Citroën C-Airdream na autosalonu v Paříži

Citroën C-Airdream na autosalonu v Paříži

Mezinárodní pařížský autosalon (28. září – 13. října ) se blíží a světové automobilky pomaloučku otevírají pomyslné vrata garáží, kde již vyčkávají jejich největší novotou nablýskaná esa. Dnes pro vás máme opět exkluzivní informace. Francouzský Citroën před několika hodinami uvolnil první zrnka informací ohledně projektů, které se hodlá v Paříži světu představit. Proč projekty? Jeden je ještě stále ve fázi konceptu, ale rozhodně stojí za to, aby se o vaši pozornost ucházel už nyní.

Když byl před rokem představen malý vůz C3, který by měl dominovat hlavně v městském provozu při každodenním používání, znamenalo to pro Citroën započetí nové éry. To ostatně dokazuje i nové značení modelů písmenem „C“. Nyní však před sebou máme poslední variantu tohoto roztomilého vozítka, C3 Pluriel. Jedná se o koncept, který byl prezentován v roce 1999 na Frankfurt Motor Show, v roce 2000 v Ženevě a 2001 v Paříži. Zdá se, že se „pachatel“ vrací na místo činu, aby světu dokázal, že se prosadí i v reálu. Jedná se o třídveřové „kupátko“ pro čtyři osoby, které lze díky své konstrukci hravě proměnit v kabriolet, spider či pick-up. To vše díky variabilní střeše, na kterou jsou francouzští konstruktéři náležitě hrdí. Na výběr bude ze dvou pohonných jednotek, a to o obsahu 1,4 (75 koní) a 1,6 (110 koní). Zajímavé je to, že výrobce v tomto případě počítá s úspěchem srovnatelným s legendarní „kachnou“ (Citröen 2CV), kterou by měl malý Pluriel připomínat. Do prodeje by se měl dostat na jaře 2003 s cenou okolo 15 000 euro.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

S novým konceptem C-Airdream Citroën pokračuje ve své honosné designerské škole. Ladné křivky, čisté kontury a nové materiály – to vše zabaleno do silně futuristického hávu, který už ve světě čtyř kol načrtl svými studiemi Renault. Tento koncept se tváří jako 2+2 kupé a slovy jednoduše nelze vyjádřit to, co mě při pohledu do útrob vozu napadá. Neotřelost, inovace, revoluce? Revoluční je rozhodně jeho ovládání. To je řidiči umožněno díky elektronickým systémům, které ovládají brzdy, spojku, motor ale i samotné řízení. Zapomeňte na pedály, vše naleznete na volantu ve formě tlačítek. O komfort se stará pneumatické odpružení Hydractive 3 a o slušný výhled plně prosklená střecha. Srdcem konceptu je pak šestiválec o objemu 220 koní.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Dále Citroën představí modernizované Berlingo s novými předními světly, robustnějšími nárazníky a 15-ti palcovými koly. Interiér by se měl nově nést v duchu většího komfortu a také prostoru, to vše pro větší pohodlí posádky a zvýraznění multifunkčnosti modelu. Automobilka očekává zvýšení prodeje tohoto lehce užitkového vozu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků