Citroën C-AirPlay, prosvětlený a provzdušněný koncept

Již jen dny dělí Citroen C-AirPlay od představení veřejnosti. Nový koncept svým způsobem navazuje na variabilní Pluriel, ale požitek z otevřené jízdy a netradiční pojetí jde u tohoto konceptu ještě dál.
Citroën C-AirPlay, prosvětlený a provzdušněný koncept

Za pár dní se na autosalonu v Boloni představí nový koncept z produkce Citroenu. Originální pojetí vozu jde ve stopách modelu C3 Pluriel, který je znám svou velkou variabilitou, otevřeností a vzdušností.

Koncept představuje vizi, která je zaměřena na řidiče a řidičky, kteří touží po maximálním kontaktu s okolím. Chtějí mít prosluněný interiér a chtějí cítit vzduch, který proudí kolem vozu. Světlo v vzduch jsou také synonyma pro tento vůz. Světlo proniká do kabiny prosklenou střechou, která plynule navazuje na čelní sklo a také prosklením na spodní části dveří. Právě otvor ve dveřích má zvýšit dojem z jízdy při sledování ubíhající silnice. To má také přinést pocit větší rychlosti. Vzduch proudí do kabiny již od malé rychlosti a má, stejně jako světlo, aktivně působit na vnímání jízdy..

Pro zvýraznění pocitu a kontrastů jízdy posloužilo i barevné naladění interiéru. Bílá barva karosérie, která se částečně objevuje i v interiéru, výrazně kontrastuje s červeným zbytkem interiéru a opět působí na vjemy řidiče a evokuje pocit tepla.

Mimo samotné vjemy, které mají umocnit požitek z jízdy, působí na řidiče i faktický pocit při svezení. Díky naladění vozu a velkým kolům, která jsou umístěna téměř v rozích konceptu, je docíleno výborných jízdních vlastností, a tak se každé svezení má stát zážitkem. Sportovně laděnému podvozku pak asistuje benzínový motor o výkonu 80 kW (110 k), který se přenáší přes robotizovanou převodovku SensoDrive. Řidič má k řazení k dispozici páčky pod volantem. Stejně jako jeho sourozenci, kteří dnes brázdí běžné silnice, dostal i C-AirPlay systém Stop a Start.

Koncept má na délku 3 300 mm, šířku 1 680 mm a výšku 1 390 mm a jeho rozvor činí 2 230 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Citroen C4 Picasso 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 153 252 km
Cena: 133 000 Kč
Citroen C4 Picasso 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 107 293 km
Cena: 169 000 Kč
Citroen C1 1
Rok výroby: 2013
Stav: 24 319 km
Cena: 130 000 Kč
Citroen Berlingo 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 71 417 km
Cena: 189 000 Kč
Citroen C5 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 142 123 km
Cena: 210 000 Kč
Citroen C3 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 131 280 km
Cena: 55 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků