Citroën C-Elysée a C4 L: dva nové sedany

Značka Citroën představuje nikoli jeden, ale hned dva tříprostorové sedany náležející do nižší střední třídy.

A proč to dělá? Vždyť když si vzpomeneme třeba na Citroën C4 Sedan vyráběný od roku 2007 v Argentině, žádná sláva to nebyla, navíc v našich podmínkách se přízni zákazníků těší hlavně praktičtější hatchbacky a kombíky. Ale nenechme se mýlit. Právě segment kompaktních čtyřdveřových sedanů boduje zvláště na trzích rozvojových zemí a podle dostupných statistik vykazuje bezmála třetinový podíl mezi všemi novými osobními vozy registrovanými na celém světě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C-Elysée

A do této situaci značka Citroën přichází hned se dvěmi novými modely. A začněme třeba typem Citroën C-Elysée, přičemž pod tímto názvem značka Citroën již dlouhé roky prodává podobné vozy v Číně. Při pohledu na vůz na snímcích však snadno odhalíte, že nejde o nic jiného než o nepatrně upravený modelu koncernu PSA v podobě Peugeotu 301, jehož premiéra je plánována na letošní autosalon v Paříži. Nový Citroën C-Elysée se zřejmě představí také tam a od Peugeotu 301 se liší prakticky pouze upravenou přídí a novými zadními svítilnami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C-Elysée je jen upravenou verzí koncernového sourozence Peugeot 301

Citroën C-Elysée se bude vyrábět výhradně ve Španělsku a kromě tamního trhu bude nabízen také v Turecku, Alžírsku a zemích Střední Evropy. Zřejmě nás ani nepřekvapí, že nebídne stejné vnější i vnitřní rozměry jako již výše zmíněný a odkazovaný Peugeot 301. Stane tedy na podlahové plošině s rozvorem náprav 2 650 mm, na délku bude měřit 4 440 mm a zákazníky se pokusí oslovit také zavazadlovým prostorem s nadprůměrným objemem 506 l. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C4 L se v našich končinách pravděpodobně vyskytovat nebude
 

Druhý kompaktní sedan Citroënu nese označení C4 L a míří o něco výše, vychází z aktuální generace hatchbacku Citroën C4 a půjde v dějinách Citroënu o vůbec první model vyvinutý (resp. adaptovaný) v novém firemním stylistickém středisku v Šanghaji. Jeho výroba naběhne ještě letos v čínském Wuhanu a na počátku příštího roku pak v ruské Kaluze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C4 L je prvotinou konstrukční kanceláře Citroënu v Šanghaji

S ohledem na plánovaná odbytiště ani nepřekvapí, že hlavní pozornost byla věnována prostoru pro cestující na zadních sedadlech. Ti se tam mají cítit jako v obývacím pokoji, přičemž ovládání vozu usnadní moderní prvky včetně bezklíčkového startování a zamykání, vestavěné navigace, couvací kamery i pro Citroëny typického „ionizátoru“ nasávaného vzduchu pro ventilaci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
A na závěr ještě několik detailů zadních partií

Nabídka výhradně zážehových motorů stojí na známé „šestnáctistovce“ vyvinuté ve spolupráci s BMW a s výkony 150 a 170 koní (110, resp. 125 kW) a atmosféricky plněném agregátu VTi o výkonu 135 koní (99 kW). Vozy Citroën C4 L budou alternativně k mání také s novou šestistupňovou automatickou převodovkou.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků