Čistě benzínovým a naftovým autům možná po roce 2040 odzvoní

Program Evropské unie pro snižování emisí CO2 u automobilů se dostává do další, řekněme definitivní fáze.
Čistě benzínovým a naftovým autům možná po roce 2040 odzvoní

Demagogií určitých politických skupin a obchodních spolků vedená extrémní regulace emisí CO2 ve výfukových plynech nových automobilů je už z podstaty skutečného vlivu na světovou produkci skleníkových plynů absurdní. V důsledku vede k prakticky nekontrolovatelnému švindlování v měřeních a dalšímu bujení virtuální reality a byrokracie, ale to není nic nového. Nyní však přichází chvíle, jež nutně přijít musela: v plánu se objevila myšlenka zarazit spalovací motory jako takové, pokud tedy nebudou sloužit jako generátory elektrické energie.

Nick Clegg jakožto současný předseda Liberálně demokratické strany, jež je nyní jedním ze subjektů vládnoucích Velké Británii, před několika dny představil plán na zákaz automobilů s konvenčním pohonem v roce 2040. Po tomto datu budou podle něj povoleny pouze elektromobily a plug-in hybridy se spalovacími motory v úloze generátorů elektrické energie. Jde ale zatím pouze o strategii, o níž bude hlasovat stranické plénum v rámci nadcházejícího sjezdu Liberálně demokratické strany v Glasgow, ale po jejím odsouhlasení by se mohla stát součástí oficiálního programu strany.

Cleggova Liberálně demokratická strana má v souvislosti s dopravou obecně i celou řadu dalších „vynikajících nápadů“, ale zatím je není třeba brát příliš vážně, ovšem nelze přehlédnout skutečnost, že právě výše popsaný plán by se mohl stát otevřením pomyslné Pandořiny skřínky a rozpoutáním širší kampaně proti spalovacím motorům jako takovým. Ve strategiích této strany však chybí systematické řešení rozvoje infrastruktury pro dobíjení elektromobilů. A navíc: kdo ví, co bude v roce 2040…

Zdroj: The Telegraph      
 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků