Citroën C-Airdream na autosalonu v Paříži

Mezinárodní pařížský autosalon (28. září – 13. října ) se blíží a světové automobilky pomaloučku otevírají pomyslné vrata garáží, kde již vyčkávají jejich největší novotou nablýskaná esa. Dnes pro vás máme opět exkluzivní informace. Francouzský Citroën před několika hodinami uvolnil první zrnka informací ohledně projektů, které se hodlá v Paříži světu představit. Proč projekty? Jeden je ještě stále ve fázi konceptu, ale rozhodně stojí za to, aby se o vaši pozornost ucházel už nyní.

Když byl před rokem představen malý vůz C3, který by měl dominovat hlavně v městském provozu při každodenním používání, znamenalo to pro Citroën započetí nové éry. To ostatně dokazuje i nové značení modelů písmenem „C“. Nyní však před sebou máme poslední variantu tohoto roztomilého vozítka, C3 Pluriel. Jedná se o koncept, který byl prezentován v roce 1999 na Frankfurt Motor Show, v roce 2000 v Ženevě a 2001 v Paříži. Zdá se, že se „pachatel“ vrací na místo činu, aby světu dokázal, že se prosadí i v reálu. Jedná se o třídveřové „kupátko“ pro čtyři osoby, které lze díky své konstrukci hravě proměnit v kabriolet, spider či pick-up. To vše díky variabilní střeše, na kterou jsou francouzští konstruktéři náležitě hrdí. Na výběr bude ze dvou pohonných jednotek, a to o obsahu 1,4 (75 koní) a 1,6 (110 koní). Zajímavé je to, že výrobce v tomto případě počítá s úspěchem srovnatelným s legendarní „kachnou“ (Citröen 2CV), kterou by měl malý Pluriel připomínat. Do prodeje by se měl dostat na jaře 2003 s cenou okolo 15 000 euro.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

S novým konceptem C-Airdream Citroën pokračuje ve své honosné designerské škole. Ladné křivky, čisté kontury a nové materiály – to vše zabaleno do silně futuristického hávu, který už ve světě čtyř kol načrtl svými studiemi Renault. Tento koncept se tváří jako 2+2 kupé a slovy jednoduše nelze vyjádřit to, co mě při pohledu do útrob vozu napadá. Neotřelost, inovace, revoluce? Revoluční je rozhodně jeho ovládání. To je řidiči umožněno díky elektronickým systémům, které ovládají brzdy, spojku, motor ale i samotné řízení. Zapomeňte na pedály, vše naleznete na volantu ve formě tlačítek. O komfort se stará pneumatické odpružení Hydractive 3 a o slušný výhled plně prosklená střecha. Srdcem konceptu je pak šestiválec o objemu 220 koní.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Dále Citroën představí modernizované Berlingo s novými předními světly, robustnějšími nárazníky a 15-ti palcovými koly. Interiér by se měl nově nést v duchu většího komfortu a také prostoru, to vše pro větší pohodlí posádky a zvýraznění multifunkčnosti modelu. Automobilka očekává zvýšení prodeje tohoto lehce užitkového vozu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků