Čistíte volant svého vozu? Je na něm 10x více bakterií než v záchodě

Drtivá většina motoristů se čištění interiéru svého automobilu věnuje jen jednou za půldruhého roku až za dva roky, zjistil průzkum.
Čistíte volant svého vozu? Je na něm 10x více bakterií než v záchodě

Prachové částice způsobující dýchací problémy, alergeny způsobující pálení očí a bakterie množící se vinou vlhkosti ve ventilační soustavě. Toto všechno, a v množství, podstatně větším než třeba na běžném záchodě, se nalézá v interiérech osobních aut, které denně používáme.

Upozornili na to odborníci z evropských autoklubů na základě průzkumu provedeného svými britskými kolegy. Ti zjistili, že v průměru se lidé věnují čištění interiéru svého vozu jen jednou za dva roky, maximálně jednou za půldruhého roku. To je zhruba stokrát méně často, než uklízíme prostory v bytě.

Víte všechno o správném mytí auta? Expertů jsme se ptali i na tlakovou vodu

Víte všechno o správném mytí auta? Expertů jsme se ptali i na tlakovou vodu

Jen třicet procent vlastníků aut pak interiér čistí alespoň jednou za rok, což je podle odborníků hraniční doba pro to, aby se kabina auta nestala nebezpečnou pasažérům uvnitř. 

Za volantem přitom docela běžně jíme, pijeme, používáme kosmetiku, samozřejmě také občas kýchneme nebo zakašleme. Nelze se pak divit, výsledkům, které vyplynuly z testu společnosti CosmétiCar na 1200 vozidlech. Provedla stěry na věnci volantu a hlavici řadicí páky a zjistila, že na každém čtverečním centimetru se zde nachází 800 bakterií. Na stejné ploše záchodového prkénka pak to je pouze 80, tedy desetkrát méně.

V Abú Zabí není místo pro špinavá auta. Majitelé za ně platí pokuty

V Abú Zabí není místo pro špinavá auta. Majitelé za ně platí pokuty

Mezi jednotlivými druhy bakterií byly zaznamenány například stafylokoky, které způsobují střevní problémy i kožní vyrážku a dále také bakterie Bacillus cereus a E Coli, které také můžou za nevolnost a průjmy.

Pokud se do úklidu interiéru pustíte sami a nesvěříte tuto záležitost odborníkům, kteří přece jen mají větší praxi a účinnější prostředky, měli byste se zaměřit především na následující místa:

  • kliky dveří a víka zavazadelníků z obou stran
  • volant
  • hlavici řadicí páky nebo voliče jízdních režimů
  • koberečky (zvažte zda klasické textilní nevyměnit za gumové)  
  • prostory pod sedačkami
  • otvory pro výstup klimatizovaného vzduchu
  • nutná je rovněž pravidelná výměna kabinového filtru. Jde obvykle o investici v řádu několika stokorun
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků