Citroën BX (1982-1994): Originál bez výstředností

Bobek  |  08. 03. 2015 11:55

Moje první auto. Ach, ta nostalgie.

Odpovědět  |   | 
asdf  |  08. 03. 2015 11:56

dobrý článek! jo, to byly doby

Odpovědět  |   | 
Zdeněk S.  |  08. 03. 2015 13:34

Měl jsem celkem 3... 1,9 2x a BX16 . všechny byly vynikající, než se ............. pokazily

Odpovědět  |   | 
john  |  08. 03. 2015 18:01

Já jsem tedy měl v BX 16ventilový motor M16 s 110kW/150HP. 0-100 za 8,9, max. 215km/h.
Ten tu nějak chybí. Poruchy byly- hlavně řídící jednotka Bosch Monomotronic- pro germano-milce

Odpovědět  |   | 

110kW verzi devatenáctistovky jsem nikde ve zdrojích nenašel, je možné, že to byla varianta jen pro některé trhy? S katalyzátorem/bez?

Odpovědět  |   | 
Jimclark  |  09. 03. 2015 16:12

To měl asi načypovaný.

Odpovědět  |   | 
john  |  09. 03. 2015 20:17

Katalyzátor to mělo, ale někdo ho vykuchal, tak jsem ho tam nechal dodat. Mělo to ten Peugeot motor MI16, ty parametry jsem měl v TP. Jinak měl to křídlo a ty plastové rantly na blatníkách a prazích a alu kola a tu tmavošedou metalízu jako na fotkách v galerii. Rádio Alpine. Původem to bylo ze Švýcarska.

Odpovědět  |   | 

Takže nějaká místní verze 108kW motoru - zřejmě. Švýcarský trh měl svá specifika...

Odpovědět  |   | 
LukBX  |  29. 08. 2015 16:17

NE za 1. první 16V motor byl D6C - 116kw neměl čidlo klepaní a další drobnosti...
2. od cca 88-89 upravily D6C a vznikl DFW -108kw měl čidlo klepaní,kat atd a pro švícarsko se prodaval DFW bez katu takže měl taky 116kw někde se uvadí 118 ale měl 116kw

Odpovědět  |   | 
radovan  |  08. 03. 2015 22:48

takova sragora uz od pohledu, nedivim ze se to furt sype, takovy BMW ci SAAB = 100X lepsi, uz jen od pohledu

ale C4 je dobrej

Odpovědět  |   | 
Petr  |  09. 03. 2015 05:04

kdybych si měl vybrat mezi nafťákem od Citrónu a BMW 524 td ve spolehlivosti, tak se BMW Citróénu nemůže rovnat, rádo se zapomíná na problematické motory prémiových zanček

Odpovědět  |   | 
LukBX  |  29. 08. 2015 19:34

a ty si kotot podívej se na youtube jiří nikl jezdí stím sprinty s puvodního motoru vytahl 270koní + dal flašku nitra a na sprintu dá corvetu Z1 tak se uklidni

Odpovědět  |   | 
 |  08. 03. 2015 22:57

Kdyz prisly na Moravu pred lety povodne a neslo se dostat domu, jedina moznost byla risknout to po zatopene silnici. Autum prede mnou mizel vyfuk pod vodou, po prejeti useku a otevreni dveri se ven vylilo akvarium, a ja jen zvedl BX a projel jako by to byl potucek. Na projizdeni povodni to bylo fajn auto 😄

Odpovědět  |   | 
svetak  |  09. 03. 2015 15:02

Hnus plesnivej

Odpovědět  |   | 
john  |  09. 03. 2015 20:36

To bude asi tenhle:
Na své si přišli opět i příznivci sportu. Ze šestnáctiventilové BX 19 se v květnu 1987 podařilo vydupat 118 kW, při čistších spalinách o 10 kW méně. Atmosférická devatenáctistovka dostala rozvod DOHC a hlavu z šílené 205 Turbo 16. Bez problémů se nechala vytočit až do 7000 min-1, přitom šlo pořád o praktické a komfortní auto s výrazným sportovním nádechem a krátce odstupňovaným „pětikvaltem“. Sprint na stošedesátku téhle raketě s výrazným bodykitem, anatomickými sedačkami od Recara a standardním ABS netrval ani dvacet vteřin a na dálnici zvládla i 220 km/ Více na: http://www.autorevue.cz/citroen-bx-1982-1994-orig... ...

Odpovědět  |   | 
Nimra  |  11. 03. 2015 22:02

Jeden z posledních Citroënů s výstřednostmi, pro tuto značku dříve typickými. Jednoramenný volant, "motorkářské" přepínání blinkrů. Můžu jen tiše litovat, že se k podobným ujeťárnám neodváží citroën dnes.Do dostatečně širokého jednoho ramene volantu by se přece airbag vešel... A nedávnou výstřednost v podobě volantu s pevným středem už také opustili. Proboha, ať se ta značka vzpamatuje! Moje C-pětka nevydrží věčně a to mám jako příště jít jinam?

Odpovědět  |   | 
Vašek  |  16. 04. 2015 02:54

Krásná vzpomínka na dětství....měli jsme asi 3 roky(1996-1999) bílý BX 15 RS z roku 1990. S hydraulikou nebyly žádný problémy...místo toho sme měli problémy s karburátorem Weber, který nedokázal správně seřídit ani originální servis, (vůbec ho neznali a ani k němu neměli k dispozici servisní příručku) takže motor nikdy nepracoval, jak měl(to platilo obzvlášť po prasknutí rovzovoďáku, za které však mohla pouze jeho nevčasná výměna). Na konec z něj známý udělal banán, když nedal jednomu trojkovýmu Golfu v německu přednost. Když sem ho uviděl po bouračce, tak sem ho ve svých 5ti letech oplakával, jako zemřelýho příbuzného. Zvlášt když místo něj táta koupil Fiestu Mk II v zákl. výbavě(srovnatelná s výbavou škody 120L) s motorem 1.0, kterou jsem (i když sloužila absolutně spolehlivě) nenáviděl...:D

Odpovědět  |   | 
LukBX  |  29. 08. 2015 16:13

A kde je model 1.9 GTi 16V (Spuppapes) 108kw a 116kw já ho měl 6let osobní max 220-230 jezdil jak pila :) sice druhá stránka pravdy je že pod plynem jezdil za 12Lna 30km :D ale krásné svezení a spolehlivost ? nechápu redaktora co to psal nikdy to asi neměl tak neví pokud se člověk nestaral tak to auto se krásně umělo pomstít a když majtel daval autu co chce 110% spolehlivost měl sem aj 1.9D najeto přes 500 000 a měnil se jen olej.filtry, a lila nafta a jezdíl pořád mimo to nejrychlejší BX GTi 16V v čr má 270koní (original motor) a 1/4 míle ma za cca 12sec mějte se LONG LIVE BX

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

dnes | Svět motorů | 21 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 248 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A