Citroën a Peugeot na prknech brněnské autoshow

Největší pozornost byla směřována k roztomilému kabrioletu C3 Pluriel od Citroënu. Oči pozorovatelů rovněž připoutala futuristická studie C-Airdream. Co se týče Peugeotu, hlavní hvězdou byl nabroušený hatchback 206 RC a kupé-kabriolet 307 CC.
Citroën a Peugeot na prknech brněnské autoshow
Seznam kapitol
  1. Hravý Citroën C3 Pluriel a futuristická studie C-Airdream
  2. Tajemný Peugeot RC, nabroušená 206 RC a letní 307 CC

Citroën C3 Pluriel

Jedná se o třídveřové „kupátko“ pro čtyři osoby, které lze díky své konstrukci hravě proměnit v kabriolet, spider či pick-up. To vše díky variabilní střeše, na kterou jsou francouzští konstruktéři náležitě hrdí. Na výběr bude ze dvou pohonných jednotek, a to o obsahu 1,4 (55 kW/75 koní) a 1,6 16V (81 kW/110 koní).  Zajímavé je to, že výrobce v tomto případě počítá s úspěchem srovnatelným s legendarní „kachnou“ (Citröen 2CV), kterou by měl malý Pluriel připomínat. Velice zajímavá je kombinace vozu se sekvenční převodovkou SensoDrive. Jeho test vám přineseme začátkem července.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Citroënu C3 Pluriel byla věnována zvláštní pozornost, byl vystaven i venku, hostesky pochodovaly na chůdách.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
V pavilónu, kde měl Citroën svou expozici, jsme na Pluriel narazili jak v oranžové, tak ve stříbrné variantě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér Citroënu C3 Pluriel odpovídá celkovému pojetí modelu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Z třídveřového hatchbacku lze udělat v momentě čtyřsedadlový
spider.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Citroën Pluriel nedisponuje středovými sloupky, což vypadá
velice atraktivně.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Manipulace se střešními oblouky nebude při jejich váze 11,5 kg
nijak složitá.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
C3 Pluriel by měl navázat na úspěchy modelu 2CV, předpoklady
k tomu určitě má.

Citroën C-Airdream

S novým konceptem C-Airdream Citroën pokračuje ve své honosné designerské škole. Ladné křivky, čisté kontury a nové materiály – to vše zabaleno do silně futuristického hávu, který už ve světě čtyř kol načrtl svými studiemi Renault. Tento koncept se tváří jako 2+2 kupé a slovy jednoduše nelze vyjádřit to, co mě při pohledu do útrob vozu napadá. Neotřelost, inovace, revoluce? Revoluční je rozhodně jeho ovládání. To je řidiči umožněno díky elektronickým systémům, které ovládají brzdy, spojku, motor ale i samotné řízení. Zapomeňte na pedály, vše naleznete na volantu ve formě tlačítek. O komfort se stará pneumatické odpružení Hydractive 3 a o slušný výhled plně prosklená střecha. Srdcem konceptu je pak šestiválec o objemu 220 koní.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Citroën C-Airdream byl jako koncept představen na mezinárodním autosalonu v Paříži (září 2002).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ladné futuristické křivky lákaly ve speciálně uzavřené expozici i návštěvníky brněnského autosalonu. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ovládání vozu závisí pouze na elektronických systémech.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Hravý Citroën C3 Pluriel a futuristická studie C-Airdream
  2. Tajemný Peugeot RC, nabroušená 206 RC a letní 307 CC
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků