Citroën Numéro 9: vrchol řady DS představen

Citroën ukáže na blížícím se autosalonu v Pekingu koncept, který naznačuje, jak bude vypadat budoucí vrcholný model řady DS. Kromě toho se modelem Numéro 9 mají vzhledově inspirovat také další chystané novinky.

Už příští týden oficiálně vstoupí na český trh model DS5. U této akce samozřejmě nebudeme chybět a vy se tak můžete těšit na první jízdní dojmy (ty statické jsme vám prezentovali dříve). Citroën ovšem pracuje na dalším modelu řady DS a tentokrát půjde o vrchol. Na autosalonu v Pekingu francouzská automobilka představí koncept Numéro 9, ze kterého bude budoucí sériové DS vycházet.

Citroën DS5: první statické dojmy

Citroën DS5: první statické dojmy

Jako už tradičně u řady DS, také v tomto případě hraje prim design. Rozepisovat se na toto téma nemá velký význam, každý si určitě udělá svůj vlastní názor. Fotografií je v galerii více než dost. Za zmínku stojí pouze fakt, že Numéro 9 neukazuje jen budoucí DS, ale některé designové prvky si v ne tak vzdálené budoucnosti přeberou další chystané novinky. Kromě jiného půjde o klasické SUV.

Numéro 9 měří na délku 4,93 m, široké je 1,94 m a vysoké pouze 1,27 m. Dostatečně prostorný interiér slibuje také třímetrový rozvor náprav. O pohon se stará hybridní pohonná jednotka HYbrid4. Spalovací částí je benzinová jedna-šestka známá ze všech možných modelů PSA. U nového konceptu je ale naladěna na 165 kW (225 k). Na zadní nápravě pak najdeme elektromotor, který přidá dalších 51 kW (70 k).

Zrychlení z nuly na stovku proběhne u Numéro 9 za 5,4 s, maximální rychlost dosahuje na 244 km/h. To vše samozřejmě při papírově zázračné spotřebě. V kombinovaném cyklu si 1500 kg vážící automobil má říci o 1,7 l/100 km. Auto je možné dobíjet z klasické elektrické zásuvky. Na plné nabití potřebuje 3,5 hodiny, v čistě elektrickém režimu pak ujede až 50 kilometrů.

Dobrou zprávou na závěr budiž fakt, že se konečně dočkáme systému Hydractive, který mnozí očekávali už u DS5. Mimochodem u Numéro 9 bude podvozek schopný vyžehlit kde co docela na místě. Auto totiž stojí na obřích kolech o velikosti 21 palců s pneumatikami o rozměru 245/35 ZR21.

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků