Citroën C1: ceny a výbavy v Česku

Citroën C1 bude na český trh oficiálně uveden ku příležitosti konání brněnského autosalonu druhé června. Už nyní jsou ale známy ceny, základní a příplatková výbava. V základu bude mít C1 čelní airbagy a ABS, za pětidveřovou verzi si připlatíte deset tisíc.
Citroën  C1: ceny a výbavy v Česku

Včera byl oficiálně zveřejněn ceník nového Citroën C1, malého vozítka z Kolína, který má hned dva brášky: Peugeot 107, jehož ceník byl zveřejněn před 14 dny, a Toyotu Aygo, jejíž ceny budou známy nejpozději do začátku června. Všechny vozy mají délku 3,5 m, jsou nabízeny jako tří a pětidveřové hatchbacky a mají společný základ; liší se pouze vnějším designem. Koncepce podvozku je klasická, vzadu jsou použitá vlečená ramena, která jsou úspornější na místo. Zpočátku bude v prodeji pouze verze s motorem 1.0 50 kW, později přibude také nafťák 1.4 HDI 40 kW.

Cenová politika C1 je podobná jako u 107, tedy základ za 236 900 Kč, příplatek za druhou dvojici dveří 10 000 Kč, místo názvů výbav Smile a Trendy tu jsou klasické X a SX. Zatímco základní výbava X stojí stejně jako Smile, SX je o osm tisíc dražší než Trendy. Má totiž ve standardu navíc boční airbagy (+8 000 Kč u Trendy). V zásadě je tedy jedno, které auto si vyberete, záleží jen na tom, které se vám líbí více. Trochu mne ale překvapilo, že jsem v příplatkové výbavě nenašel klimatizaci a hlavové airbagy, které 107 nabízí. Naopak zajímavý je paket city, kdy za 10 900 Kč získáte parkovací asistent vpředu i vzadu.

Tip: Jízdní dojmy a ceník Peugeotu 107, představení Citroënu C1

Přehled výbav

Výbava X SX
Třídveřová verze 236 900 268 900
Pětidveřová verze 246 900 278 900
Pasivní bezpečnost
Čelní airbag řidiče
Čelní airbag spolujezdce s možností odpojení
Boční airbagy 8 000
Hlavové / okenní airbagy 8 000
Vizuální a akustický signál nezapnutého pásu řidiče
Bezpečnostní sloupek řízení s funkcí zatažení v případě nárazu
4 x tříbodové samonavíjející bezpečnostní pásy
Bezpečnostní pásy vpředu s omezovačem tahu a pyrotechnickým předpínačem
2 x výškově nastavitelné opěrky hlavy na zadních sedadlech
Úchyty ISOFIX pro upevnění dětské sedačky na zadním sedadle
Elektronický imobilizér
Aktivní bezpečnosti
ABS + EBD
CSC ( systém řízení jízdní stability při brzdění v zatáčce )
Komfort
Elektrický posilovač řízení + výškově nastavitelný volant 11 000
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním + elektricky ovládaná přední okna 14 000
Otáčkoměr 1 800
Vnitřní cirkulace vzduchu
Příprava na montáž rádia ( střešní anténa, kabeláž )
Rádio s CD ( AM/FM, RDS, přehrávač CD, 2 x repro, digitální hodiny ) 10 000 10 000
Světla a viditelnost
Přední halogenové světlomety kryté sklem z čirého polykarbonátu
Výšková regulace sklonu světlometů z místa řidiče
Třetí brzdové světlo
Stěrače čelního skla s cyklovačem stíracího intervalu
Vyhřívané zadní sklo se stěračem
Vnější zpětná zrcátka nastavitelná z interiéru vozu
Sedadla a čalounění
Látkové čalounění „Nokimat"
Velurové čalounění „Corduroy"
Zadní sedadlo se sklopným opěradlem
Zadní sedadlo se sklopným opěradlem děleným v poměru 50/50
Odkládací prostory
Odkládací schránka v palubní desce na straně spolujezdce
Držáky nápojů ve středové konzole
Boční úložné kapsy pro cestující na zadních sedadlech
Kryt zavazadlového prostoru
Originální pakety
Paket Style: chromované lišty dveří, dekorační lemování v interiéru, hliníková hlavice řadicí páky 7 400 7 400
Paket Sport: přední mlhové světlomety, hliníkové pedály, hliníková hlavice řadicí páky 13 800 13 800
Paket City: parkovací asistent vpředu a vzadu 10 900 10 900
Paket Audio Plus: odkládací schránka na CD v palubní desce, dva přídavné reproduktory v zadním platu 6 200 6 200
Kola
Ocelová kola 4,5 J x 14, pneumatiky 155/65 R14
Celoplošné kryty kol „Starting"
Plnohodnotné náhradní ocelové kolo
Elegance
Nárazníky lakované v barvě karoserie s dotykovými lištami v černé barvě
Kryty zpětných zrcátek a vnější kliky dveří lakované v barvě karoserie
Boční ochranné lišty v černé barvě
Metalický lak 8 000 8 000
Prodloužená záruka "Garance+"
12 měsíců – 50 000 km / 12 měsíců – 100 000 km 7 140 / 10 930
24 měsíců – 50 000 km / 24 měsíců – 100 000 km 8 280 / 12 890

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků