Shlédl jsem vícero videí o čínských autech, hlavně elektrických, a pôsobí, že jsou před těmi evropskými a americkými (kromě Tesly) nejméně o 10 let napřed. To, co evropské automobilky jsou schopni představit jen jako studii budoucnosti, se již v Číně prodává. Rovněž kvalita u cenově srovnatelných modelů je u Číňanů o hodně lepší. O výbavě ani nemluvě.Např. takový Mercedes GLS za 100 000 USD může mít kůži Nappa, elektrické vyhřívání a nastavování volantu jenom ve verzi Maybach. Protože nejsou čipy. Ty vyrábí hlavně Čína a vyrábí je hlavně pro své automobilky. Srovnatelný čínský hybrid stojí 66 000 dolarů, kůži Nappa a všemožné elektrické nastavování (včetně otevírání a zavírání dveří) má již v základu.Celkem zajímavě se vyprofiloval i čínský dizajn. Často je inspirován Teslou - čínská auta mají tedy podobný profil a hladké linie. Ale ono snad ani jinak nejde. Když chcete mít koeficient odporu vzduchu Cx jen těsně nad 0,200, moc si vybírat nemůžete.Evropská unie má štěstí, že Číňané zatím neplánují cenovou válku. Ta ale Jednou určitě přijde, a to pak pro evropské automobilky nebude nic příjemného. Zatím se Číňané jen připravují - staví několik desítek obrovských lodí určených výhradně pro přepravu automobilů. Není těžké uhodnout, kam (také) budou plout se svým nákladem.
Elektro, takže k ničemu.
Zatím sem žádné čínské byterky neviděl naživo, ale jedno MG SUV už jsem měl tu čest a je vidět, že kluci dělají velké pokroky. A ve světě autíček na ovládání, se ty rozdíly budou smazávat ještě mnohem rychleji. Vůbec bych se nedivil, kdyby se pak dovážely do EU čínské polotovary, které se tady jen dobrandují, jako je to u jiných elektrospotřebičů.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.