Značka XPeng se zabývá i letadly z kategorie eVTOL, tedy elektrickými dopravními prostředky s kolmým startem i přistáním . Zdroj: XPeng

Značka XPeng se zabývá i letadly z kategorie eVTOL, tedy elektrickými dopravními prostředky s kolmým startem i přistáním . | Zdroj: XPeng

Na podzim loňského roku firma představila první koncepty, nyní ukázala vozidlo, které si vozí ve své zadní části osobní elektrickou multikoptéru. Kombinaci obou se říká Land Aircraft Carrier. Zdroj: XPeng

Na podzim loňského roku firma představila první koncepty, nyní ukázala vozidlo, které si vozí ve své zadní části osobní elektrickou multikoptéru. Kombinaci obou se říká Land Aircraft Carrier. | Zdroj: XPeng

Třínápravový vůz s délkou zhruba 5,5 metru uveze čtyři osoby a na elektřinu by díky 800V pohonnému systému na bázi karbidu křemíku měl ujet až 1000 kilometrů. Poháněna jsou všechna kola. Zároveň slouží jako dokovací stanice pro letoun se skládacími rameny a šesti karbonovými vrtulemi. Zdroj: XPeng

Třínápravový vůz s délkou zhruba 5,5 metru uveze čtyři osoby a na elektřinu by díky 800V pohonnému systému na bázi karbidu křemíku měl ujet až 1000 kilometrů. Poháněna jsou všechna kola. Zároveň slouží jako dokovací stanice pro letoun se skládacími rameny a šesti karbonovými vrtulemi. | Zdroj: XPeng

Nakládání a vykládání vrtulníku probíhá zcela automaticky, létat může na manuální ovládání i autonomně. Naučit se jeho pilotáži prý trvá do tří hodin, parametry typu výdrže ve vzduchu, dostupu nebo maximální rychlosti ale zatím neznáme. Zdroj: XPeng

Nakládání a vykládání vrtulníku probíhá zcela automaticky, létat může na manuální ovládání i autonomně. Naučit se jeho pilotáži prý trvá do tří hodin, parametry typu výdrže ve vzduchu, dostupu nebo maximální rychlosti ale zatím neznáme. | Zdroj: XPeng

Tato technika je prvním krokem značky XPeng pro vzdušnou mobilitu, druhým má být rychlý elektrický letoun s kolmým startem a přistáním, třetím pak plnohodnotné létající auto. Zdroj: XPeng

Tato technika je prvním krokem značky XPeng pro vzdušnou mobilitu, druhým má být rychlý elektrický letoun s kolmým startem a přistáním, třetím pak plnohodnotné létající auto. | Zdroj: XPeng

XPeng Land Aircraft Carrier Zdroj: XPeng

XPeng Land Aircraft Carrier | Zdroj: XPeng

XPeng Land Aircraft Carrier Zdroj: XPeng

XPeng Land Aircraft Carrier | Zdroj: XPeng

XPeng Land Aircraft Carrier Zdroj: XPeng

XPeng Land Aircraft Carrier | Zdroj: XPeng

XPeng Land Aircraft Carrier Zdroj: XPeng

XPeng Land Aircraft Carrier | Zdroj: XPeng

XPeng Land Aircraft Carrier Zdroj: XPeng

XPeng Land Aircraft Carrier | Zdroj: XPeng

XPeng Land Aircraft Carrier Zdroj: XPeng

XPeng Land Aircraft Carrier | Zdroj: XPeng

Na podzim loňského roku firma představila první koncepty, nyní ukázala vozidlo, které si vozí ve své zadní části osobní elektrickou multikoptéru. Kombinaci obou se říká Land Aircraft Carrier. Zdroj: XPeng
Třínápravový vůz s délkou zhruba 5,5 metru uveze čtyři osoby a na elektřinu by díky 800V pohonnému systému na bázi karbidu křemíku měl ujet až 1000 kilometrů. Poháněna jsou všechna kola. Zároveň slouží jako dokovací stanice pro letoun se skládacími rameny a šesti karbonovými vrtulemi. Zdroj: XPeng
Nakládání a vykládání vrtulníku probíhá zcela automaticky, létat může na manuální ovládání i autonomně. Naučit se jeho pilotáži prý trvá do tří hodin, parametry typu výdrže ve vzduchu, dostupu nebo maximální rychlosti ale zatím neznáme. Zdroj: XPeng
Tato technika je prvním krokem značky XPeng pro vzdušnou mobilitu, druhým má být rychlý elektrický letoun s kolmým startem a přistáním, třetím pak plnohodnotné létající auto. Zdroj: XPeng
11
Fotogalerie

Čínský XPeng vytvořil šestikolku. Vzadu vozí helikoptéru AeroHT a prodávat se má už letos

Značka má později v plánu výrobu skutečných létajících aut. První veřejná zkouška s posádkou proběhne v listopadu.

Pokud se v záplavě čínských automobilek s poměrně zaměnitelnými názvy ztrácíte, vězte, že značka XPeng (oficiálně Guangzhou Xiaopeng Motors Technology Co., Ltd.) začala fungovat v roce 2004, kdy ji založili bývalí manažeři skupiny GAC s podporou velkých společností typu Alibaba, Foxconn nebo IDG Capital – dnes v ní má mimochodem téměř pětiprocentní podíl i skupina Volkswagen.

Z hlediska aut značka vstoupila na trh poprvé s modelem XPeng G3, což bylo elektrické kompaktní SUV, vyráběné v letech 2018 až 2023. Nyní má na trhu vozy P5 a P7 (elektrické sedany), SUV G6 a G9 a také MPV X9. Zabývá se ale i letadly z kategorie eVTOL, tedy elektrickými dopravními prostředky s kolmým startem i přistáním pod značkou AeroHT.

Na podzim loňského roku firma představila první koncepty, nyní ukázala vozidlo, které si vozí ve své zadní části osobní elektrickou multikoptéru. Kombinaci obou se říká Land Aircraft Carrier. Třínápravový vůz s délkou zhruba 5,5 metru uveze čtyři osoby a na elektřinu by díky 800V pohonnému systému na bázi karbidu křemíku měl ujet až 1000 kilometrů. Poháněna jsou všechna kola. Zároveň slouží jako dokovací stanice pro letoun se skládacími rameny a šesti karbonovými vrtulemi. Nakládání a vykládání vrtulníku probíhá zcela automaticky, létat může na manuální ovládání i autonomně. Naučit se jeho pilotáži prý trvá do tří hodin, parametry typu výdrže ve vzduchu, dostupu nebo maximální rychlosti ale zatím neznáme.

Tato technika je prvním krokem značky XPeng pro vzdušnou mobilitu, druhým má být rychlý elektrický letoun s kolmým startem a přistáním, třetím pak plnohodnotné létající auto, které (alespoň dle fotografií z prezentace, koukněte do galerie) vypadá jako klasický vůz s dronem na střeše. Systém Land Aircraft Carrier se již představil v letu bez posádky, s posádkou pak poprvé poletí na leteckém dnu v Ču-chaj v listopadu. Dále bude k vidění na mezinárodním autosalonu v Kantonu, předprodeje mají začít ještě v letošním roce.

Doporučujeme

Články odjinud