Citroën + Peugeot: SUV v roce 2007

Takashi Nishioka, prezident Mitsubishi Motors Corporation, a Jean-Martin Folz, prezident PSA Peugeot Citroën, dnes v Paříži podepsali konečné znění dohody o spolupráci na nových vozech s pohonem 4 x4. Tato dohoda předpokládá roční výrobu 30 000 vozidel v Japonsku pro potřeby PSA Peugeot Citroën, za použití platformy, která je právě u Mitsubishi vyvíjena.

Tip: O novém SUV skupiny PSA jsme psali již dříve.

Nové vozy vyšší třídy s pohonem všech kol, která budou uvedena na trh v roce 2007, nabídnou zákazníkům vysokou úroveň funkcí a vybavení z hlediska komfortu, řízení a bezpečnosti. Modely značky Peugeot a Citroën budou vybaveny novými benzinovými motory s hliníkovým blokem od společnosti Mitsubishi a nejnovějšími naftovými motory HDi s filtrem pevných částic, vyráběnými PSA Peugeot Citroën. Úrovně spotřeby pohonných hmot a emisí škodlivin budou u naftových verzí zvláště nízké.

V Japonsku bude model značky Mitsubishi uveden na trh na podzim roku 2005. V Evropě budou všechny tři modely značek Peugeot, Citroën a Mitsubishi (verze pro Evropu), vycházející z této spolupráce, poprvé představeny veřejnosti na autosalonu v Ženevě roku 2007.

Nové vozy s pohonem 4 x 4, se specifickým designem pro Peugeot a Citroën, obohatí modelové řady obou značek a umožní jim zaměřit se na novou skupinu zákazníků a získat tak přístup k segmentu, který zaznamenává velký rozvoj. Tento projekt se bude týkat evropských trhů a rovněž zemí, ve kterých nacházejí uplatnění vozy evropského typu.

Společnosti Mitsubishi Motors umožní tento doplňkový objem výroby zvýšit míru využití průmyslových kapacit a zlepšit produktivitu. Dohoda umožní koncernu lépe dosáhnout cílů, které byly ohlášeny v Revitalizačním plánu Mitsubishi Motors.

Prostřednictvím této spolupráce pokračují společnosti  Mitsubishi Motors Corporation a PSA Peugeot Citroën ve strategii výhodných projektů pro všechny zúčastněné strany.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků