Citroën BX (1982-1994): Originál bez výstředností

18 komentářů

LukBX
29. srpna • 16:13

A kde je model 1.9 GTi 16V (Spuppapes) 108kw a 116kw já ho měl 6let :-) osobní max 220-230 jezdil jak pila :) sice druhá stránka pravdy je že pod plynem jezdil za 12Lna 30km :D ale krásné svezení a spolehlivost ? nechápu redaktora co to psal nikdy to asi neměl tak neví pokud se člověk nestaral tak to auto se krásně umělo pomstít a když majtel daval autu co chce 110% spolehlivost měl sem aj 1.9D najeto přes 500 000 a měnil se jen olej.filtry, a lila nafta a jezdíl pořád :-) mimo to nejrychlejší BX GTi 16V v čr má 270koní (original motor) a 1/4 míle ma za cca 12sec :-) mějte se LONG LIVE BX

Vašek
16. dubna • 2:54

Krásná vzpomínka na dětství....měli jsme asi 3 roky(1996-1999) bílý BX 15 RS z roku 1990. S hydraulikou nebyly žádný problémy...místo toho sme měli problémy s karburátorem Weber, který nedokázal správně seřídit ani originální servis, (vůbec ho neznali a ani k němu neměli k dispozici servisní příručku) takže motor nikdy nepracoval, jak měl(to platilo obzvlášť po prasknutí rovzovoďáku, za které však mohla pouze jeho nevčasná výměna). Na konec z něj známý udělal banán, když nedal jednomu trojkovýmu Golfu v německu přednost. Když sem ho uviděl po bouračce, tak sem ho ve svých 5ti letech oplakával, jako zemřelýho příbuzného. :-( Zvlášt když místo něj táta koupil Fiestu Mk II v zákl. výbavě(srovnatelná s výbavou škody 120L) s motorem 1.0, kterou jsem (i když sloužila absolutně spolehlivě) nenáviděl...:D

Nimra
11. března • 22:02

Jeden z posledních Citroënů s výstřednostmi, pro tuto značku dříve typickými. Jednoramenný volant, "motorkářské" přepínání blinkrů. Můžu jen tiše litovat, že se k podobným ujeťárnám neodváží citroën dnes.Do dostatečně širokého jednoho ramene volantu by se přece airbag vešel... A nedávnou výstřednost v podobě volantu s pevným středem už také opustili. Proboha, ať se ta značka vzpamatuje! Moje C-pětka nevydrží věčně a to mám jako příště jít jinam?

john
9. března • 20:36

To bude asi tenhle:
Na své si přišli opět i příznivci sportu. Ze šestnáctiventilové BX 19 se v květnu 1987 podařilo vydupat 118 kW, při čistších spalinách o 10 kW méně. Atmosférická devatenáctistovka dostala rozvod DOHC a hlavu z šílené 205 Turbo 16. Bez problémů se nechala vytočit až do 7000 min-1, přitom šlo pořád o praktické a komfortní auto s výrazným sportovním nádechem a krátce odstupňovaným „pětikvaltem“. Sprint na stošedesátku téhle raketě s výrazným bodykitem, anatomickými sedačkami od Recara a standardním ABS netrval ani dvacet vteřin a na dálnici zvládla i 220 km/ Více na: http://www.autorevue.cz/citroen-bx-1982-1994-orig... ...

svetak
9. března • 15:02

Hnus plesnivej

8. března • 22:57

Kdyz prisly na Moravu pred lety povodne a neslo se dostat domu, jedina moznost byla risknout to po zatopene silnici. Autum prede mnou mizel vyfuk pod vodou, po prejeti useku a otevreni dveri se ven vylilo akvarium, a ja jen zvedl BX a projel jako by to byl potucek. Na projizdeni povodni to bylo fajn auto 😄

radovan
8. března • 22:48

takova sragora uz od pohledu, nedivim ze se to furt sype, takovy BMW ci SAAB = 100X lepsi, uz jen od pohleduale C4 je dobrej

LukBX
29. srpna • 19:34

a ty si kotot podívej se na youtube jiří nikl jezdí stím sprinty s puvodního motoru vytahl 270koní + dal flašku nitra a na sprintu dá corvetu Z1 tak se uklidni

Petr
9. března • 5:04

kdybych si měl vybrat mezi nafťákem od Citrónu a BMW 524 td ve spolehlivosti, tak se BMW Citróénu nemůže rovnat, rádo se zapomíná na problematické motory prémiových zanček

john
8. března • 18:01

Já jsem tedy měl v BX 16ventilový motor M16 s 110kW/150HP. 0-100 za 8,9, max. 215km/h.
Ten tu nějak chybí. Poruchy byly- hlavně řídící jednotka Bosch Monomotronic- pro germano-milce:-/

Václav Holec
9. března • 10:36

110kW verzi devatenáctistovky jsem nikde ve zdrojích nenašel, je možné, že to byla varianta jen pro některé trhy? S katalyzátorem/bez?

john
9. března • 20:17

Katalyzátor to mělo, ale někdo ho vykuchal, tak jsem ho tam nechal dodat. Mělo to ten Peugeot motor MI16, ty parametry jsem měl v TP. Jinak měl to křídlo a ty plastové rantly na blatníkách a prazích a alu kola a tu tmavošedou metalízu jako na fotkách v galerii. Rádio Alpine. Původem to bylo ze Švýcarska.

Václav Holec
10. března • 19:13

Takže nějaká místní verze 108kW motoru - zřejmě. Švýcarský trh měl svá specifika...

LukBX
29. srpna • 16:17

NE za 1. první 16V motor byl D6C - 116kw neměl čidlo klepaní a další drobnosti...
2. od cca 88-89 upravily D6C a vznikl DFW -108kw měl čidlo klepaní,kat atd a pro švícarsko se prodaval DFW bez katu takže měl taky 116kw někde se uvadí 118 ale měl 116kw

Jimclark
9. března • 16:12

To měl asi načypovaný.:-D

Zdeněk S.
8. března • 13:34

Měl jsem celkem 3... 1,9 2x a BX16 . všechny byly vynikající, než se ............. pokazily :-/

asdf
8. března • 11:56

dobrý článek! jo, to byly doby :-(

Bobek
8. března • 11:55

Moje první auto. Ach, ta nostalgie. :-)

Doporučujeme

Články odjinud