Citroën C-AirPlay, prosvětlený a provzdušněný koncept

Již jen dny dělí Citroen C-AirPlay od představení veřejnosti. Nový koncept svým způsobem navazuje na variabilní Pluriel, ale požitek z otevřené jízdy a netradiční pojetí jde u tohoto konceptu ještě dál.
Citroën C-AirPlay, prosvětlený a provzdušněný koncept

Za pár dní se na autosalonu v Boloni představí nový koncept z produkce Citroenu. Originální pojetí vozu jde ve stopách modelu C3 Pluriel, který je znám svou velkou variabilitou, otevřeností a vzdušností.

Koncept představuje vizi, která je zaměřena na řidiče a řidičky, kteří touží po maximálním kontaktu s okolím. Chtějí mít prosluněný interiér a chtějí cítit vzduch, který proudí kolem vozu. Světlo v vzduch jsou také synonyma pro tento vůz. Světlo proniká do kabiny prosklenou střechou, která plynule navazuje na čelní sklo a také prosklením na spodní části dveří. Právě otvor ve dveřích má zvýšit dojem z jízdy při sledování ubíhající silnice. To má také přinést pocit větší rychlosti. Vzduch proudí do kabiny již od malé rychlosti a má, stejně jako světlo, aktivně působit na vnímání jízdy..

Pro zvýraznění pocitu a kontrastů jízdy posloužilo i barevné naladění interiéru. Bílá barva karosérie, která se částečně objevuje i v interiéru, výrazně kontrastuje s červeným zbytkem interiéru a opět působí na vjemy řidiče a evokuje pocit tepla.

Mimo samotné vjemy, které mají umocnit požitek z jízdy, působí na řidiče i faktický pocit při svezení. Díky naladění vozu a velkým kolům, která jsou umístěna téměř v rozích konceptu, je docíleno výborných jízdních vlastností, a tak se každé svezení má stát zážitkem. Sportovně laděnému podvozku pak asistuje benzínový motor o výkonu 80 kW (110 k), který se přenáší přes robotizovanou převodovku SensoDrive. Řidič má k řazení k dispozici páčky pod volantem. Stejně jako jeho sourozenci, kteří dnes brázdí běžné silnice, dostal i C-AirPlay systém Stop a Start.

Koncept má na délku 3 300 mm, šířku 1 680 mm a výšku 1 390 mm a jeho rozvor činí 2 230 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků