Citroën DS: Francouzský polibek (veterán)

Ráďa  |  30. 04. 2006 04:46

Ve své době to bylo pohádkové fáro. Kdyby se v dnešní době dělaly auta se stejným stupňem geniality, tak jezdíme za 2 l benzínu a máme10 hvězdiček v crash testech

Odpovědět  |   | 
Kail  |  30. 04. 2006 09:12

,tohle by se mělo shodit ze skály a lidstvo by na to mělo rychle zapomenout,je to ostuda automobilismu.
 
PS: Klidně se do mně pusťte,nadávejte si,za svím názorem si stojím!

Odpovědět  |   | 
Red_Dwarf  |  30. 04. 2006 10:01

Já bych zase nejraději shodil ze skály všechny ty TDI a jim podobné.

Odpovědět  |   | 
Audipetr  |  30. 04. 2006 10:18

Zacinas od konce, to ja bych pustil ze skaly Kaila

Odpovědět  |   | 
Kail  |  30. 04. 2006 10:35

Mno,já přecejen nejsem uplně na začátku,když nad tím tak přemýšlím tak přede mnou sou vůbec všechny "rádobyauta" z Francie a již zmiňované TDI a všechny jim podobné (aby si třeba majitelé HDI nemysleli že do toho oni nespadaj )...

Odpovědět  |   | 
Red_Dwarf  |  30. 04. 2006 11:36

toho taky,v jednom TDI

Odpovědět  |   | 
patrik  |  30. 04. 2006 10:28

Že máme tu neděli pred čarodějnicema: Kaile, ty šibale, zašij si díry ve velorexu, ať ti příště zas nenastydnou dutiny.

Odpovědět  |   | 
Kail  |  30. 04. 2006 10:36

Neměj starost,mám sehnanou new plachtu

Odpovědět  |   | 
bel  |  01. 05. 2006 07:04

Proč? Co na tom autě bylo podle vašeho názoru špatně?

Odpovědět  |   | 
Martin  |  01. 05. 2006 12:20

Jeste se nenaucil psat a uz by chtel hazet veci ze skaly

Odpovědět  |   | 
maza  |  01. 05. 2006 19:03

svým ty dylino

Odpovědět  |   | 
citron DS  |  09. 05. 2006 21:00

ostuda automobilizmu si jedine ty!!!!!!!!
a z tej skaly treba zhodit teba aby si dostal rozum

Odpovědět  |   | 
tomi  |  26. 11. 2007 15:51

chlapče ty sa zobuď, si asi v živote nič také ani z ďaleka nevidel. možno aj tvoje auto mám odkukané niektoré veci z tohoto auta. ale možno raz pochopíš, čo je klasika.
ale toto je zbytočné písanie, lebo ty si debil

Odpovědět  |   | 
Starý Bobr  |  21. 03. 2012 17:30

O názor ani tak moc nejde, ale co ten pravopis !!!!!!!!!!

Odpovědět  |   | 
farina  |  10. 03. 2013 19:00

ten kdo nejel nebo dokonce neřídil DS nemůže hodnotit. Dnešní auta mají stále co dohánět

Odpovědět  |   | 
Laďa  |  30. 04. 2006 11:05

Tohle auto pro mne bylo snem asi od roku 1972, kdy mi bylo šest, stávalo v Olomouci na Pavlovičkách a bylo modré s bílou střechou. Kdybych si ho dnes mohl nové koupit, byl bych štastný. Nejlépe v TDI.

Odpovědět  |   | 
Ad  |  30. 04. 2006 12:11

Si zajed do Litovle do autobazaru, stoji tam kremova varianta.

Odpovědět  |   | 
Honzax  |  07. 08. 2006 14:40

Jo, to auto tam furt stojí, ale je na francouzskejch číslech a nevím, jak bys ho tady přihlásil. Jedině to dát na veteránský čísla, ale to znamená jít před komis atd. No kdo se tím chce bavit, proč ne.

Odpovědět  |   | 
jirika  |  11. 09. 2006 15:53

Je ještě možné s pulročním zpožděním poprosit o zjištění,zda-li v té daleké (jsem z Loun) Litovli v autobazaru ještě stojí zmiňovaný Citroen DS?Popř.za kolik?Mockrát dík...JK

Odpovědět  |   | 
lukas  |  03. 10. 2006 10:52

podivej se tady http://www.fantomas-auto.com/

Odpovědět  |   | 
koffr  |  30. 04. 2006 14:36

hm, po dlouhej dobe fakt dobrej clanek o fakt dobrym aute. zatimco se taj montovali š1000mb, frantici uz meli toto.

Odpovědět  |   | 
Jerry  |  30. 04. 2006 15:10

Kdepak MB 1000, v době DéeSa se u nás dělaly Spartaky a Octávky

Odpovědět  |   | 
Petr  |  30. 04. 2006 19:32

Embéčko bylo ve své době slušný auto své kategorie. To že se vyrábělo různě oplechované až do nástupu favorita je věc jiná.

Odpovědět  |   | 
Standa  |  01. 05. 2006 01:41

Otázka je kolik lidí si mohlo dovolit MBéčko a kolik toho Citroena. Stejně tak bys mohl říct, že dneska Škoda vyrábí blbý Fábie a němci montujou BMW 1.

Odpovědět  |   | 
koffr  |  01. 05. 2006 12:08

uvedom si, ze pred 50ti lety (!) bylo deeso na mnohem vyssi urovni nez je dnes nejaky bmw1. a stacilo jen vzit prachy a proste si ho koupit. nemusels na nej deset let cekat pred mototechnou! a 1.3 milionu prodanejch aut se mi nezda jako nejaka snobarna. a to, ze ty si nemuzes dovolit bmw1 nesvedci nic o auto, ale o tobe!

Odpovědět  |   | 
Standa  |  01. 05. 2006 15:26

Promiň, ale co to tady meleš?

1. "bylo deeso na mnohem vyssi urovni nez je dnes nejaky bmw1" áá, pán je znalec
2. "stacilo jen vzit prachy" no právě, ale kolik? No právě. Kolik stál ten Citroen? Nebo jinak - kolik by to dělalo dnes?
3. "a to, ze ty si nemuzes dovolit bmw1 nesvedci nic o auto, ale o tobe!" máš asi vidiny! Copak jsem to někde napsal?

Odpovědět  |   | 
Barenst  |  07. 07. 2006 14:38

Ono i na DS se muselo cekat v dobe nejvetsi slavy proste linky nestihaly vyrabet .
Cenove dostupnejsi bylo ID ktere si mohl dovolit vice lidi a nejdrahsi DS 21 nebo 23 ve vybave PALLAS uz dosahovalo velice vysoke ceny , s 70letech bylo mozne koupit ID/DS i unas ,treba na vystave .
Starsi DS bylo levnejsi nez starsi Skodovka .

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  01. 05. 2006 18:49

Ujišťuju tě, že vydělat si v kapitalistický Francii na tohodle parádního Citroena bylo mnohem jednodušší, než vydělat si v komunistickym ČSSR na Škodu 1000.

Odpovědět  |   | 
Standa  |  01. 05. 2006 20:35

Zkus mě radši ujistit číslama.

Odpovědět  |   | 
koffr  |  02. 05. 2006 08:32

my v tom mame jisto, zkus nas ujistit ty

Odpovědět  |   | 
Standa  |  02. 05. 2006 14:19

Haha dobrý, je vidět, že opravdu nevíš, o čem mluvíš.

Odpovědět  |   | 
koffr  |  02. 05. 2006 18:30

Haha dobrý, hlavne ze ty to vis

Odpovědět  |   | 
Milan K  |  02. 05. 2006 10:11

Nebo na ni dostat poukaz na možnost nakupu ... někteří lidé mají hodně krátkou paměť

Odpovědět  |   | 
Jenyk  |  30. 04. 2006 16:26

Jeden stojí v muzeu bratří Schlumpfů v Mulhouse. V sousedství Bugatti Royal a dalších legend automobilové historie mi úplně svými krásnými tvary vyrazil dech, když jsem tam na něj padl. Úžasné auto.

OT: Nevíte, už zrenovovali tu Tatru 87, kterou tam mají?

Odpovědět  |   | 
ska-p  |  30. 04. 2006 18:44

Nedávno jsem ho potkal v Brně, bílýho s brněnskýma číslama v celkem punkovém stavu, vypadalo to skvostně když se na křižovatce v koloně fabek a jiných bezpohlavních krabiček posunovalo tady tohle zjevení

Odpovědět  |   | 
Hank Boček  |  01. 05. 2006 08:39

Dobrý den, je to fakt hezky napsaný článek, příjemně na mne dýchla historie, protože vidět tenhle Citroen byl v šedesátých létech na našich silnicích byl mimořádný zážitek, zejména pro aerodyna,iku a některé ty technické prvky jinde nepoužívané.
Jem jsem nerozuměl tomu, pro co byl dovoz do USA fakticky zakázán. HB

Odpovědět  |   | 
Petr Strolený  |  01. 05. 2006 11:10

Co se týče zákazu provozu (respektive dpovozu) do USA, v žádných dostupných materiálech jsem nenalezl zcela konkrétní důvody. Podle mého názoru šlo zejména o strach z hydropneumatického systému,který ovládal vše podstatné a tudíž bylo zřejmě argumentováno nebezpečností vozu při selhání systému.Samozdřejmě je nutné zohlednit i vliv lobby domácích (US) producentů a ostatních dovozců,pro které byl DS tehdy technicky nepřekonatelná konkurence.Ale znovu opakuji,jde jen o mou, ničím nepodloženou spekulaci.

Odpovědět  |   | 
Markoff  |  01. 05. 2006 17:45

dik za clanok o naozaj fajn auticku, ten dizajn uz Citroen asi nikdy neskor neprekonal, btw. co bol vlastne nastupca BX? nemyslel som ze je tak stary, ci tam bola nejaka pauza medzi ich vyrobou?
 
mozna by stalo za to spisat este dalsie starsie kultove auta o ktorych by mohli byt taketo obsiahle clanky, aj ked mna zrovna nenapada nic a VW chrobak uz urcite bol a beztak ma popravde zaujima menej ako DS...

Odpovědět  |   | 
ska-p  |  01. 05. 2006 20:50

Nástupce BX byla Xantia.....

Odpovědět  |   | 
Libor  |  01. 05. 2006 21:10

Nástupcem DSky (1955-1975) byl model CX (1975-1989), potom XM (1989-2000) a v současnosti C6 ... Zmiňované BX bylo sice taky postavené na hydraulice, ale byl to o třídu nižší model vyráběný přibližně ve stejné době jako CX - tuším, že 1983-1993. Po něm následovala Xantia a po ní C5 .

Odpovědět  |   | 
dochtor  |  02. 05. 2006 09:52

BX bol predstavený verejnosti 23.9.1982 pod Eiffelovkou. Posledné kusy boli vyrobené v 1994.
Čo do priestoru a komfortu to bolo geniálne auto 

Odpovědět  |   | 
Bobek  |  02. 05. 2006 11:14

Jj, dodnes ve Felicii s nostalgií zamačkávám slzu v oku

Odpovědět  |   | 
koffr  |  02. 05. 2006 20:06

posledni xemo sjelo z linky v roce 2001

Odpovědět  |   | 
Markoff  |  02. 05. 2006 21:09

aha, tak CX mi nejak vypadlo z hlavy kedze som sa s moc nestretol, inak si spravne pochopil moju otazku co bolo nastupcom DS (zle som napisal nastupcom BX), podla toho co pises bych to videl DS-CX-BX kedze BX mi pride modernejsi a podstatne rozsirenejsi ako CX, nejak mi tam chybalo cosi v medzere medzi DS a BX, dik za upresnenie ze tam bolo CX

