francouzskou krví

Čínská automobilka Dongfeng, spolupracující s koncernem PSA, představí na autosalonu v Pekingu nový sedan na platformě modelu ZX.

Na rychle rozvíjející se čínsky automobilový trh přibude letos množství nových modelů od různých automobilek. Do popředí se postupně dostává i koncern PSA, ruku v ruce s automobilkou Dongfeng. Ta na své výstavní ploše v Pekingu nabídne návštěvníkům zajímavou expozici plnou novinek. Kromě Citroënu C2 v edici Kappa tam představí i model C-Elysée, který v podstatě kopíruje evropský model ZX z devadesátých let. Vůz je postaven na stejné platformě a rozměry jsou s hatchbackem ZX téměř shodné.

Hranatý design, jímž model ZX oplýval, by však už nebyl to pravé ořechové, a proto musela automobilka udělat mnoho stylistických změn. Kompletního přerobení se dočkala příď vozu, která je nyní oblejší a dynamičtější. Přední masku zdobí známý chromový znak automobilky, s nímž se můžeme setkat i u evropských Citroënů. Zaoblenější zadní část vozu taky nezůstala beze změn, přibyla nové světla a nárazník.

Nabídka motorů není nijak bohatá, ale běžnému čínskému (čínskému) zákazníkovi postačí. Pod kapotu je dodáván jediný agregát a to 16V čtyřválec objemu 1,6 l s výkonem 88 koní. Hodnota maximálního točivého momentu činí 135 Nm při 3 000 ot./min. Distribuci výkonu z motoru na kola přední nápravy zabezpečuje pětistupňová manuální, nebo čtyřstupňová automatická převodovka.

Co se týče výbavy, ani tu bychom nemohli označit za prémiovou, ovšem pro cílovou skupinu které je vůz určen, je více než dostačující. Standardem je například ABS, autorádio s hands free na bázi Bluetooth, CD přehrávač s měničem na 6 nosičů a dvojice předních airbagů.

Model C-Elysée by se měl v čínských showroomech objevit již letos začátkem druhého půlroku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Citroën C-Elysée
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků