Citroen C-Cactus: další z ekologických konceptů

Jistě už víte, že na Frankfurtském autosalónu bude letos dominovat téma budoucnosti dopravy a budeme se tedy potkávat s mnoha návrhy a koncepty automobilek hrajících zejména na ekologickou notu. Francouzská automobilka Citroen také ukáže co umí a na svém výstavním prostoru veřejnosti předvede mimo jiné i dva koncepty. Jedním z nich je již ohlášený C5 Airspace. Ten druhý se jmenuje C-Cactus a klidně jej můžeme nazvat „low-costovým“ konceptem.

Hlavní dominantou tohoto „skorovozu“ má být jeho cena, nenáročnost, ale i zajímavý design. Celý interiér se skládá jenom z dvou set častí, což je přibližně polovina dílů, než kolik je potřeba u dnešních běžných automobilů.

Jak to udávají i nejnovější trendy, 4,2 metrů dlouhý C-Cactus skrývá pod svojí kapotou diesel-hybridní agregát s produkcí CO2 přesně 78 g/km. Spotřeba tedy pochopitelně také vypadá slibně, vůz průměrně spotřebuje jenom 3,4l/100 km.

Navzdory tomu, že koncept se snaží být co nejlacinější a ekologický, výrobce daroval vozu klimatizaci, panoramatickou průhlednou střechu a kvalitní audio systém.

A pokud vás externí avantgardní tvary vozu nenadchly, jistě si vaši pozornost zaslouží aspoň 21palcová kola z lehké slitiny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroen C-Cactus

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků