Čisté příjmy Nissanu za první polovinu 2004 vzrostly

Zatímco většina automobilového průmyslu má v posledních letech poměrně hodně problémů s krizí, ve které se celá tato oblast v současné době nachází, Nissan Motor Co., Ltd., má důvod ke spokojenosti. Za první polovinu fiskálního roku, který končí 31. března 2005, stoupl celkový čistý zisk Nissanu po zdanění na 238,8 miliardy jenů (1,79 miliard euro), což je zvýšení o 0,5 % ve srovnání      s minulým rokem.

"Mnoho vnějších rizik, které jsme začátkem roku předpovídali, se stalo skutečností. Včetně vyšších vstupů, cen surovin a úrokových měr," říká prezident a CEO Nissan Carlos Ghosn. "Přes tyto náročné podmínky jsme za první pololetí opět dosáhli dobrých výsledků - hlavně díky velkým prodejům v USA a nepřetržitému zlepšování našich evropských aktivit.“

Konsolidované příjmy Nissanu dosáhly 4.008 biliónu jenů (30,1 miliardy euro), což je o 12,7 % více proti stejnému období minulého roku. Provozní zisk stoupl   o 0,6 % na 403,4 miliardy jenů (3,03 miliardy euro), zatímco provozní marže je 10,1 % - a to znamená jednu z nejvyšších dosažených marží vůbec.

Globálně Nissan prodal za pololetí 1,596.000 vozů, o 8,8 % více v porovnání se stejným obdobím roku 2003.

V USA se prodej zvedl o v současné době neuvěřitelných 16,6 % na 489.000 prodaných vozů. V Japonsku se prodalo 368.000 a v Evropě 285.000 vozů. Prodeje na ostatních zámořských trzích posílily a dostaly se na 454.000 prodaných aut.

Ghosn k této věci říká, že Nissan svou předpověď výsledků na celý fiskální rok udrží navzdory nestálému a nejistému prostředí.

Zveřejněné předpoklady počítají s čistým ročním výnosem 8,176 biliónu jenů, provozním ziskem 860 miliard jenů a čistým ziskem po zdanění 510 miliard jenů.

Výsledky prvního pololetí poprvé zahrnují 50 % příjmů Dongfeng Motor Co., Ltd., což je společný podnik Nissanu v Číně, a plnou výši příjmů thajského Siam Nissan Automobile Co., Ltd., a tchaj-wanského Yulon Nissan motor Co., Ltd.

Nissan Motor Co., Ltd. pokračuje a bude pokračovat ve snižování zadluženosti. V současné době je dluh na částce 100,2 miliard jenů (753 milionů eur).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků