Citroën C-Airlounge: lahůdka pro Frankfurt

V září loňského roku oslnil návštěvníky pařížského autosalonu koncept C-Airdream, který měl na svědomí francouzský Citroën (v České republice ho bylo možné spatřit na letošním brněnském autosalonu). Tentýž výrobce přichází po roce s další studií, která ozdobí stánek Citroënu na frankfurtském autosalonu. Citroën nezklamal, nezůstal nic dlužen pověsti automobilky s chutí experimentovat a vyprodukoval další skvost, který vyráží dech.

Nová studie dostala jméno C-Airlounge, čímž jednoznačně vyjadřuje příslušnost k řadě konceptů započaté modelem C-Crosser. Oproti svému předchůdci C-Airdream je C-Airlounge o kousek blíže realitě (alespoň co se týče designu). Ladné křivky schované pod elegantní černou metalízu, odhalují snahu designérů o optimální aerodynamiku vozu. Koeficient odporu vzduchu cx = 0,26 dokazuje, že snaha přerostla v realitu.

Klepněte pro větší obrázek -- V běžném provozu by Citroën C-Airlounge určitě vynikal, nemyslíte?

Pokud vás studie C-Airlounge neupoutala zvenku, zkuste štěstí uvnitř. Automobil je určen pro čtyři nebo pět osob. Variabilnost interiéru nezná mezí, takže záleží pouze na fantazii posádky, jak si vnitřek automobilu uspořádá. Díky optickým vláknům bude všude světla jako na zámku, videoprojektor se postará o pořádnou porci zábavy. Citroën si s konceptem evidentně vyhrál a tím opět dokázal, co umí.

Podrobnější informace si schovala automobilka na frankfurtský autosalon. Společně s živými fotografiemi vám je přineseme v září.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků