Citroën C-AirPlay, prosvětlený a provzdušněný koncept

Již jen dny dělí Citroen C-AirPlay od představení veřejnosti. Nový koncept svým způsobem navazuje na variabilní Pluriel, ale požitek z otevřené jízdy a netradiční pojetí jde u tohoto konceptu ještě dál.
Citroën C-AirPlay, prosvětlený a provzdušněný koncept

Za pár dní se na autosalonu v Boloni představí nový koncept z produkce Citroenu. Originální pojetí vozu jde ve stopách modelu C3 Pluriel, který je znám svou velkou variabilitou, otevřeností a vzdušností.

Koncept představuje vizi, která je zaměřena na řidiče a řidičky, kteří touží po maximálním kontaktu s okolím. Chtějí mít prosluněný interiér a chtějí cítit vzduch, který proudí kolem vozu. Světlo v vzduch jsou také synonyma pro tento vůz. Světlo proniká do kabiny prosklenou střechou, která plynule navazuje na čelní sklo a také prosklením na spodní části dveří. Právě otvor ve dveřích má zvýšit dojem z jízdy při sledování ubíhající silnice. To má také přinést pocit větší rychlosti. Vzduch proudí do kabiny již od malé rychlosti a má, stejně jako světlo, aktivně působit na vnímání jízdy..

Pro zvýraznění pocitu a kontrastů jízdy posloužilo i barevné naladění interiéru. Bílá barva karosérie, která se částečně objevuje i v interiéru, výrazně kontrastuje s červeným zbytkem interiéru a opět působí na vjemy řidiče a evokuje pocit tepla.

Mimo samotné vjemy, které mají umocnit požitek z jízdy, působí na řidiče i faktický pocit při svezení. Díky naladění vozu a velkým kolům, která jsou umístěna téměř v rozích konceptu, je docíleno výborných jízdních vlastností, a tak se každé svezení má stát zážitkem. Sportovně laděnému podvozku pak asistuje benzínový motor o výkonu 80 kW (110 k), který se přenáší přes robotizovanou převodovku SensoDrive. Řidič má k řazení k dispozici páčky pod volantem. Stejně jako jeho sourozenci, kteří dnes brázdí běžné silnice, dostal i C-AirPlay systém Stop a Start.

Koncept má na délku 3 300 mm, šířku 1 680 mm a výšku 1 390 mm a jeho rozvor činí 2 230 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 171 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků