Citroën C-Airdream na autosalonu v Paříži

Mezinárodní pařížský autosalon (28. září – 13. října ) se blíží a světové automobilky pomaloučku otevírají pomyslné vrata garáží, kde již vyčkávají jejich největší novotou nablýskaná esa. Dnes pro vás máme opět exkluzivní informace. Francouzský Citroën před několika hodinami uvolnil první zrnka informací ohledně projektů, které se hodlá v Paříži světu představit. Proč projekty? Jeden je ještě stále ve fázi konceptu, ale rozhodně stojí za to, aby se o vaši pozornost ucházel už nyní.

Když byl před rokem představen malý vůz C3, který by měl dominovat hlavně v městském provozu při každodenním používání, znamenalo to pro Citroën započetí nové éry. To ostatně dokazuje i nové značení modelů písmenem „C“. Nyní však před sebou máme poslední variantu tohoto roztomilého vozítka, C3 Pluriel. Jedná se o koncept, který byl prezentován v roce 1999 na Frankfurt Motor Show, v roce 2000 v Ženevě a 2001 v Paříži. Zdá se, že se „pachatel“ vrací na místo činu, aby světu dokázal, že se prosadí i v reálu. Jedná se o třídveřové „kupátko“ pro čtyři osoby, které lze díky své konstrukci hravě proměnit v kabriolet, spider či pick-up. To vše díky variabilní střeše, na kterou jsou francouzští konstruktéři náležitě hrdí. Na výběr bude ze dvou pohonných jednotek, a to o obsahu 1,4 (75 koní) a 1,6 (110 koní). Zajímavé je to, že výrobce v tomto případě počítá s úspěchem srovnatelným s legendarní „kachnou“ (Citröen 2CV), kterou by měl malý Pluriel připomínat. Do prodeje by se měl dostat na jaře 2003 s cenou okolo 15 000 euro.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

S novým konceptem C-Airdream Citroën pokračuje ve své honosné designerské škole. Ladné křivky, čisté kontury a nové materiály – to vše zabaleno do silně futuristického hávu, který už ve světě čtyř kol načrtl svými studiemi Renault. Tento koncept se tváří jako 2+2 kupé a slovy jednoduše nelze vyjádřit to, co mě při pohledu do útrob vozu napadá. Neotřelost, inovace, revoluce? Revoluční je rozhodně jeho ovládání. To je řidiči umožněno díky elektronickým systémům, které ovládají brzdy, spojku, motor ale i samotné řízení. Zapomeňte na pedály, vše naleznete na volantu ve formě tlačítek. O komfort se stará pneumatické odpružení Hydractive 3 a o slušný výhled plně prosklená střecha. Srdcem konceptu je pak šestiválec o objemu 220 koní.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Dále Citroën představí modernizované Berlingo s novými předními světly, robustnějšími nárazníky a 15-ti palcovými koly. Interiér by se měl nově nést v duchu většího komfortu a také prostoru, to vše pro větší pohodlí posádky a zvýraznění multifunkčnosti modelu. Automobilka očekává zvýšení prodeje tohoto lehce užitkového vozu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků