Citroën C-Airdream na autosalonu v Paříži

Mezinárodní pařížský autosalon (28. září – 13. října ) se blíží a světové automobilky pomaloučku otevírají pomyslné vrata garáží, kde již vyčkávají jejich největší novotou nablýskaná esa. Dnes pro vás máme opět exkluzivní informace. Francouzský Citroën před několika hodinami uvolnil první zrnka informací ohledně projektů, které se hodlá v Paříži světu představit. Proč projekty? Jeden je ještě stále ve fázi konceptu, ale rozhodně stojí za to, aby se o vaši pozornost ucházel už nyní.

Když byl před rokem představen malý vůz C3, který by měl dominovat hlavně v městském provozu při každodenním používání, znamenalo to pro Citroën započetí nové éry. To ostatně dokazuje i nové značení modelů písmenem „C“. Nyní však před sebou máme poslední variantu tohoto roztomilého vozítka, C3 Pluriel. Jedná se o koncept, který byl prezentován v roce 1999 na Frankfurt Motor Show, v roce 2000 v Ženevě a 2001 v Paříži. Zdá se, že se „pachatel“ vrací na místo činu, aby světu dokázal, že se prosadí i v reálu. Jedná se o třídveřové „kupátko“ pro čtyři osoby, které lze díky své konstrukci hravě proměnit v kabriolet, spider či pick-up. To vše díky variabilní střeše, na kterou jsou francouzští konstruktéři náležitě hrdí. Na výběr bude ze dvou pohonných jednotek, a to o obsahu 1,4 (75 koní) a 1,6 (110 koní). Zajímavé je to, že výrobce v tomto případě počítá s úspěchem srovnatelným s legendarní „kachnou“ (Citröen 2CV), kterou by měl malý Pluriel připomínat. Do prodeje by se měl dostat na jaře 2003 s cenou okolo 15 000 euro.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

S novým konceptem C-Airdream Citroën pokračuje ve své honosné designerské škole. Ladné křivky, čisté kontury a nové materiály – to vše zabaleno do silně futuristického hávu, který už ve světě čtyř kol načrtl svými studiemi Renault. Tento koncept se tváří jako 2+2 kupé a slovy jednoduše nelze vyjádřit to, co mě při pohledu do útrob vozu napadá. Neotřelost, inovace, revoluce? Revoluční je rozhodně jeho ovládání. To je řidiči umožněno díky elektronickým systémům, které ovládají brzdy, spojku, motor ale i samotné řízení. Zapomeňte na pedály, vše naleznete na volantu ve formě tlačítek. O komfort se stará pneumatické odpružení Hydractive 3 a o slušný výhled plně prosklená střecha. Srdcem konceptu je pak šestiválec o objemu 220 koní.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Dále Citroën představí modernizované Berlingo s novými předními světly, robustnějšími nárazníky a 15-ti palcovými koly. Interiér by se měl nově nést v duchu většího komfortu a také prostoru, to vše pro větší pohodlí posádky a zvýraznění multifunkčnosti modelu. Automobilka očekává zvýšení prodeje tohoto lehce užitkového vozu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků