Čistý zisk společnosti Hyundai Motor Co. vzrostl v roce 2005 o 32,6%

V roce 2005 zaznamenala firma Hyundai Motor Co. nárůst prodejů o 1,4% na 1 701 000 vozů, zatímco tržby ovlivněné posilováním korejského wonu poklesly o zlomek procentního bodu na 27,384 bilionu wonů. Vyšší náklady na materiál a pracovní sílu představovaly v roce 2005 brzdu výkonnosti firmy.

Čistý provozní zisk firmy Hyundai klesl o 30,1% na 1,384 bilionu wonů a zisk vzrostl o 32,6% na 2,315 bilionu wonů.

Prodeje na korejském trhu představovaly 570 tisíc vozů (meziroční růst o 3,4%) a dodávky na zámořské trhy dosáhly 1 131 000 vozů (meziroční růst o 0,4%). Silný růst prodejů byl zaznamenán v Západní Evropě, kde firma prodala o sedm procent vozů více (387 tisíc), Východní Evropě s meziročním růstem 6,6% na 64 tisíc vozů, Blízkém Východě s meziročním růstem 44,3% na 153 tisíc vozů a všech ostatních trzích, které vykázaly růst o 22,5% na 235 tisíc vozů.

Celková aktiva firmy Hyundai vzrostla v roce 2005 o 2,14 bilionu wonů na 26,561 bilionu a společnost zaznamenala vylepšení o 120 miliard wonů v oblasti hotovosti a hotovostních ekvivalentů na hodnotu 6,006 bilionu wonů. Závazky vzrostly pouze o 272 miliard wonů na 11,608 bilionu wonů.

Předpověď na rok 2006

Korejské aktivity firmy Hyundai by měly zaznamenat růst v oblasti prodeje vozů o 3,9% na 1 767 000 jednotek. Celosvětově firma usiluje o růst prodejů o 15,1% na     2 689 000 jednotek (a to včetně 922 tisíc vozů vyrobených zámořskými závody v Číně, Turecku, Indii a Spojených státech amerických).

V oblasti tržeb očekává firma Hyundai Motor Co. růst o 9,7% na 30 bilionů wonů (vyjma zámořských závodů). Tržby zámořských závodů by měly růst o 51,6% na 11,4 bilionu wonů a přivést tak celkový cíl globálních tržeb společnosti na hranici 41,4 bilionu wonů (což by znamenalo růst o 18,8% v porovnání s rokem 2005).

Podrobná zpráva o hospodářských výsledcích za rok 2005 je k dispozici na adrese  http://ir.hyundai-motor.com/eng/index.html

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků