Citroën Berlingo a Jumpy s faceliftem pro rok 2012

Francouzská značka Citroën představuje modernizovaná provedení svých na praktičnost zaměřených modelů Berlingo a Jumpy.

Hned na úvod: nenechte se zmást nápisy Dispatch na některých vozech na snímcích, neboť právě pod tímto jménem jsou vozy Citroën Jumpy nabízeny ve Velké Británii. Berlingo i Jumpy jsou na evropských trzích prodávány ve vysloveně užitkových i osobních verzích, přičemž přiložené snímky se zaměřují především na atraktivnější varianty určené k přepravě osob.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën Berlingo 2012

A začněme menším z obou modelů, řadou Citroën Berlingo Multispace, jež je k dispozici v závislosti na konkrétním trhu v pěti i sedmimístném uspořádání. Pro modelový rok se Berlingo dočkalo rozšířené masky chladiče s výraznějším firemním logem a upravených předních svítilen, jež mohou být na přání osazeny zdroji LED pro denní svícení.

Za zmínku stojí také upravené kryty zrcátek a nová litá kola, interiér se pak vyznačuje novými barevnými kombinacemi a kvalitnějšími obkladovými a potahovými materiály. Nabídka pohonných jednotek i nadále sestává výhradně ze čtyřválcových jednotek s objemem 1,6 l, a to zážehových s výkony 98 a 120 koní (72 a 88 kW) a vznětových ve verzích 75, 92 a 112 koní (55, 68, resp. 82 kW). Prostřední z dieselů nově nabízí nepatrně snížené emise CO2.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën Jumpy Combi 2012
 

Podobně decentní jsou také úpravy větší řady Citroën Jumpy Combi, která na své palubě usadí až devět cestujících. Zvenčí se vyznačuje nejen chromovanou maskou chladiče, ale také upravenými kryty podvozku pro snížení aerodynamického odporu a spotřeby. Za příplatek se nově dodává také stabilizační soustava Grip Control nabízející možnost volby ze čtyř jízdních režimů v závislosti na povrchu vozovky a povětrnostních podmínkách.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ve škále sestav dostupných pohonných jednotek najdeme nově také špičkový čtyřválec 2,0 HDi s výkonem 160 koní (118 kW) v kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou.
 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků