Čistě benzínovým a naftovým autům možná po roce 2040 odzvoní

Program Evropské unie pro snižování emisí CO2 u automobilů se dostává do další, řekněme definitivní fáze.
Čistě benzínovým a naftovým autům možná po roce 2040 odzvoní

Demagogií určitých politických skupin a obchodních spolků vedená extrémní regulace emisí CO2 ve výfukových plynech nových automobilů je už z podstaty skutečného vlivu na světovou produkci skleníkových plynů absurdní. V důsledku vede k prakticky nekontrolovatelnému švindlování v měřeních a dalšímu bujení virtuální reality a byrokracie, ale to není nic nového. Nyní však přichází chvíle, jež nutně přijít musela: v plánu se objevila myšlenka zarazit spalovací motory jako takové, pokud tedy nebudou sloužit jako generátory elektrické energie.

Nick Clegg jakožto současný předseda Liberálně demokratické strany, jež je nyní jedním ze subjektů vládnoucích Velké Británii, před několika dny představil plán na zákaz automobilů s konvenčním pohonem v roce 2040. Po tomto datu budou podle něj povoleny pouze elektromobily a plug-in hybridy se spalovacími motory v úloze generátorů elektrické energie. Jde ale zatím pouze o strategii, o níž bude hlasovat stranické plénum v rámci nadcházejícího sjezdu Liberálně demokratické strany v Glasgow, ale po jejím odsouhlasení by se mohla stát součástí oficiálního programu strany.

Cleggova Liberálně demokratická strana má v souvislosti s dopravou obecně i celou řadu dalších „vynikajících nápadů“, ale zatím je není třeba brát příliš vážně, ovšem nelze přehlédnout skutečnost, že právě výše popsaný plán by se mohl stát otevřením pomyslné Pandořiny skřínky a rozpoutáním širší kampaně proti spalovacím motorům jako takovým. Ve strategiích této strany však chybí systematické řešení rozvoje infrastruktury pro dobíjení elektromobilů. A navíc: kdo ví, co bude v roce 2040…

Zdroj: The Telegraph      
 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků