Citroën DS: Francouzský polibek (veterán)

63 komentářů

Jean
1. ledna • 15:46

Jelikož jsem nenašel v komentářích opravu jednoho celkem běžného omylu, uvádím to tu: Traction Avant nebyl rozhodně prvním sériovým vozem s předním náhonem. Už mi to tvrdilo více lidí a jednou jsem si to ověřoval a je to tak, že první sériové auto bylo DKF z roku 1931. Traction Avant potom byl s dalsimi (Audi atd.) až potom. Ovšem platí, že byl mezi prvními, z čehož možná vznikl tento omyl.Ať žije Citroen !

lettro
17. května • 22:41

Pravděpodobně máte na mysli DKW, protože nevím že by existovala značka DKF.
Jinak se přidávám k nadšeným obdivovatelům Citroenů. Sám jsem provozoval BX, CX i XM.

citron85
2. května • 22:55

krásnej příspěvek jenom je tam chyba, u traction avantu namísto označení 11A má být oznažení 15 CV

Barenst
7. července • 15:08

JJ 15 CV a ne 11A .Taky jsem si toho vsiml .

Caddy
2. května • 17:55

Nadherny clanek, precetl jsem to jednim dechem....taky bylo o cem psat, tohle je jedno z nejzajimavejsich aut historie...a moc se mi libi, teda az na to zadni kolo umistene prilis vzadu, vypada to trochu divne, jako by chtelo z toho auta utect :) Ale jinak fakt parada a kdyz se moc nezvedne, neni tomu co vytknout. Skoda, ze v tech novejsich uz tak moc zobycejnili ten interier...

dochtor
3. května • 14:09

...jasné že je to divné. V Oktávke je to zadné koleso pekne v strede kasne. To je paráda

Caddy
4. května • 1:14

tak to nebyl zrovna dobry priklad..... :)

Make Love and War
2. května • 12:45

Suhlasim s Kailom, to auto je, bolo a bude skarede. Kludne sa sa pustite aj do mna. Celkovo mi design Citroenu pripada ako keby robili auta pre mimozemstanov. Jedine co zvladnem je Xsara Picaso. A este nieco. Mam rad Diesel!!!!

Barenst
7. července • 14:55

Ne nadarmo DS bylo na druhem miste v Britanii v ankete nejskaredejsi auto . :-D
Ono se anglicanum neda divit ze se jim nelibi nic Francouske :-D

Caddy
2. května • 17:53

to je prave dobre, ze vypada jinak...zato picasso je hnusna ocumlana tuctova pixla :)

Markoff
2. května • 21:13

jj, jeden z najskaredsich citroenov, cele picasso mi pripada ako citroen po explozii vnutri, esteze uz konci, su uz nejake fotky nastupcu resp. bude mat?

Petr Strolený
2. května • 15:19

....dojem z DS jako auta pro "mimozemšťany" je zcela na místě. Při představení v roce 1955 ho tehdy jeden z novinářů popsal výrokem :"...spadlý z nebe". Tento výrok je natolik trefný a výstižný,že jsem jej dlouho zvažoval použít v názvu článku.

Dino
1. května • 23:13

Le roi des automobiles

quasimoto
1. května • 13:15

ked som bol vo viedni tak som hned vytahoval fotak ked som videl DS:) vyzeralo super, krasny lak, stav vsetko, len skoda ze slo rychlo tak nicmoc fotka http://quasimoto.szm.sk/ds.jpg

acadiane
23. ledna • 8:17

Pominu prispevky, ktere se o tomto voze nepekne vyjadruji, nebot si myslim, ze kdo se nekdy v DS-ce svezl, tak nemuze rici krive slovo o tomto skvostu techniky a designu. Do USA se opravdu moc DS-ek nedovezlo. Duvodem mohl byt i objem motoru. Naopak SM-ek s 3-litrovym motorem od Masseratti jich dodnes jezdi spousta. Jinak GS s Wanklem se jmenovalo Bi-rotor. Presto, ze dneska jezdim CX 2,5 v benzinu (a je to uzasne svezeni), dodnes se slzou v oku vzpominam na zazitky s DS-ou. Jinak krome C6 a Berlinga bych si ze soucasne produkce Citroenu asi nevybral.

Hank Boček
1. května • 8:39

Dobrý den, je to fakt hezky napsaný článek, příjemně na mne dýchla historie, protože vidět tenhle Citroen byl v šedesátých létech na našich silnicích byl mimořádný zážitek, zejména pro aerodyna,iku a některé ty technické prvky jinde nepoužívané.
Jem jsem nerozuměl tomu, pro co byl dovoz do USA fakticky zakázán. HB

Petr Strolený
1. května • 11:10

Co se týče zákazu provozu (respektive dpovozu) do USA, v žádných dostupných materiálech jsem nenalezl zcela konkrétní důvody. Podle mého názoru šlo zejména o strach z hydropneumatického systému,který ovládal vše podstatné a tudíž bylo zřejmě argumentováno nebezpečností vozu při selhání systému.Samozdřejmě je nutné zohlednit i vliv lobby domácích (US) producentů a ostatních dovozců,pro které byl DS tehdy technicky nepřekonatelná konkurence.Ale znovu opakuji,jde jen o mou, ničím nepodloženou spekulaci.

Barenst
7. července • 14:51

Duvod proc se prestaly dovazet do USA vozy Citroen a Peugeot a mnohe dalsi byl v zakone ktery mel ochranit Americky trh pro Americke vyrobce , dovozce musel udelat takovou servisni sit podle nejakeho koeficientu prodeje . Nektere automobilky na to reagovali stazenim prodeje z z USA a nektere zacli stavet tovarny a tim se na ne zakon nevsthoval .

Markoff
1. května • 17:45

dik za clanok o naozaj fajn auticku, ten dizajn uz Citroen asi nikdy neskor neprekonal, btw. co bol vlastne nastupca BX? nemyslel som ze je tak stary, ci tam bola nejaka pauza medzi ich vyrobou?
 
mozna by stalo za to spisat este dalsie starsie kultove auta o ktorych by mohli byt taketo obsiahle clanky, aj ked mna zrovna nenapada nic a VW chrobak uz urcite bol a beztak ma popravde zaujima menej ako DS...

Libor
1. května • 21:10

Nástupcem DSky (1955-1975) byl model CX (1975-1989), potom XM (1989-2000) a v současnosti C6 ... Zmiňované BX bylo sice taky postavené na hydraulice, ale byl to o třídu nižší model vyráběný přibližně ve stejné době jako CX - tuším, že 1983-1993. Po něm následovala Xantia a po ní C5 .

Markoff
2. května • 21:09

aha, tak CX mi nejak vypadlo z hlavy kedze som sa s moc nestretol, inak si spravne pochopil moju otazku co bolo nastupcom DS (zle som napisal nastupcom BX), podla toho co pises bych to videl DS-CX-BX kedze BX mi pride modernejsi a podstatne rozsirenejsi ako CX, nejak mi tam chybalo cosi v medzere medzi DS a BX, dik za upresnenie ze tam bolo CX

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
VAVA
2. května • 23:46

Co vím, tak BX bylo nástupcem "lidového" CX - modelu Citroen GS (také dokonce existovala GS veze s Wankelovým motorem!!!). Pěkná "časová osa" je na adrese "http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_XM". Z mého pohledu příchod hranatého "Bertone designu" (modely BX, XM, ZX, AX) zabil eleganci předchozích modelů CX, GS a hlavně DS. Ale - co člověk, to jiný názor ;)

Marek
4. května • 18:05

Presne tak BX bylo nastupce GS. CX nahradilo XM a zda se ze i to by se mohlo jednou stat peknou ikonou a pripomenutim let 80ych. Hranaty design byl proste poplatny dobe. No a CX - to je kapitola sama pro sebe - auto tak technologicky sofistikovane, ze vyvoj zabil nezavisly citroen a vrhl ho do naruce Peugeotu. Kazdopadne CX forever - jedno z roku 76 a po 1 majiteli se 40k km mi stoji v garazi, tak vim o cem mluvim

dochtor
3. května • 14:22

C6 sa vrátila späť ku koreňom DS, CX.
BX pokrýval (z dnešného pohľadu) dve triedy! Jeho nastúpcom je tak nižšia stredná ZX, Xsara ako aj stredná Xantia.

koffr
2. května • 20:06

posledni xemo sjelo z linky v roce 2001

dochtor
2. května • 9:52

BX bol predstavený verejnosti 23.9.1982 pod Eiffelovkou. Posledné kusy boli vyrobené v 1994.
Čo do priestoru a komfortu to bolo geniálne auto 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bobek
2. května • 11:14

Jj, dodnes ve Felicii s nostalgií zamačkávám slzu v oku

ska-p
1. května • 20:50

Nástupce BX byla Xantia.....

ska-p
30. dubna • 18:44

Nedávno jsem ho potkal v Brně, bílýho s brněnskýma číslama v celkem punkovém stavu, vypadalo to skvostně když se na křižovatce v koloně fabek a jiných bezpohlavních krabiček posunovalo tady tohle zjevení

Jenyk
30. dubna • 16:26

Jeden stojí v muzeu bratří Schlumpfů v Mulhouse. V sousedství Bugatti Royal a dalších legend automobilové historie mi úplně svými krásnými tvary vyrazil dech, když jsem tam na něj padl. Úžasné auto.

OT: Nevíte, už zrenovovali tu Tatru 87, kterou tam mají?

koffr
30. dubna • 14:36

hm, po dlouhej dobe fakt dobrej clanek o fakt dobrym aute. zatimco se taj montovali š1000mb, frantici uz meli toto.

Standa
1. května • 1:41

Otázka je kolik lidí si mohlo dovolit MBéčko a kolik toho Citroena. Stejně tak bys mohl říct, že dneska Škoda vyrábí blbý Fábie a němci montujou BMW 1.

Cynik
1. května • 18:49

Ujišťuju tě, že vydělat si v kapitalistický Francii na tohodle parádního Citroena bylo mnohem jednodušší, než vydělat si v komunistickym ČSSR na Škodu 1000.

Milan K
2. května • 10:11

Nebo na ni dostat poukaz na možnost nakupu ... někteří lidé mají hodně krátkou paměť

Standa
1. května • 20:35

Zkus mě radši ujistit číslama.

koffr
2. května • 8:32

my v tom mame jisto, zkus nas ujistit ty

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Standa
2. května • 14:19

Haha dobrý, je vidět, že opravdu nevíš, o čem mluvíš.

koffr
2. května • 18:30

Haha dobrý, hlavne ze ty to vis

koffr
1. května • 12:08

uvedom si, ze pred 50ti lety (!) bylo deeso na mnohem vyssi urovni nez je dnes nejaky bmw1. a stacilo jen vzit prachy a proste si ho koupit. nemusels na nej deset let cekat pred mototechnou! a 1.3 milionu prodanejch aut se mi nezda jako nejaka snobarna. a to, ze ty si nemuzes dovolit bmw1 nesvedci nic o auto, ale o tobe!

Barenst
7. července • 14:38

Ono i na DS se muselo cekat v dobe nejvetsi slavy proste linky nestihaly vyrabet .
Cenove dostupnejsi bylo ID ktere si mohl dovolit vice lidi a nejdrahsi DS 21 nebo 23 ve vybave PALLAS uz dosahovalo velice vysoke ceny , s 70letech bylo mozne koupit ID/DS i unas ,treba na vystave .
Starsi DS bylo levnejsi nez starsi Skodovka .

Standa
1. května • 15:26

Promiň, ale co to tady meleš?

1. "bylo deeso na mnohem vyssi urovni nez je dnes nejaky bmw1" áá, pán je znalec
2. "stacilo jen vzit prachy" no právě, ale kolik? No právě. Kolik stál ten Citroen? Nebo jinak - kolik by to dělalo dnes?
3. "a to, ze ty si nemuzes dovolit bmw1 nesvedci nic o auto, ale o tobe!" máš asi vidiny! Copak jsem to někde napsal?

Petr
30. dubna • 19:32

Embéčko bylo ve své době slušný auto své kategorie. To že se vyrábělo různě oplechované až do nástupu favorita je věc jiná.

Jerry
30. dubna • 15:10

Kdepak MB 1000, v době DéeSa se u nás dělaly Spartaky a Octávky

Laďa
30. dubna • 11:05

Tohle auto pro mne bylo snem asi od roku 1972, kdy mi bylo šest, stávalo v Olomouci na Pavlovičkách a bylo modré s bílou střechou. Kdybych si ho dnes mohl nové koupit, byl bych štastný. Nejlépe v TDI.

Ad
30. dubna • 12:11

Si zajed do Litovle do autobazaru, stoji tam kremova varianta.

jirika
11. září • 15:53

Je ještě možné s pulročním zpožděním poprosit o zjištění,zda-li v té daleké (jsem z Loun) Litovli v autobazaru ještě stojí zmiňovaný Citroen DS?Popř.za kolik?Mockrát dík...JK

lukas
3. října • 10:52

podivej se tady http://www.fantomas-auto.com/

Honzax
7. srpna • 14:40

Jo, to auto tam furt stojí, ale je na francouzskejch číslech a nevím, jak bys ho tady přihlásil. Jedině to dát na veteránský čísla, ale to znamená jít před komis atd. No kdo se tím chce bavit, proč ne.

Ráďa
30. dubna • 4:46

Ve své době to bylo pohádkové fáro. Kdyby se v dnešní době dělaly auta se stejným stupňem geniality, tak jezdíme za 2 l benzínu a máme10 hvězdiček v crash testech

farina
10. března • 19:00

ten kdo nejel nebo dokonce neřídil DS nemůže hodnotit. Dnešní auta mají stále co dohánět

Kail
30. dubna • 9:12

,tohle by se mělo shodit ze skály a lidstvo by na to mělo rychle zapomenout,je to ostuda automobilismu.
 
PS: Klidně se do mně pusťte,nadávejte si,za svím názorem si stojím!

Starý Bobr
21. března • 17:30

O názor ani tak moc nejde, ale co ten pravopis !!!!!!!!!!

tomi
26. listopadu • 15:51

chlapče ty sa zobuď, si asi v živote nič také ani z ďaleka nevidel. možno aj tvoje auto mám odkukané niektoré veci z tohoto auta. ale možno raz pochopíš, čo je klasika.
ale toto je zbytočné písanie, lebo ty si debil

citron DS
9. května • 21:00

ostuda automobilizmu si jedine ty!!!!!!!!
a z tej skaly treba zhodit teba aby si dostal rozum

maza
1. května • 19:03

svým ty dylino

Martin
1. května • 12:20

Jeste se nenaucil psat a uz by chtel hazet veci ze skaly

bel
1. května • 7:04

Proč? Co na tom autě bylo podle vašeho názoru špatně?

patrik
30. dubna • 10:28

Že máme tu neděli pred čarodějnicema: Kaile, ty šibale, zašij si díry ve velorexu, ať ti příště zas nenastydnou dutiny.

Kail
30. dubna • 10:36

Neměj starost,mám sehnanou new plachtu

Red_Dwarf
30. dubna • 10:01

Já bych zase nejraději shodil ze skály všechny ty TDI a jim podobné.

Audipetr
30. dubna • 10:18

Zacinas od konce, to ja bych pustil ze skaly Kaila

Red_Dwarf
30. dubna • 11:36

toho taky,v jednom TDI

Kail
30. dubna • 10:35

Mno,já přecejen nejsem uplně na začátku,když nad tím tak přemýšlím tak přede mnou sou vůbec všechny "rádobyauta" z Francie a již zmiňované TDI a všechny jim podobné (aby si třeba majitelé HDI nemysleli že do toho oni nespadaj )...

Doporučujeme

Články odjinud