Odpovědět  |   | 
VAVA  |  02. 05. 2006 23:46

Co vím, tak BX bylo nástupcem "lidového" CX - modelu Citroen GS (také dokonce existovala GS veze s Wankelovým motorem!!!). Pěkná "časová osa" je na adrese "http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_XM". Z mého pohledu příchod hranatého "Bertone designu" (modely BX, XM, ZX, AX) zabil eleganci předchozích modelů CX, GS a hlavně DS. Ale - co člověk, to jiný názor ;)

Odpovědět  |   | 
dochtor  |  03. 05. 2006 14:22

C6 sa vrátila späť ku koreňom DS, CX.
BX pokrýval (z dnešného pohľadu) dve triedy! Jeho nastúpcom je tak nižšia stredná ZX, Xsara ako aj stredná Xantia.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  04. 05. 2006 18:05

Presne tak BX bylo nastupce GS. CX nahradilo XM a zda se ze i to by se mohlo jednou stat peknou ikonou a pripomenutim let 80ych. Hranaty design byl proste poplatny dobe. No a CX - to je kapitola sama pro sebe - auto tak technologicky sofistikovane, ze vyvoj zabil nezavisly citroen a vrhl ho do naruce Peugeotu. Kazdopadne CX forever - jedno z roku 76 a po 1 majiteli se 40k km mi stoji v garazi, tak vim o cem mluvim

Odpovědět  |   | 
Barenst  |  07. 07. 2006 14:51

Duvod proc se prestaly dovazet do USA vozy Citroen a Peugeot a mnohe dalsi byl v zakone ktery mel ochranit Americky trh pro Americke vyrobce , dovozce musel udelat takovou servisni sit podle nejakeho koeficientu prodeje . Nektere automobilky na to reagovali stazenim prodeje z z USA a nektere zacli stavet tovarny a tim se na ne zakon nevsthoval .

Odpovědět  |   | 
quasimoto  |  01. 05. 2006 13:15

ked som bol vo viedni tak som hned vytahoval fotak ked som videl DS:) vyzeralo super, krasny lak, stav vsetko, len skoda ze slo rychlo tak nicmoc fotka http://quasimoto.szm.sk/ds.jpg

Odpovědět  |   | 
acadiane  |  23. 01. 2007 08:17

Pominu prispevky, ktere se o tomto voze nepekne vyjadruji, nebot si myslim, ze kdo se nekdy v DS-ce svezl, tak nemuze rici krive slovo o tomto skvostu techniky a designu. Do USA se opravdu moc DS-ek nedovezlo. Duvodem mohl byt i objem motoru. Naopak SM-ek s 3-litrovym motorem od Masseratti jich dodnes jezdi spousta. Jinak GS s Wanklem se jmenovalo Bi-rotor. Presto, ze dneska jezdim CX 2,5 v benzinu (a je to uzasne svezeni), dodnes se slzou v oku vzpominam na zazitky s DS-ou. Jinak krome C6 a Berlinga bych si ze soucasne produkce Citroenu asi nevybral.

Odpovědět  |   | 
Dino  |  01. 05. 2006 23:13

Le roi des automobiles

Odpovědět  |   | 
Make Love and War  |  02. 05. 2006 12:45

Suhlasim s Kailom, to auto je, bolo a bude skarede. Kludne sa sa pustite aj do mna. Celkovo mi design Citroenu pripada ako keby robili auta pre mimozemstanov. Jedine co zvladnem je Xsara Picaso. A este nieco. Mam rad Diesel!!!!

Odpovědět  |   | 
Petr Strolený  |  02. 05. 2006 15:19

....dojem z DS jako auta pro "mimozemšťany" je zcela na místě. Při představení v roce 1955 ho tehdy jeden z novinářů popsal výrokem :"...spadlý z nebe". Tento výrok je natolik trefný a výstižný,že jsem jej dlouho zvažoval použít v názvu článku.

Odpovědět  |   | 
Caddy  |  02. 05. 2006 17:53

to je prave dobre, ze vypada jinak...zato picasso je hnusna ocumlana tuctova pixla :)

Odpovědět  |   | 
Markoff  |  02. 05. 2006 21:13

jj, jeden z najskaredsich citroenov, cele picasso mi pripada ako citroen po explozii vnutri, esteze uz konci, su uz nejake fotky nastupcu resp. bude mat?

Odpovědět  |   | 
Barenst  |  07. 07. 2006 14:55

Ne nadarmo DS bylo na druhem miste v Britanii v ankete nejskaredejsi auto .
Ono se anglicanum neda divit ze se jim nelibi nic Francouske

Odpovědět  |   | 
Caddy  |  02. 05. 2006 17:55

Nadherny clanek, precetl jsem to jednim dechem....taky bylo o cem psat, tohle je jedno z nejzajimavejsich aut historie...a moc se mi libi, teda az na to zadni kolo umistene prilis vzadu, vypada to trochu divne, jako by chtelo z toho auta utect :) Ale jinak fakt parada a kdyz se moc nezvedne, neni tomu co vytknout. Skoda, ze v tech novejsich uz tak moc zobycejnili ten interier...

Odpovědět  |   | 
dochtor  |  03. 05. 2006 14:09

...jasné že je to divné. V Oktávke je to zadné koleso pekne v strede kasne. To je paráda

Odpovědět  |   | 
Caddy  |  04. 05. 2006 01:14

tak to nebyl zrovna dobry priklad..... :)

Odpovědět  |   | 
citron85  |  02. 05. 2006 22:55

krásnej příspěvek jenom je tam chyba, u traction avantu namísto označení 11A má být oznažení 15 CV

Odpovědět  |   | 
Barenst  |  07. 07. 2006 15:08

JJ 15 CV a ne 11A .Taky jsem si toho vsiml .

Odpovědět  |   | 
Jean  |  01. 01. 2009 15:46

Jelikož jsem nenašel v komentářích opravu jednoho celkem běžného omylu, uvádím to tu: Traction Avant nebyl rozhodně prvním sériovým vozem s předním náhonem. Už mi to tvrdilo více lidí a jednou jsem si to ověřoval a je to tak, že první sériové auto bylo DKF z roku 1931. Traction Avant potom byl s dalsimi (Audi atd.) až potom. Ovšem platí, že byl mezi prvními, z čehož možná vznikl tento omyl.

Ať žije Citroen !

Odpovědět  |   | 
lettro  |  17. 05. 2014 22:41

Pravděpodobně máte na mysli DKW, protože nevím že by existovala značka DKF.
Jinak se přidávám k nadšeným obdivovatelům Citroenů. Sám jsem provozoval BX, CX i XM.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

dnes | Jan Mička | 34 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků

Nejčtenější články

Američané dávají sbohem škrabkám na led. S lepším řešením přichází luxusní Lincoln

Američané dávají sbohem škrabkám na led. S …

K vyhřívaným sedadlům, volantu či zadnímu oknu se nyní připojují i stěrače předního okna.

23.  12.  2019 | | 109 N/A
Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila by se ošklivých částí, došly však peníze

Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila b…

Je poměrně známé, že tvary první moderní škodovky s motorem vpředu a pohonem předních kol navrhlo proslulé stylistické studio Bertone. Mnohem méně se ví, že Italové stihli udělat také facelift Škody Favorit, do výroby se už ale nedostala.

29.  12.  2019 | | 37 N/A
Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost. Stroje Číňanů připomínají vládní limuzíny

Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost.…

Mezi renomovanými značkami a týmy se letos na dakarské rallye ukazuje i čínský tým s docela netradičními vozidly.

3.  1.  2020 | | 17 N/A
Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující auta. Drzost řidičů zjevně nezná hranic

Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující …

Také vás štvou lajdácky zaparkovaná auta, která na ulicích a parkovištích zabírají zbytečně moc místa, přestože by nemusela? Víme o místě, kde najdete pochopení.

12.  1.  2020 | | 60 N/A
Francie jde tvrdě proti SUV. Ekologická daň se vyšplhá až na 20 tisíc euro

Francie jde tvrdě proti SUV. Ekologická daň…

Velké, žíznivé a „špinavé“ SUV budou pro Francouze stále nákladnější představou. Od nového roku chce tamní vláda ještě zpřísnit ekologickou daň za nákup takových vozidel.

27.  12.  2019 | | 316 N/A