„Čisté vozy” pro summit G8

V první polovině července bude na japonském Hokkaidu zasedat summit G8. A nezůstane ani stranou pozornosti světových automobilek.
„Čisté vozy” pro summit G8

A je jisté, že i tamní automobilky budou chtít využít pozornosti odborníků a médií, upírané k setkání zástupců nejvyspělejších zemí a Ruska, a blýsknout se svými pokroky na poli vozů s pokrokovými pohonnými jednotkami.

Nissan představí Nissan X-Trail vybavený vznětovým motorem M9R, vyvinutým ve spolupráci s Renaultem, ačkoli vznětová auta tvoří pouhé 1% z japonského trhu s osobními vozy. Motor má samozřejmě vstřikování common rail s tlakem až 1 600 barů, piezoelektrické vstřikovače a katalyzátor s filtrem pevných částic, jejichž elektronická regulace zohledňuje aktuální provozní podmínky a dosahuje minimálních emisí i spotřeby paliva. Nissan se i tímto modelem pokusí přesvědčit domácí zákazníky o přednostech “dieselů“ zvláště na delších cestovních trasách. Yo Usuba, prezident divize vývoje pohonných jednotek, zdůraznil, že tento motor nabízí o třetinu nižší spotřebu než sravnatelný motor zážehový a dosahuje točivého momentu srovnatelného s benzínovým šestiválcem 3,5 l.  Představitelé Nissanu však zatím nejsou rozhodnuti, zda tento model na japonský trh nakonec umístí. Zároveň dodávají, že plánují uvést model Maxima modelového roku 2010 se vznětovým motorem na americký trh. Jak se zdá, Honda bude v zavádění „čistého dieselu“ v USA o rok rychlejší.

Toyota oznámila, že k zajištění summitu poskytne osm desítek svých vozů, vybavených konvenčními hybridními pohonnými soustavami. TMC tím vyhověla požadavku japonských úřadů, aby bylo ježdění v rámci zasedání co nejekologičtější. Jedním z hlavních témat summitu totiž bude kapitola životní prostředí, zaměřená na obranu proti globálnímu oteplování.

Toyota nabídla 11 sedanů Lexus LS600h/LS600hL, 15 limuzín Crown Hybrid a 43 minivanů Estima Hybrid k dopravě vládních úředníků. Pro novináře dává k dispozici pět autobusů Toyota FCHV-BUS1, které disponují vodíkovým pohonem. Účastníci summitu však budou moci otestovat také prototypy Toyota Plug-in HV2, elektrické vozítko i-REAL nebo FCHV-adv2. Ve zvláštní výstavce pak představí statickou centrálu s vodíkovými články nebo tlakovou nádrž na kapalný vodík. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků