Čisté příjmy Nissanu za první polovinu 2004 vzrostly

Zatímco většina automobilového průmyslu má v posledních letech poměrně hodně problémů s krizí, ve které se celá tato oblast v současné době nachází, Nissan Motor Co., Ltd., má důvod ke spokojenosti. Za první polovinu fiskálního roku, který končí 31. března 2005, stoupl celkový čistý zisk Nissanu po zdanění na 238,8 miliardy jenů (1,79 miliard euro), což je zvýšení o 0,5 % ve srovnání      s minulým rokem.

"Mnoho vnějších rizik, které jsme začátkem roku předpovídali, se stalo skutečností. Včetně vyšších vstupů, cen surovin a úrokových měr," říká prezident a CEO Nissan Carlos Ghosn. "Přes tyto náročné podmínky jsme za první pololetí opět dosáhli dobrých výsledků - hlavně díky velkým prodejům v USA a nepřetržitému zlepšování našich evropských aktivit.“

Konsolidované příjmy Nissanu dosáhly 4.008 biliónu jenů (30,1 miliardy euro), což je o 12,7 % více proti stejnému období minulého roku. Provozní zisk stoupl   o 0,6 % na 403,4 miliardy jenů (3,03 miliardy euro), zatímco provozní marže je 10,1 % - a to znamená jednu z nejvyšších dosažených marží vůbec.

Globálně Nissan prodal za pololetí 1,596.000 vozů, o 8,8 % více v porovnání se stejným obdobím roku 2003.

V USA se prodej zvedl o v současné době neuvěřitelných 16,6 % na 489.000 prodaných vozů. V Japonsku se prodalo 368.000 a v Evropě 285.000 vozů. Prodeje na ostatních zámořských trzích posílily a dostaly se na 454.000 prodaných aut.

Ghosn k této věci říká, že Nissan svou předpověď výsledků na celý fiskální rok udrží navzdory nestálému a nejistému prostředí.

Zveřejněné předpoklady počítají s čistým ročním výnosem 8,176 biliónu jenů, provozním ziskem 860 miliard jenů a čistým ziskem po zdanění 510 miliard jenů.

Výsledky prvního pololetí poprvé zahrnují 50 % příjmů Dongfeng Motor Co., Ltd., což je společný podnik Nissanu v Číně, a plnou výši příjmů thajského Siam Nissan Automobile Co., Ltd., a tchaj-wanského Yulon Nissan motor Co., Ltd.

Nissan Motor Co., Ltd. pokračuje a bude pokračovat ve snižování zadluženosti. V současné době je dluh na částce 100,2 miliard jenů (753 milionů eur).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků