Citroën C-Elysée a C4 L: dva nové sedany

Značka Citroën představuje nikoli jeden, ale hned dva tříprostorové sedany náležející do nižší střední třídy.

A proč to dělá? Vždyť když si vzpomeneme třeba na Citroën C4 Sedan vyráběný od roku 2007 v Argentině, žádná sláva to nebyla, navíc v našich podmínkách se přízni zákazníků těší hlavně praktičtější hatchbacky a kombíky. Ale nenechme se mýlit. Právě segment kompaktních čtyřdveřových sedanů boduje zvláště na trzích rozvojových zemí a podle dostupných statistik vykazuje bezmála třetinový podíl mezi všemi novými osobními vozy registrovanými na celém světě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C-Elysée

A do této situaci značka Citroën přichází hned se dvěmi novými modely. A začněme třeba typem Citroën C-Elysée, přičemž pod tímto názvem značka Citroën již dlouhé roky prodává podobné vozy v Číně. Při pohledu na vůz na snímcích však snadno odhalíte, že nejde o nic jiného než o nepatrně upravený modelu koncernu PSA v podobě Peugeotu 301, jehož premiéra je plánována na letošní autosalon v Paříži. Nový Citroën C-Elysée se zřejmě představí také tam a od Peugeotu 301 se liší prakticky pouze upravenou přídí a novými zadními svítilnami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C-Elysée je jen upravenou verzí koncernového sourozence Peugeot 301

Citroën C-Elysée se bude vyrábět výhradně ve Španělsku a kromě tamního trhu bude nabízen také v Turecku, Alžírsku a zemích Střední Evropy. Zřejmě nás ani nepřekvapí, že nebídne stejné vnější i vnitřní rozměry jako již výše zmíněný a odkazovaný Peugeot 301. Stane tedy na podlahové plošině s rozvorem náprav 2 650 mm, na délku bude měřit 4 440 mm a zákazníky se pokusí oslovit také zavazadlovým prostorem s nadprůměrným objemem 506 l. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C4 L se v našich končinách pravděpodobně vyskytovat nebude
 

Druhý kompaktní sedan Citroënu nese označení C4 L a míří o něco výše, vychází z aktuální generace hatchbacku Citroën C4 a půjde v dějinách Citroënu o vůbec první model vyvinutý (resp. adaptovaný) v novém firemním stylistickém středisku v Šanghaji. Jeho výroba naběhne ještě letos v čínském Wuhanu a na počátku příštího roku pak v ruské Kaluze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C4 L je prvotinou konstrukční kanceláře Citroënu v Šanghaji

S ohledem na plánovaná odbytiště ani nepřekvapí, že hlavní pozornost byla věnována prostoru pro cestující na zadních sedadlech. Ti se tam mají cítit jako v obývacím pokoji, přičemž ovládání vozu usnadní moderní prvky včetně bezklíčkového startování a zamykání, vestavěné navigace, couvací kamery i pro Citroëny typického „ionizátoru“ nasávaného vzduchu pro ventilaci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
A na závěr ještě několik detailů zadních partií

Nabídka výhradně zážehových motorů stojí na známé „šestnáctistovce“ vyvinuté ve spolupráci s BMW a s výkony 150 a 170 koní (110, resp. 125 kW) a atmosféricky plněném agregátu VTi o výkonu 135 koní (99 kW). Vozy Citroën C4 L budou alternativně k mání také s novou šestistupňovou automatickou převodovkou.
 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků