Jednání s partnery skončila neúspěchem, zajímavý asijský start-up končí v úpadku.
Společnost Human Horizons, která stojí za značkou HiPhi, založil v roce 2017 veterán čínského autoprůmyslu Ding Lei. Na trh vstoupila s agresivně tvarovaným MPV „X“ o délce 5,2 metru a křídlovými zadními dveřmi. Tento model poháněla dvojice elektromotorů s celkovým výkonem 400 kW, případně jeden motor s 200 kW. Čtyřkolka zrychlila na 100 km/h do čtyř sekund, vůz pak díky baterii o kapacitě 97 kWh měl zvládat dojezd až 644 kilometrů dle čínské metodiky CLTC.
Značce se při vstupu na trh v roce 2020 dařilo, prodávala dokonce více srovnatelných elektrických modelů, než prémiové značky typu Audi, Porsche nebo Mercedesu. Do nabídky v roce 2022 přibylo ještě pětidveřové GT HiPhi Z, následované středně velkým SUV HiPhi Y. V loňském roce pak oznámila vstup na evropský trh, v rámci nějž získal model X homologační povolení. Nyní je ale konec – mateřská společnost Human Horizons vyhlásila úpadek, což potvrdil soud ekonomické a rozvojové zóny Jan-Čcheng, kde se vozy vyráběly.
K pozastavení produkce došlo letos v únoru, probíhala jednání s velkými hráči typu FAW nebo Changan, nicméně nepodařilo se získat potřebné investice. V prohlášení soudu je uvedeno, že společnost Human Horizons „… nemohla svými aktivy splatit všechny splatné dluhy, ale měla hodnotu a možnost reorganizace.“ Značka HiPhi bude zřejmě nabídnuta k odkupu, takový krok ale musí posvětit čínský soud.