Citroën C-AirPlay, prosvětlený a provzdušněný koncept

Již jen dny dělí Citroen C-AirPlay od představení veřejnosti. Nový koncept svým způsobem navazuje na variabilní Pluriel, ale požitek z otevřené jízdy a netradiční pojetí jde u tohoto konceptu ještě dál.
Citroën C-AirPlay, prosvětlený a provzdušněný koncept

Za pár dní se na autosalonu v Boloni představí nový koncept z produkce Citroenu. Originální pojetí vozu jde ve stopách modelu C3 Pluriel, který je znám svou velkou variabilitou, otevřeností a vzdušností.

Koncept představuje vizi, která je zaměřena na řidiče a řidičky, kteří touží po maximálním kontaktu s okolím. Chtějí mít prosluněný interiér a chtějí cítit vzduch, který proudí kolem vozu. Světlo v vzduch jsou také synonyma pro tento vůz. Světlo proniká do kabiny prosklenou střechou, která plynule navazuje na čelní sklo a také prosklením na spodní části dveří. Právě otvor ve dveřích má zvýšit dojem z jízdy při sledování ubíhající silnice. To má také přinést pocit větší rychlosti. Vzduch proudí do kabiny již od malé rychlosti a má, stejně jako světlo, aktivně působit na vnímání jízdy..

Pro zvýraznění pocitu a kontrastů jízdy posloužilo i barevné naladění interiéru. Bílá barva karosérie, která se částečně objevuje i v interiéru, výrazně kontrastuje s červeným zbytkem interiéru a opět působí na vjemy řidiče a evokuje pocit tepla.

Mimo samotné vjemy, které mají umocnit požitek z jízdy, působí na řidiče i faktický pocit při svezení. Díky naladění vozu a velkým kolům, která jsou umístěna téměř v rozích konceptu, je docíleno výborných jízdních vlastností, a tak se každé svezení má stát zážitkem. Sportovně laděnému podvozku pak asistuje benzínový motor o výkonu 80 kW (110 k), který se přenáší přes robotizovanou převodovku SensoDrive. Řidič má k řazení k dispozici páčky pod volantem. Stejně jako jeho sourozenci, kteří dnes brázdí běžné silnice, dostal i C-AirPlay systém Stop a Start.

Koncept má na délku 3 300 mm, šířku 1 680 mm a výšku 1 390 mm a jeho rozvor činí 2 230 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků