Čínští výrobci k nám exportují napodobeniny českých vozů

Na počátku tohoto týdne byla zadržena zásilka falzifikátů českých čtyřkolek Blata. Náklad směřoval z Číny a dle vyjádření celníků šlo celkem o 380 těchto vozů s hodnotou okolo sedmi milionů korun. Právě čínští výrobci ničí českou společnost, která se výrobou a vývojem těchto čtyřkolek zabývá, a zaplavují světový trh svými napodobeninami. Ty jsou ovšem dokonale zpracované a poznat skutečný rozdíl není jednoduché. Čínští výrobci v posledních letech přišli na trh s několika kopiemi evropských vozů. Pro inspiraci jim slouží zakoupený kus, který pak důsledně okopírují a exportují je pak pod svým, nebo originálním jménem na trhy ve světě. Českému výrobci po započetí čínského plagiátorství klesly tržby o více než 160 mil. Kč, což je pro tuto společnost velká ztráta.

Na druhou stranu by se i v tomto bodě mohlo začít blýskat na lepší časy. Při nedávné návštěvě čínského premiéra došlo i na tyto otázky a měly by být v brzké době ošetřeny oboustrannou dohodou. Zda pak čínské firmy přestanou s těmito praktikami a zneužíváním zavedeného jména je těžké odhadovat, protože tyto společnosti obecně málo respektují duševní vlastnictví.

 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků