„Čisté vozy” pro summit G8

V první polovině července bude na japonském Hokkaidu zasedat summit G8. A nezůstane ani stranou pozornosti světových automobilek.
„Čisté vozy” pro summit G8

A je jisté, že i tamní automobilky budou chtít využít pozornosti odborníků a médií, upírané k setkání zástupců nejvyspělejších zemí a Ruska, a blýsknout se svými pokroky na poli vozů s pokrokovými pohonnými jednotkami.

Nissan představí Nissan X-Trail vybavený vznětovým motorem M9R, vyvinutým ve spolupráci s Renaultem, ačkoli vznětová auta tvoří pouhé 1% z japonského trhu s osobními vozy. Motor má samozřejmě vstřikování common rail s tlakem až 1 600 barů, piezoelektrické vstřikovače a katalyzátor s filtrem pevných částic, jejichž elektronická regulace zohledňuje aktuální provozní podmínky a dosahuje minimálních emisí i spotřeby paliva. Nissan se i tímto modelem pokusí přesvědčit domácí zákazníky o přednostech “dieselů“ zvláště na delších cestovních trasách. Yo Usuba, prezident divize vývoje pohonných jednotek, zdůraznil, že tento motor nabízí o třetinu nižší spotřebu než sravnatelný motor zážehový a dosahuje točivého momentu srovnatelného s benzínovým šestiválcem 3,5 l.  Představitelé Nissanu však zatím nejsou rozhodnuti, zda tento model na japonský trh nakonec umístí. Zároveň dodávají, že plánují uvést model Maxima modelového roku 2010 se vznětovým motorem na americký trh. Jak se zdá, Honda bude v zavádění „čistého dieselu“ v USA o rok rychlejší.

Toyota oznámila, že k zajištění summitu poskytne osm desítek svých vozů, vybavených konvenčními hybridními pohonnými soustavami. TMC tím vyhověla požadavku japonských úřadů, aby bylo ježdění v rámci zasedání co nejekologičtější. Jedním z hlavních témat summitu totiž bude kapitola životní prostředí, zaměřená na obranu proti globálnímu oteplování.

Toyota nabídla 11 sedanů Lexus LS600h/LS600hL, 15 limuzín Crown Hybrid a 43 minivanů Estima Hybrid k dopravě vládních úředníků. Pro novináře dává k dispozici pět autobusů Toyota FCHV-BUS1, které disponují vodíkovým pohonem. Účastníci summitu však budou moci otestovat také prototypy Toyota Plug-in HV2, elektrické vozítko i-REAL nebo FCHV-adv2. Ve zvláštní výstavce pak představí statickou centrálu s vodíkovými články nebo tlakovou nádrž na kapalný vodík. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 42 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků