Citroën Airdream: vstup automobilky do světa ekologie

Volkswagen má BlueMotion, Mercedes má Bluetec, Ford přišel s označením ECOnetic… V podobném duchu bychom mohli pokračovat i déle, průnik pseudoekologických myšlenek do světa automobilismu se zřejmě jen tak nezastaví. Na módní vlnu naskočila i francouzská automobilka Citroën, která představila označení Airdream, jež budou nést ekologické modely s nižšími emisemi a spotřebou.

Představitelé automobilky oznámili, že na úvod vyrobí 50 kusů s tímto přívlastkem, přičemž v této skupině budou zastoupeny modely C1 až C4 Picasso. Tyto vozy budou disponovat systémem start-stop a propracovanějším filtrem pevných částic. Podmínky na toto označení stanovila automobilka zcela jasně, vůz bude muset být vyroben ve fabrice splňující normy ISO 14001, nesmí zplodit více než 120 g CO2 na km a po skončení životnosti musí být možné opět použít až 95 procent materiálů.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků