Čistě benzínovým a naftovým autům možná po roce 2040 odzvoní

Program Evropské unie pro snižování emisí CO2 u automobilů se dostává do další, řekněme definitivní fáze.
Čistě benzínovým a naftovým autům možná po roce 2040 odzvoní

Demagogií určitých politických skupin a obchodních spolků vedená extrémní regulace emisí CO2 ve výfukových plynech nových automobilů je už z podstaty skutečného vlivu na světovou produkci skleníkových plynů absurdní. V důsledku vede k prakticky nekontrolovatelnému švindlování v měřeních a dalšímu bujení virtuální reality a byrokracie, ale to není nic nového. Nyní však přichází chvíle, jež nutně přijít musela: v plánu se objevila myšlenka zarazit spalovací motory jako takové, pokud tedy nebudou sloužit jako generátory elektrické energie.

Nick Clegg jakožto současný předseda Liberálně demokratické strany, jež je nyní jedním ze subjektů vládnoucích Velké Británii, před několika dny představil plán na zákaz automobilů s konvenčním pohonem v roce 2040. Po tomto datu budou podle něj povoleny pouze elektromobily a plug-in hybridy se spalovacími motory v úloze generátorů elektrické energie. Jde ale zatím pouze o strategii, o níž bude hlasovat stranické plénum v rámci nadcházejícího sjezdu Liberálně demokratické strany v Glasgow, ale po jejím odsouhlasení by se mohla stát součástí oficiálního programu strany.

Cleggova Liberálně demokratická strana má v souvislosti s dopravou obecně i celou řadu dalších „vynikajících nápadů“, ale zatím je není třeba brát příliš vážně, ovšem nelze přehlédnout skutečnost, že právě výše popsaný plán by se mohl stát otevřením pomyslné Pandořiny skřínky a rozpoutáním širší kampaně proti spalovacím motorům jako takovým. Ve strategiích této strany však chybí systematické řešení rozvoje infrastruktury pro dobíjení elektromobilů. A navíc: kdo ví, co bude v roce 2040…

Zdroj: The Telegraph      
 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků