Čistíte volant svého vozu? Je na něm 10x více bakterií než v záchodě

Drtivá většina motoristů se čištění interiéru svého automobilu věnuje jen jednou za půldruhého roku až za dva roky, zjistil průzkum.
Čistíte volant svého vozu? Je na něm 10x více bakterií než v záchodě

Prachové částice způsobující dýchací problémy, alergeny způsobující pálení očí a bakterie množící se vinou vlhkosti ve ventilační soustavě. Toto všechno, a v množství, podstatně větším než třeba na běžném záchodě, se nalézá v interiérech osobních aut, které denně používáme.

Upozornili na to odborníci z evropských autoklubů na základě průzkumu provedeného svými britskými kolegy. Ti zjistili, že v průměru se lidé věnují čištění interiéru svého vozu jen jednou za dva roky, maximálně jednou za půldruhého roku. To je zhruba stokrát méně často, než uklízíme prostory v bytě.

Víte všechno o správném mytí auta? Expertů jsme se ptali i na tlakovou vodu

Víte všechno o správném mytí auta? Expertů jsme se ptali i na tlakovou vodu

Jen třicet procent vlastníků aut pak interiér čistí alespoň jednou za rok, což je podle odborníků hraniční doba pro to, aby se kabina auta nestala nebezpečnou pasažérům uvnitř. 

Za volantem přitom docela běžně jíme, pijeme, používáme kosmetiku, samozřejmě také občas kýchneme nebo zakašleme. Nelze se pak divit, výsledkům, které vyplynuly z testu společnosti CosmétiCar na 1200 vozidlech. Provedla stěry na věnci volantu a hlavici řadicí páky a zjistila, že na každém čtverečním centimetru se zde nachází 800 bakterií. Na stejné ploše záchodového prkénka pak to je pouze 80, tedy desetkrát méně.

V Abú Zabí není místo pro špinavá auta. Majitelé za ně platí pokuty

V Abú Zabí není místo pro špinavá auta. Majitelé za ně platí pokuty

Mezi jednotlivými druhy bakterií byly zaznamenány například stafylokoky, které způsobují střevní problémy i kožní vyrážku a dále také bakterie Bacillus cereus a E Coli, které také můžou za nevolnost a průjmy.

Pokud se do úklidu interiéru pustíte sami a nesvěříte tuto záležitost odborníkům, kteří přece jen mají větší praxi a účinnější prostředky, měli byste se zaměřit především na následující místa:

  • kliky dveří a víka zavazadelníků z obou stran
  • volant
  • hlavici řadicí páky nebo voliče jízdních režimů
  • koberečky (zvažte zda klasické textilní nevyměnit za gumové)  
  • prostory pod sedačkami
  • otvory pro výstup klimatizovaného vzduchu
  • nutná je rovněž pravidelná výměna kabinového filtru. Jde obvykle o investici v řádu několika stokorun
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků