Citroën Numéro 9: vrchol řady DS představen

Citroën ukáže na blížícím se autosalonu v Pekingu koncept, který naznačuje, jak bude vypadat budoucí vrcholný model řady DS. Kromě toho se modelem Numéro 9 mají vzhledově inspirovat také další chystané novinky.

Už příští týden oficiálně vstoupí na český trh model DS5. U této akce samozřejmě nebudeme chybět a vy se tak můžete těšit na první jízdní dojmy (ty statické jsme vám prezentovali dříve). Citroën ovšem pracuje na dalším modelu řady DS a tentokrát půjde o vrchol. Na autosalonu v Pekingu francouzská automobilka představí koncept Numéro 9, ze kterého bude budoucí sériové DS vycházet.

Citroën DS5: první statické dojmy

Citroën DS5: první statické dojmy

Jako už tradičně u řady DS, také v tomto případě hraje prim design. Rozepisovat se na toto téma nemá velký význam, každý si určitě udělá svůj vlastní názor. Fotografií je v galerii více než dost. Za zmínku stojí pouze fakt, že Numéro 9 neukazuje jen budoucí DS, ale některé designové prvky si v ne tak vzdálené budoucnosti přeberou další chystané novinky. Kromě jiného půjde o klasické SUV.

Numéro 9 měří na délku 4,93 m, široké je 1,94 m a vysoké pouze 1,27 m. Dostatečně prostorný interiér slibuje také třímetrový rozvor náprav. O pohon se stará hybridní pohonná jednotka HYbrid4. Spalovací částí je benzinová jedna-šestka známá ze všech možných modelů PSA. U nového konceptu je ale naladěna na 165 kW (225 k). Na zadní nápravě pak najdeme elektromotor, který přidá dalších 51 kW (70 k).

Zrychlení z nuly na stovku proběhne u Numéro 9 za 5,4 s, maximální rychlost dosahuje na 244 km/h. To vše samozřejmě při papírově zázračné spotřebě. V kombinovaném cyklu si 1500 kg vážící automobil má říci o 1,7 l/100 km. Auto je možné dobíjet z klasické elektrické zásuvky. Na plné nabití potřebuje 3,5 hodiny, v čistě elektrickém režimu pak ujede až 50 kilometrů.

Dobrou zprávou na závěr budiž fakt, že se konečně dočkáme systému Hydractive, který mnozí očekávali už u DS5. Mimochodem u Numéro 9 bude podvozek schopný vyžehlit kde co docela na místě. Auto totiž stojí na obřích kolech o velikosti 21 palců s pneumatikami o rozměru 245/35 ZR21.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků