Citroën Ami přijíždí v užitkové verzi. Tady dává elektřina ten největší smysl!

Miniaturní jednoduché elektrovozítko přišlo o sedadlo spolujezdce. Místo něj bude vozit náklad na malé vzdálenosti.

Seznamte se s Citroënem Ami Cargo. Tento jinak dvoumístný elektromobil nyní dostává zřejmě nejsmysluplnější provedení, které vyjde vstříc živnostníkům, praktikujícím rozvozy. Ti jistě ocení jeho kompaktní rozměry, na délku má jen 2,41 metru a s průměrem otáčení pouhých 7,2 metru se ideálně hodí do městského provozu. U této verze nahradil sedačku v pravé části úložný prostor o kapacitě 260 litrů, který je možné překrýt panelem, na nějž se vejdou další věci. Celkově Ami uveze až 140 kilogramů při kapacitě 400 litrů.

Citroën zase blázní. Ami se vrací jako elektromobil, na který nepotřebujete řidičák

Citroën zase blázní. Ami se vrací jako elektromobil, na který nepotřebujete řidičák

Úložný modul je vyroben z polypropylenu a skládá se z pouhých sedmi součástí. Stejný přístup Citroën aplikoval na celou svou elektrickou čtyřkolku, která je složena z minima součástek, přičemž některé jsou shodné – například přední i zadní nárazníky nebo dveře, které se na každé straně otevírají v opačném směru.

Lidový exot Citroën AMI byl neskutečně pomalý, přesto se stal ikonou. Má 60 let

Lidový exot Citroën AMI byl neskutečně pomalý, přesto se stal ikonou. Má 60 let

Pohon zajišťuje stejné ústrojí, jako u civilní verze, která je určena primárně pro služby sdílené mobility, ale mohou si ji koupit i soukromníci. Elektromotor s výkonem 6 kW čerpá energii z baterie o kapacitě 5,5 kWh, na maximální dojezd 75 kilometrů vůz dobijete přibližně za tři hodiny. Na francouzském trhu je k dostání za 6490 euro (po odečtení elektro-dotace), tedy zhruba za 170 tisíc korun.  

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA. Od října 2014 patří pod Citroën také samostatná značka DS, která vyrábí luxusněji zaměřené vozy.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

včera | Richard Herbich | 11 příspěvků
První jízda s novým Rolls-Roycem Ghost Extended: Vezl nás nejlepší řidič světa!

Rolls-Royce Ghost Extended

Pokud se rozhodnete poskytovat lidem lázeňskou péči, připravte si pořádný balík. Nebo si za zlomek kupte nový Rolls-Royce Ghost a klienty vozte na zadním sedadle s barem.

12.  6.  2021 | Jiří Baborský | 15 příspěvků
TEST Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI (373 kW): Skvělý motor nahrazen dokonalým

Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI

Největší SUV z Ingolstadtu v ostré verzi přezbrojily ze vznětového na zážehový agregát. Co to s nimi udělalo?

11.  6.  2021 | Jan MičkaVladimír Kadera | 26 příspěvků