Citroën a Peugeot na prknech brněnské autoshow

Největší pozornost byla směřována k roztomilému kabrioletu C3 Pluriel od Citroënu. Oči pozorovatelů rovněž připoutala futuristická studie C-Airdream. Co se týče Peugeotu, hlavní hvězdou byl nabroušený hatchback 206 RC a kupé-kabriolet 307 CC.
Citroën a Peugeot na prknech brněnské autoshow
Seznam kapitol
  1. Hravý Citroën C3 Pluriel a futuristická studie C-Airdream
  2. Tajemný Peugeot RC, nabroušená 206 RC a letní 307 CC

Citroën C3 Pluriel

Jedná se o třídveřové „kupátko“ pro čtyři osoby, které lze díky své konstrukci hravě proměnit v kabriolet, spider či pick-up. To vše díky variabilní střeše, na kterou jsou francouzští konstruktéři náležitě hrdí. Na výběr bude ze dvou pohonných jednotek, a to o obsahu 1,4 (55 kW/75 koní) a 1,6 16V (81 kW/110 koní).  Zajímavé je to, že výrobce v tomto případě počítá s úspěchem srovnatelným s legendarní „kachnou“ (Citröen 2CV), kterou by měl malý Pluriel připomínat. Velice zajímavá je kombinace vozu se sekvenční převodovkou SensoDrive. Jeho test vám přineseme začátkem července.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Citroënu C3 Pluriel byla věnována zvláštní pozornost, byl vystaven i venku, hostesky pochodovaly na chůdách.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
V pavilónu, kde měl Citroën svou expozici, jsme na Pluriel narazili jak v oranžové, tak ve stříbrné variantě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér Citroënu C3 Pluriel odpovídá celkovému pojetí modelu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Z třídveřového hatchbacku lze udělat v momentě čtyřsedadlový
spider.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Citroën Pluriel nedisponuje středovými sloupky, což vypadá
velice atraktivně.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Manipulace se střešními oblouky nebude při jejich váze 11,5 kg
nijak složitá.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
C3 Pluriel by měl navázat na úspěchy modelu 2CV, předpoklady
k tomu určitě má.

Citroën C-Airdream

S novým konceptem C-Airdream Citroën pokračuje ve své honosné designerské škole. Ladné křivky, čisté kontury a nové materiály – to vše zabaleno do silně futuristického hávu, který už ve světě čtyř kol načrtl svými studiemi Renault. Tento koncept se tváří jako 2+2 kupé a slovy jednoduše nelze vyjádřit to, co mě při pohledu do útrob vozu napadá. Neotřelost, inovace, revoluce? Revoluční je rozhodně jeho ovládání. To je řidiči umožněno díky elektronickým systémům, které ovládají brzdy, spojku, motor ale i samotné řízení. Zapomeňte na pedály, vše naleznete na volantu ve formě tlačítek. O komfort se stará pneumatické odpružení Hydractive 3 a o slušný výhled plně prosklená střecha. Srdcem konceptu je pak šestiválec o objemu 220 koní.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Citroën C-Airdream byl jako koncept představen na mezinárodním autosalonu v Paříži (září 2002).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ladné futuristické křivky lákaly ve speciálně uzavřené expozici i návštěvníky brněnského autosalonu. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ovládání vozu závisí pouze na elektronických systémech.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Hravý Citroën C3 Pluriel a futuristická studie C-Airdream
  2. Tajemný Peugeot RC, nabroušená 206 RC a letní 307 CC
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků