Čistíte volant svého vozu? Je na něm 10x více bakterií než v záchodě

Drtivá většina motoristů se čištění interiéru svého automobilu věnuje jen jednou za půldruhého roku až za dva roky, zjistil průzkum.
Čistíte volant svého vozu? Je na něm 10x více bakterií než v záchodě

Prachové částice způsobující dýchací problémy, alergeny způsobující pálení očí a bakterie množící se vinou vlhkosti ve ventilační soustavě. Toto všechno, a v množství, podstatně větším než třeba na běžném záchodě, se nalézá v interiérech osobních aut, které denně používáme.

Upozornili na to odborníci z evropských autoklubů na základě průzkumu provedeného svými britskými kolegy. Ti zjistili, že v průměru se lidé věnují čištění interiéru svého vozu jen jednou za dva roky, maximálně jednou za půldruhého roku. To je zhruba stokrát méně často, než uklízíme prostory v bytě.

Víte všechno o správném mytí auta? Expertů jsme se ptali i na tlakovou vodu

Víte všechno o správném mytí auta? Expertů jsme se ptali i na tlakovou vodu

Jen třicet procent vlastníků aut pak interiér čistí alespoň jednou za rok, což je podle odborníků hraniční doba pro to, aby se kabina auta nestala nebezpečnou pasažérům uvnitř. 

Za volantem přitom docela běžně jíme, pijeme, používáme kosmetiku, samozřejmě také občas kýchneme nebo zakašleme. Nelze se pak divit, výsledkům, které vyplynuly z testu společnosti CosmétiCar na 1200 vozidlech. Provedla stěry na věnci volantu a hlavici řadicí páky a zjistila, že na každém čtverečním centimetru se zde nachází 800 bakterií. Na stejné ploše záchodového prkénka pak to je pouze 80, tedy desetkrát méně.

V Abú Zabí není místo pro špinavá auta. Majitelé za ně platí pokuty

V Abú Zabí není místo pro špinavá auta. Majitelé za ně platí pokuty

Mezi jednotlivými druhy bakterií byly zaznamenány například stafylokoky, které způsobují střevní problémy i kožní vyrážku a dále také bakterie Bacillus cereus a E Coli, které také můžou za nevolnost a průjmy.

Pokud se do úklidu interiéru pustíte sami a nesvěříte tuto záležitost odborníkům, kteří přece jen mají větší praxi a účinnější prostředky, měli byste se zaměřit především na následující místa:

  • kliky dveří a víka zavazadelníků z obou stran
  • volant
  • hlavici řadicí páky nebo voliče jízdních režimů
  • koberečky (zvažte zda klasické textilní nevyměnit za gumové)  
  • prostory pod sedačkami
  • otvory pro výstup klimatizovaného vzduchu
  • nutná je rovněž pravidelná výměna kabinového filtru. Jde obvykle o investici v řádu několika stokorun
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků