Tažení automobilky Tesla se podle posledních zpráv zdá být velmi úspěšné, ale ne všichni jsou evidentně spokojeni. The Wall Street Journal informoval o případu, kdy jistý čínský zákazník na protest úmyslně poškodil svůj nový exemplář. Chtěl tak upozornit na arogantní chování značky.
V Číně údajně existují problémy s dodávkou některých exemplářů, respektive s prodlužováním dodací lhůty, což vedlo k protestům budoucích majitelů. Dokonce i sám Elon Musk se v Číně zastavil, aby celou situaci vyřešil.
Zmíněný zákazník si objednal nový vůz v říjnu minulého roku s tím, že bude jedním z prvních čínských majitelů Tesly Model S. Když pak v dubnu dorazily první exempláře do Číny, ten jeho tam nebyl a navíc se zjistilo, že ani nebyl zadán do výroby. Svůj vůz měl dostat během šesti týdnů s omluvou a instalací domácí dobíjecí stanice zdarma.
Kvůli nedostatku servisních středisek mimo Šanghaj a Peking prý Tesla nemůže praktikovat postup „kdo dřív přijde...“. Yu Xinquan, jak se dotyčný jmenuje, bohužel ke své smůle nežije ani v jednom zmíněném městě. Během podpisu objednávky ho ale na tuto skutečnost nikdo neupozornil.
O další odklad se pak postarala chyba, kdy číslo vozu neodpovídalo záznamům a čínské celní úřady auto zadržely, což dotyčného zákazníka rozzlobilo ještě více. Výsledkem tedy je fakt, že Yu Xinquan hned po převzetí rozbil na svém autě sklo a poničil kapotu. Zjevně si ale dával pozor, aby poškození nebyla příliš velká.
Například při loňském autosalonu ve Frankfurtu došlo přímo před hlavní bránou k podobnému protestu, kde ale majitel BMW M6 v podstatě zdemoloval kompletně celé auto.
Zdroj: The Wall Street Journal