Citroën Berlingo na zemní plyn je již k dostání i u nás

Zájem zákazníků o úsporné a ekologické vozy vzrůstá. Jednou z cest dosažení menších nákladů a snížení emisí je spalování zemního plynu. Citroën přichystal pro české zákazníky novinku, se kterou nyní přichází na trh.
Citroën Berlingo na zemní plyn je již k dostání i u nás

Představovat Citroen Berlingo je dnes snad zbytečné. Co však stojí za představení, je nová verze tohoto užitkového vozu. Citroen přichystal novou verzi Berlinga, která nabízí mimo klasické možnosti spalování benzínu také jízdu na zemní plyn (CNG). Výhody, které z tohoto tohoto plynou, jsou jasné: výrazné snížení nákladů na palivo a také snížení emisí.

Zmíněné emise jsou dnes velmi častým tématem mnoha diskusí a automobilky se snaží jít s dobou a připravovat vozy, které se mohou chlubit co nejvyšší ekologičností. Výhody pro přírodu jsou při spalování zemního plynu nemalé. Hodnoty CO2 jsou o 25% nižší než při jízdě na benzín a hodnoty CO a NOx jsou nižší až o 30%. Pokud k tomu připočtete cenu zemního plynu, která se pohybuje okolo 13-14 Korun za krychlový metr, vychází náklady na palivo okolo 1 Kč na kilometr.

Přestože CNG není v České republice příliš rozšířen a většina alternativních čerpacích stanic nabízí pouze LPG, situace se ubírá správným směrem. Ve světě je totiž CNG daleko více rozšířen než LPG a automobilky povětšinou nabízejí právě úpravy na provoz na zemní plyn. V České republice se chystá výstavba sítě čerpacích stanic, protože i konkurenční automobilky chtějí v příštím roce přijít na český trh s vozy, které mohou zemní plyn spalovat.

Citroen Berlingo CNG je prvním krokem k rozšíření nabídky těchto vozů z produkce Citroenu. Již za krátkou dobu bude u nás k dispozici také model C3, který bude také disponovat pohonem na zemní plyn. Všechny systémy, které Citroen používá, splňují evropské bezpečnostní a ekologické normy.

V Berlingu nalezneme motor 1.4 8V s výkonem 55 kW (75 k), který prodělal mírné úpravy ventilů a katalyzátorů, aby mu spalování zemního plynu nečinilo problém. Motor bude mít dvě řídící jednotky, každou pro jedno palivo, které ovšem navzájem spolupracují. Tlaková nadrž bude mít objem 80 litrů, a při plnícím tlaků 200 bar bude mít Berlingo dojezd až 250 km na zemní plyn. Kombinovaná spotřeba činí 7,5 l benzínu nebo 8,3 metru krychlových plynu na 100 km. Startuje se stejně jako u LPG nejdříve na benzín a poté systém sám přepne na zemní plyn. O přehlednost provozu se postará ukazatel stavu zemního plynu. Kdykoli je možné pomocí tlačítka měnit spalované palivo.

Dvě verze Berlinga

Osobní verze dostane pod kapotu motor o objemu 1.4 litru. K tomu nalezneme v zavazadlovém prostoru nádrž na 80 l zemního plynu. Proti standardní nabídce Berlinga dostane tento model navíc ABS, boční posuvné dveře na obou stranách a metalickou barvu. Cena je 532 100 Kč s tím, že prvních 50 zákazníků dostane zvýhodnění 100 000 Kč.

Užitkové verze se pak odlišují dle užitné hmotnosti. Základ je ovšem stejný, i toto Berlingo dostane motor 1.4. První změnou je velikost nádrže, ta již není 80l, ale celková hmotnost nádrže + plynu činí 80 kg. Užitná hmotnost je pak dle verze 600 nebo 800 kg. Cena za verzi s nosností 600 kg je 398 900 bez DPH, za verzi s nosností 800 kg pak 408 900 Kč. Stejně jako u osobní verze i zde je pro prvních 50 zákazníků připraveno cenový zvýhodnění, tentokrát 70 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek
Citroen Berlingo CNG

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků